  • Data: 2012-04-13 23:57:51
    Temat: Re: Palenie w samochodzie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 13 Apr 2012 22:52:34 +0200, Axel

    > Podpowiem jedna rzecz, moze troche Cie otrzezwi - dzieci sa rozne.
    > Jednemu wystarczy powiedziec, ze zelazko parzy, a drugie _musi_
    > to sprawdzic. Jedno jest spokojne, a inne ma ADHD.

    Dlaczego zakładasz, że moje dziecko nie chciało tego sprawdzić? Chciało,
    wielokrotnie. Tylko zostało wielokrotnie powstrzymane, aż do osiągnięcia
    sukcesu. To była taka walka na przetrwanie -- moja żona wielokrotnie
    poległa na takich zadaniach i teraz za to się jej czasem obrywa.

    Sam sobie się dziwię, bo cierpliwość tracę w wielu sytuacjach bardzo
    szybko, szybko się irytuje i jestem leniwy do granic możliwości. Tymczasem
    potrafiłem po 15 razy zerwać się z wygodnej, przytulnej kanapy i lecieć
    przez pół pokoju, żeby nie dopuścić do zajścia. Usiaść obok i blokować rękę
    dziecka od żelazka czy wrzącej herbaty kolejne 10 razy, powtarzając na
    kolejne 5 sposobów czym to grozi.

    > I pisze to ojciec dwoch _zupelnie innych_ corek (matka tez ta sama).

    Mam szwagra i obserwuję co tydzień taki układ -- tylko w wydaniu dwóch
    chłopaków. Pierwsze dziecko, I klasa podstawówki, wyjątkowo karne i uległe,
    drugie, uparte i kombinujące (mniej więcej jak moje). Pierwsze, mimo
    atrybutów na idealne dziecko, nie ustrzegło się kar fizycznych, drugie tym
    bardziej... przykre, że dostają za ewidentne błędy rodziców, którym szkoda
    czasu na wyjaśnienia, jak już go znajdą to brakuje cierpliwości, a w końcu
    zupełnie brakuje konsekwencji -- matka jedno, ojciec drugie -- dzieci po
    środku jak te osiołki.

    > I przyjmij do wiadomosci, ze Twoje 3letnie doswiadczenie,
    > to niewiele wiecej niz nic. Wszystko dopiero przed Toba...

    Skoro specjaliści tak twierdzą, to chyba nie mam innego wyjścia.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*