  • Data: 2011-12-21 20:46:16
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:56:20 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale przy okazji tego zamieniania robia jakies uzyteczne rzeczy.
    > Zarowka swieci ... ale jesli mozna tyle samo swiatla wyprodukowac zuzywajac
    > 20% energii, to chyba jest sens ?

    Wiadomo, że grzanie prądem jest chyba najdroższym sposobem ale
    przynajmniej w teorii tych kilkadziesiąt W ciepła trzeba wprowadzić do
    mieszkania jakimś innym sposobem lub po prostu temperatura będzie o
    ułamek stopnia niższa.
    > A nie ma ?

    Może i są ale nie ma takich restrykcji jak w przypadku żarówek. Niedawno
    czytałem o audiofilskim wzmacniaczu lampowym 2x150W, który przez cały
    zakładany okres żywotności lamp zużyje energię elektryczną o cenie
    zbliżonej do kosztu zakupu nowego kompletu lamp (1300 zł)... Ustrojstwo
    nawet na biegu jałowym pobiera około 400W.
    GG#2400455 ICQ#320399066