  • Data: 2015-12-07 21:30:13
    Temat: Re: Pakowanie struktur
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, December 7, 2015 at 8:35:21 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > Nie. Jesli chcesz prawidłowo zapisywać obiekty z uwzględnieniem wielu
    > czynników od sprzetowych do programowych to nie masz wyjścia - musisz
    > serializować. Robi to każdy poważny projekto programistyczny mający do
    > czynienia z persistent storage. Niektore z internalnych serializatorów
    > stały się samodzielnymi bytami, tu masz podsumowanie:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_data_ser
    ialization_formats

    > Pozwala ona innym czytelnikom na zrozumienie że zapisywanie struktur raw
    > bylo dobre w czasach CP/M na ZX Spectrum. Faktem jest że niektóre języki
    > jak C/C++ są pod tym względem niewybaczalne i tym bardziej należy mieć
    > świadomość co się robi.

    Ale jeśli tak kategorycznie napiszesz, to dużo czytelników używających
    prostszych mechanizmów pomyśli: ojeju, wszystkie moje programy działają
    przez przypadek i zaraz padną. A tymczasem aż tak źle nie jest. Zapisu
    struktur raw często można używać z powodzeniem. A co do świadomości,
    to myślę, że biblioteka do której linka podałeś, wymaga więcej świadomości
    chociażby ze względu na to, że dużo dzieje się w destruktorach, a
    klamerki nie są opcjonalne. Programista zawsze powinien być świadomy
    tego co robi. Uważam że masz rację, należy używać porządnego, bezpiecznego i
    przenośnego kodu. Ale nie przesadzałbym z całkowitym zakazem operowania na
    binarnych formatach.

    Kolejna sprawa. Jeśli mamy program ciut bardziej zaawansowany, to w nim
    protokoły sieciowe lub formaty plików też zazwyczaj są ciut bardziej
    zaawansowane niż format dający się upakować do binarnej struktury. I tak
    i tak trzeba użyć jakiegoś formatu ogólnego, np. xmla. A w prostych i
    małych programach, może właśnie używanie ad-hoc formatu binarnego jest
    najbardziej adekwatne.

    Sorry, ale przyznając częściowo rację, nadal upieram się, ze foramty
    binarne nadal mają się dobrze.