  • 1. Data: 2013-11-02 08:17:35
    Temat: Oszustwa na zużyciu paliwa
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14880274,Palacy_proble
    m___roznice_w_zuzyciu_paliwa.html?utm_source=faceboo
    k.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Komentarze

    Artykuł głównie dla Budzika, twierdzącego że coś takiego nie istnieje - test
    rozbieżności między zużyciem paliwa podawanym przez producentów (wg normy
    NEDC), a zużyciem normalnym.
    Wyniki to zazwyczaj ok. 30% więcej - to by potwierdzało to o czym mówiłem i
    co da się łatwo zaobserwować, jednocześnie pokazuje jak bardzo kłamią ci,
    którym auto niby pali tyle ile podaje producent.

    A i tak widzę wzięli pod uwagę odnotowane zużycie minimalne z testów,
    sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
    Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.

  • 2. Data: 2013-11-02 11:00:02
    Temat: Re: Oszustwa na zużyciu paliwa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    >
    > Artykuł głównie dla Budzika, twierdzącego że coś takiego nie istnieje
    > - test rozbieżności między zużyciem paliwa podawanym przez producentów

    Hmm, ze co?
    Przeciez ja pisalem wyraźnie, ze producenci powinni podawać realne wartości
    a nie bzdurne jak obecnie!

    > Wyniki to zazwyczaj ok. 30% więcej - to by potwierdzało to o czym
    > mówiłem i co da się łatwo zaobserwować, jednocześnie pokazuje jak
    > bardzo kłamią ci, którym auto niby pali tyle ile podaje producent.

    Hmm, ale tam jest tez napisane, ze w testach niezaleznych 80% wyników było
    ptowierdzonych pod warunkiem cytuje: "Za kierownicą siadają znakomici
    kierowcy, którzy jadą na wynik."

    To co ja mam zrobić, ze mi auta mało palą?

    > A i tak widzę wzięli pod uwagę odnotowane zużycie minimalne z testów,
    > sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
    > Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.

    Ale czy Budzik twierdził coś innego? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 3. Data: 2013-11-02 11:09:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.11.2013 11:00, Budzik pisze:
> [...]

    > kierowcy, którzy jadą na wynik."
    >
    > To co ja mam zrobić, ze mi auta mało palą?

    Jeździć tak jak ten szurnięty zapierdalacz. Wtedy na pewno zużycie ci
    wzrośnie ;->

  • 4. Data: 2013-11-03 14:47:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 2 Nov 2013 08:17:35 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A i tak widzę wzięli pod uwagę odnotowane zużycie minimalne z testów,
    > sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
    > Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.

    Zużycie paliwa zależy chęci i umiejętności kierowcy :-)
    Jeszcze nie jechałem samochodem w którym miałbym jakieś problemy z
    osiągnięciem zużycia paliwa poniżej tego co deklaruje producent - i to
    podczas normalnej jazdy w normalnych warunkach (a nie żadne testy).

    Natomiast faktycznie przeciętni kierowcy mają z tym problemy, bo niestety
    na kursach na PJ tego nie uczą.

  • 5. Data: 2013-11-03 14:51:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
    > Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.

    Producenci nie zaklamuja, tylko mierza zgodnie z norma.

    No dobra, moze i przy tym pomiarze cos kombinuja, ale to juz raczej
    niewiele. To nie ich wina ze taka norma.

    J.

  • 6. Data: 2013-11-03 15:12:25
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-03 14:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Natomiast faktycznie przeciętni kierowcy mają z tym problemy, bo niestety
    > na kursach na PJ tego nie uczą.

    No coś w tym jest :)

    Mam autko, które lubi sobie possać. Mam świadomość na co zużywa się
    energia (np. na rozpędzanie). No i np zwykła droga, pojazd daleko przede
    mną sygnalizuje skręt w lewo, zwalnia, po czym zatrzymuje się żeby
    przepuścić tych z przeciwka. Mam wstręt do użycia hamulca, bo tę
    zamienioną na ciepło energię za chwilę trzeba będzie odzyskać z drogiej
    benzyny. No i zaczyna się challenge :) Czy zdąży zjechać, zanim się do
    niego zbliżę? - Szacuję ruch z przeciwka. A może uda się przesmyknąć po
    jego prawej? (Zobaczę jak będę bliżej.) Jest fun. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-11-03 15:32:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 03 Nov 2013 15:12:25 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Czy zdąży zjechać, zanim się do
    > niego zbliżę? - Szacuję ruch z przeciwka. A może uda się przesmyknąć po
    > jego prawej? (Zobaczę jak będę bliżej.) Jest fun. :)

    Dużo daje jeszcze przejeżdżanie pełną prędkością w zakrętach ;)
    No ale ogólnie płynna jazda i brak hamowania.

    Jak mnie finanse przycisnęły, to się okazało że Vectra z 3.2 V6 może palić
    10l, a Civic Type-R 7.5l, większość jazdy w mieście.
    Tak patrząc na sprintmonitor.de - mniej więcej czołówka tamtejszych
    użytkowników.

    Rekordy z trasy też mam znacznie niższe niż to co deklaruje producent w
    instrukcji.

    Czyli dać się da - a więc producenci jednak nie kłamią, a norma jest ok.
    To że zazwyczaj nie chce mi się tak jeździć i zużywam jednak więcej paliwa,
    niewiele tu zmienia.

  • 8. Data: 2013-11-03 15:47:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...
> [...]
    >
    > No dobra, moze i przy tym pomiarze cos kombinuja, ale to juz raczej
    > niewiele. To nie ich wina ze taka norma.

    Ale ich wina, że dostosowują samochody do kretyńskiej normy, zupełnie nie
    interesując się faktycznym zużyciem paliwa.
    Czyt. downsizing.

  • 9. Data: 2013-11-03 15:49:07
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 listopada 2013 14:47:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > podczas normalnej jazdy w normalnych warunkach (a nie żadne testy).
    >

    > Natomiast faktycznie przeciętni kierowcy mają z tym problemy, bo niestety

    Dla mnie normalna jazda to 2 kilometry tam i 2 nazad, Zużycie paliwa dwa razy większe
    niż deklaruje producent.

  • 10. Data: 2013-11-03 16:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Nov 2013 15:47:25 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale ich wina, że dostosowują samochody do kretyńskiej normy, zupełnie nie
    > interesując się faktycznym zużyciem paliwa.
    > Czyt. downsizing.

    Nie ich wina ze norma kretynska.

    A moze nie taka kretynska, i auto naprawde przepala wiecej paliwa na
    codziennych jazdach po miescie niz goniac 180 po autostradzie.

    Pare lat temu silniki sie powiekszaly, bo to niby duzy czysciej pali.
    Teraz je zmniejszaja, a normy czystosci sie raczej zaostrzyly.
    Moc rosnie caly czas.

    J.