  • Data: 2013-11-04 18:06:01
    Temat: Re: Oszustwa na zużyciu paliwa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 3 Nov 2013 18:33:48 +0100, John Kołalsky napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > I nie sądzisz, że norma konsumencka powinna zgadzać się z tym co zużywa
    > samochód prowadzony przez przeciętnego kierowcę ?

    Tzn. tak z samej góry, to uważam że żadna odgórna norma nie jest potrzebna
    - ocena produktów to coś co odgórnie wychodzi tak źle, jak mało co.
    No ale to już osobny temat.

    Wracając do Twojego pytania, przy założeniu że jednak koniecznie chcemy
    taką normę mieć, to odpowiem pytaniem - a czy czas przyspieszenia do
    100km/h, również powinien zgadzać się z czasem w którym osiąga tą prędkość
    przeciętny kierowca?

    Więc nie - to co podaje producent to powinno być minimum, jakie na
    pomiarowej trasie osiąga kierowca testowy będący przedstawicielem
    producenta, robiący co w jego mocy żeby pozostając w zgodzie z warunkami
    testu osiągnąć jak najlepszy rezultat, wykorzystując wszelkie zalety
    pojazdu i minimalizując jego wady.

    Czyli powinien być to rezultat graniczny, osiągalny tylko w sytuacji kiedy
    robi się wszystko tak jak należy, dokładnie tak samo jak podaje się
    prędkość maksymalną, przyspieszenie czy pojemność bagażnika.

    Natomiast jedyne o co powinna zadbać organizacja określająca normę, to o na
    tyle kompletne odzwiercieglenie rzeczywistych warunków żeby nie dało się
    robić samochodu pod test, oraz to żeby samochód testowy odpowiadał temu co
    kupuje klient w sklepie.