  • Data: 2013-11-04 20:22:25
    Temat: Re: Oszustwa na zużyciu paliwa
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Tzn. tak z samej góry, to uważam że żadna odgórna norma nie jest potrzebna
    > - ocena produktów to coś co odgórnie wychodzi tak źle, jak mało co.
    > No ale to już osobny temat.

    Na forach motoryzacyjnych chyba udaje się, więc jeśli producentowi wychodzi
    zupełnie coś innego to oszukuje.

    > Wracając do Twojego pytania, przy założeniu że jednak koniecznie chcemy
    > taką normę mieć, to odpowiem pytaniem - a czy czas przyspieszenia do
    > 100km/h, również powinien zgadzać się z czasem w którym osiąga tą prędkość
    > przeciętny kierowca?

    Ciężko mi odnieść się do tego bo nie o tym mówiliśmy.

    > Więc nie - to co podaje producent to powinno być minimum, jakie na
    > pomiarowej trasie osiąga kierowca testowy będący przedstawicielem
    > producenta, robiący co w jego mocy żeby pozostając w zgodzie z warunkami
    > testu osiągnąć jak najlepszy rezultat, wykorzystując wszelkie zalety
    > pojazdu i minimalizując jego wady.

    Po co taki test ?

    > Czyli powinien być to rezultat graniczny, osiągalny tylko w sytuacji kiedy
    > robi się wszystko tak jak należy, dokładnie tak samo jak podaje się
    > prędkość maksymalną, przyspieszenie czy pojemność bagażnika.

    Może się mylę, ale chodziło o typowe zużycie a nie minimalne.

    > Natomiast jedyne o co powinna zadbać organizacja określająca normę, to o
    > na
    > tyle kompletne odzwiercieglenie rzeczywistych warunków żeby nie dało się
    > robić samochodu pod test, oraz to żeby samochód testowy odpowiadał temu co
    > kupuje klient w sklepie.

    Ja w ogóle nie rozumiem o czym Ty mówisz. Czemu mają służyć testy wykonywane
    w ten sposób ? Ani nie są to osiągi samochodu ani rzetelna informacja dla
    konsumenta.