  • Data: 2014-11-04 18:45:06
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:ronh5ad782p98qt1po2cmp7umvo2nr53kp@4ax.com...
> [...]
    ..

    > Oba

    W drugiej kwestii to się z Tobą zgadzam. To że jeden z największych polskich
    banków pod koniec XX wieku nie miał oddziałów połączonych własną siecią
    komputerową, to rzeczywiście było śmieszne.

    Co do tego, że prawie nikt ich nie chciał przyjmować, to niestety było zbyt
    duże ryzyko, że otrzyma się czek bez pokrycia lub nawet sfałszowany. A wtedy
    znalezienie dłużnika będzie trudne, a odzyskanie należnych pieniędzy jeszcze
    trudniejsze.
    Mi czekami udało się zapłacić trzy razy. Dwa razy osobom, które mnie znały i
    to za usługę płatną z góry, więc prawie niczym nie ryzykowali. Trzeci raz
    mogłem zapłacić pod warunkiem, że razem jedziemy do banku i sprzedawca przy
    mnie realizuje czek. Więc jak dla mnie nie były zbyt wygodne.

    Czeki zniknęły, ponieważ w naszych warunkach nie miały zastosowań, a nie
    dlatego że dążymy do nowoczesności za wszelką cenę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba