-
Data: 2013-11-04 18:06:01
Temat: Re: Oszustwa na zużyciu paliwa
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 3 Nov 2013 18:33:48 +0100, John Kołalsky napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
>
>> No ale ogólnie płynna jazda i brak hamowania.
>>
>> Jak mnie finanse przycisnęły, to się okazało że Vectra z 3.2 V6 może palić
>> 10l, a Civic Type-R 7.5l, większość jazdy w mieście.
>> Tak patrząc na sprintmonitor.de - mniej więcej czołówka tamtejszych
>> użytkowników.
>>
>> Rekordy z trasy też mam znacznie niższe niż to co deklaruje producent w
>> instrukcji.
>>
>> Czyli dać się da - a więc producenci jednak nie kłamią, a norma jest ok.
>> To że zazwyczaj nie chce mi się tak jeździć i zużywam jednak więcej
>> paliwa,
>> niewiele tu zmienia.
>
> I nie sądzisz, że norma konsumencka powinna zgadzać się z tym co zużywa
> samochód prowadzony przez przeciętnego kierowcę ?
Tzn. tak z samej góry, to uważam że żadna odgórna norma nie jest potrzebna
- ocena produktów to coś co odgórnie wychodzi tak źle, jak mało co.
No ale to już osobny temat.
Wracając do Twojego pytania, przy założeniu że jednak koniecznie chcemy
taką normę mieć, to odpowiem pytaniem - a czy czas przyspieszenia do
100km/h, również powinien zgadzać się z czasem w którym osiąga tą prędkość
przeciętny kierowca?
Więc nie - to co podaje producent to powinno być minimum, jakie na
pomiarowej trasie osiąga kierowca testowy będący przedstawicielem
producenta, robiący co w jego mocy żeby pozostając w zgodzie z warunkami
testu osiągnąć jak najlepszy rezultat, wykorzystując wszelkie zalety
pojazdu i minimalizując jego wady.
Czyli powinien być to rezultat graniczny, osiągalny tylko w sytuacji kiedy
robi się wszystko tak jak należy, dokładnie tak samo jak podaje się
prędkość maksymalną, przyspieszenie czy pojemność bagażnika.
Natomiast jedyne o co powinna zadbać organizacja określająca normę, to o na
tyle kompletne odzwiercieglenie rzeczywistych warunków żeby nie dało się
robić samochodu pod test, oraz to żeby samochód testowy odpowiadał temu co
kupuje klient w sklepie.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.13 20:22 John Kołalsky
- 04.11.13 21:20 Tomasz Pyra
- 04.11.13 23:57 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=