  • Data: 2014-11-04 19:15:45
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    On Tue, 4 Nov 2014 16:08:51 +0100, "J.F."

    >No. Zwyciwstwo techniki nad zdrowym rozsadkiem. A co z robotami
    >hudraulicznymi gdy nie mam komputera? Bo sa robione na budowie w
    >lesie? Powiem hydrulikowi: ta miech mi pan to teraz skonczy, ajek
    >wroce do domu za 3 dni to panu pzreleje z komputera.

    ... tak.

    >Toc pzreciez czysty idiotyzm. Sparwy sie powinno zalatwiac TAK PROSTO
    >JAK MZOLIWE. Widac w Polsce obowiazuje "SPARWY POWINNO SIE ZALATWIAC
    >TAK SKOMPLIKOWANEI JAK MOZLIWE". Bo to, panie, ten, tego, NOWOZCESNE!

    Budowa mowisz ... no to jasna sprawa ze "prosze mi przeslac fakture
    e-mailem, to przeleje".
    I to jest wlasnie prosto - dostajesz fakture, przelewasz, budowlaniec
    ma na koncie.
    A nie - wypisujesz czek, nie wiadomo za co (bo robot moze byc wiecej),
    czek pozniej weduje sobie po bankach

    Przyznaje - czasem tych czekow jakby brakuje. Ale rodzimy biznes sie
    przystosowal.

    >Patrz moje utarczki z portalem ZUS i zmagania z podpisem
    >elektronicznym.

    ZUS to osobna sprawa ... ale czy z SS zalatwia sie prosto ?

    >Do dzis nei udalo mi sie zalatwic konta na peBOK
    >gazowni. Mimo kilkunastu wizyt w biuzre i niezliczonych telefonow.
    >Gsu
    >proboje sie zajejestrowac, wpisuje pesel i nuker klienta, mam
    >czerwona
    >odpowioedz: "jeden z tych nukerow jest nieparwidlowy"

    Nie znam sprawy, ale zakladam ze tysiace klientow jest zadowolonych.

    >Niestety, polscu informastycy wuksztalceni w Prywatnych Szkolach
    >Gotowanai Na GAzie nei wpadki na pobysl aby napisac KTORY numer jesy
    >nieprawidlowy. Pagowie z gazowni tez nie wiedza. Twierdza ze oba
    >numery sa prawidklowe.

    O przepraszam, ale to w amerykanskich ksiazkach opisano, zanim w
    Polsce komputery trafily pod strzechy.
    Nie mowisz czy zly jest login, czy haslo, piszesz ze sie nie zgadza.
    Dzieki temu hacker nie wie czy trafil w dobrego uzytkownika czy nie

    Zreszta siegnijmy do wzorca
    http://www.coned.com/

    Widze ze przeszliscie do dalszego etapu rozwoju.
    Wpisuje np user "lewandowski", haslo, i co ... i nic.
    Kompletnie nic. Nie wiadomo co jest zle - uzytkownik, haslo, awaria
    serwera, tych klientow nie obslugujemy ...

    Wciskam "Forgot password" i tez nic ..

    >A w Ameryce, jakos nigdy i do niczego podpisu wlektronicznego nei
    >wymagali. Nie musialem niczego nigdy "uwierzytalniac".

    Ale macie "identity theft". Plus mozliwosc pracy imigrantow na cudza
    Secure :-)

    >No i tu jest pogrzebany tak zwany pies. AMerykanie to narod uczciwy,
    >umowa spozradzona potrzesnieciem dloni na moc prawna, a Rzad nie
    >uwaza
    >ze wszyscy obuwatele to potencjalni oszusci i bandyci.

    Cos mi sie nie chce wierzyc. Szczegolnie jak sie czyta np statystyki
    skazanych.
    Moze problem rozwiazuje to, ze nie tak latwo otworzyc konto (*), moze
    odleglosci - i ludzie z dzielnicy "cash only" nie trafiaja do sklepow
    w dzielnicy z uczciwymi Amerykanami..

    (*) - idzie mlody pracowac do McDonalda, dostaje czek z wyplata, i
    co - nie moze zaniesc do banku, bo mu tam konta nie otworza ? To co ma
    zrobic ?

    >A tak na marginesie, to wystawienie czeku bez pokrycia zalosnei sie
    >dla wystawiacza konczy. Od solidnej kary finansowej po solidna
    >odsiadke.

    Nie wierze, ze w kraju gdzie ludzie maja dziesiatki tys $ zadluzenia
    na kartach kredytowych, nikomu sie nie zdarza wystawic czeku bez
    pokrycia przez pomylke.
    Myslal ze ma 5000 na koncie, a bylo tylko 4000, czy zapomnial ze byl u
    mechanika, albo zona byla u dentysty.
    Prace ma, kolejnych pare tysiecy za tydzien wplynie, wiec co -
    odsiadka ?

    Czy limit kredytowy w banku ? Ale to przeciez tez mozna przekroczyc
    :-)

    A dalej nie wierze, ze nie ma takich co wypisza wiele czekow i znikna.
    To duzy kraj, i ma jeszcze Kanade :-)

    >P.S. "Cash only" znany jest w tak zwanych "polskich sklepach". Sa na
    >ogol dwie wywieszki" Platnosc tylko gotowka" oraz "po odejsciu od
    >kasy
    >zadne reklamacje nie beda uwzgledniana". O ile ta pierwsza jest
    >legalna, to ta druga sprszeczna z parwem federalnym

    No tak, Rubinstein to w zasadzie polskie nazwisko
    http://www.cnbc.com/id/101187512

    I w rzadzie ci Polacy i uczciwie pisza wady ... i zalety
    http://www.sba.gov/content/accepting-cash-only

    i np prosta instrukcja przyjmowania czekow
    http://www.sba.gov/content/accepting-checks

    czy instrukcja przyjmowania pierwszego pracownika
    http://www.sba.gov/content/10-steps-setting-payroll-
    system

    Prawda jakie to proste, iscie amerykanskie :-)

    P.S. Zaraz, dlaczego tam nie ma opisanego tego mechanizmu weryfikacji
    czeku, ktory sugerowales ze "biznesy maja" ?
    Jedyne co amerykanski rzad potrafi poradzic to "Trust your instincts"
    ? :-P

    Powiedz - mozna pojsc do dealera samochodow, wybrac jeden, wypisac
    czek i odjechac, czy bedzie "musimy przygotowac auto do sprzedazy,
    prosze wypisac czek i przyjsc jutro" ?

    Czy tylko "prosze poczekac, musimy sprawdzic czek" ?

    J.