  • 31. Data: 2009-03-01 21:29:14
    Temat: Re: Ostrzenie na oczy przy portrecie - wskazowki?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    news:goeiul$iqg$1@news.wp.pl...

    > No... na pewno szybciej przekadrować niż szukać kółkiem punktu af.

    niekoniecznie
    takie stare 5d daje juz mozliwosc ustawienia AF na joystiku.
    Ale to jest domena tych nieco lepszych puszek. 450D tego niema
    bo ta jednak sprzet amatorski. sadze ze od 30D/40D/50D da
    się przelaczyc wybieranie punktu na wygodny joy. Wtedy to jest
    na prawde moment.

    Roger

  • 32. Data: 2009-03-01 21:33:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <goetss$bci$1@news.interia.pl>,
    Roger from Cracow nabazgrał:
> [...]
    > bo ta jednak sprzet amatorski. sadze ze od 30D/40D/50D da
    > się przelaczyc wybieranie punktu na wygodny joy. Wtedy to jest

    Nie śmiać się: od którego modelu lustrzanki Canona
    mają punkty krzyżowe w mocnych punktach zdjęcia?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 33. Data: 2009-03-01 22:47:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > niekoniecznie
    > takie stare 5d daje juz mozliwosc ustawienia AF na joystiku.
    > Ale to jest domena tych nieco lepszych puszek.

    No "mniut" na moje serce:
    Pentax K110D - 11pkt. autofokusa, z czego 9 krzyżowych, ustawianie
    aktywnego AF joystickiem. Jakie jeszcze profesjonalne cechy ma moja
    amatorska puszka?
    Chyba z niej nie zrezygnuję :DDD

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 34. Data: 2009-03-01 22:50:46
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Nie śmiać się: od którego modelu lustrzanki Canona
    > mają punkty krzyżowe w mocnych punktach zdjęcia?
    -----------------------------
    Takiego modelu nie ma do dziś... i to nie tylko u Canona.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 35. Data: 2009-03-01 22:54:39
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gof3jo$ijg$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Arkadiusz Stopa nabazgrał:
    > -----------------------------
    > Takiego modelu nie ma do dziś... i to nie tylko u Canona.

    A u Nikona jak z tym jest?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 36. Data: 2009-03-02 01:15:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-01 19:08:20 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No to już kwestia wyczucia, w określonych warunkach można wybrać
    > wstępnie inny punkt. Tylko jak w przykładzie - w studiu ok, w
    > reporterce to już nie za bardzo jest kiedy. Chyba, że zakładasz, że
    > ostrzenie ma wszędzie objąć górę kadru (jak w przykładzie). Dla mnie
    > osobiście to dodatkowe utrudnienie, bo trzeba uważać nad aktywnym
    > punktem - ustawiam środkowy i zapominam.

    Dla mnie zabawa z wyborem punktu AF ma sens tylko przy automatyce (P,
    A, S). Jak się jedzie na manualu (a dla mnie w wielu sytuacjach tak
    jest szybciej niż zabawa z kompensacją), to mi najzwyczajniej brakuje
    palców i wielowątkowości do ogarnięcia kadru, ekspozycji i jeszcze
    kombinowania z ręcznym przestawianiem AF-a - przekadrowanie jest wtedy
    zdecydowanie wygodniejsze. Ale może mam za stary procesor... ;-)

    de Fresz

  • 37. Data: 2009-03-02 09:41:41
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > Pentax K110D - 11pkt. autofokusa, z czego 9 krzyżowych, ustawianie
    > aktywnego AF joystickiem. Jakie jeszcze profesjonalne cechy ma moja

    wiesz, nigdy nie twierdzilem ze ergonomia canona jest dobra,
    wrecz uwazam ze jest srednia. Chcialem tylko zwrocic uwage
    na fakt, ze sa lepsze rozwiazania niz w 450D jakies kulawe
    patenty.

    Roger

  • 38. Data: 2009-03-02 09:51:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > wiesz, nigdy nie twierdzilem ze ergonomia canona jest dobra,

    Oj tam. Ja to tak z przymrużeniem oka pisałem ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 39. Data: 2009-03-02 12:20:30
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    Hej

    > no to kurna nie rozumiem twojego stwierdzenia.
    >
    > przy manualnym ostreniu też miałes klin na środku i musiałeś po
    > ostrzeniu przekadrować.

    Od tego czasu zostałem rozpuszczony przez AF D300 i D700 ;)
    Inna sprawa że do Pentaxa miałem ciemniejsza szkła.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 40. Data: 2009-03-03 10:27:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > W poście <gof3jo$ijg$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    > Arkadiusz Stopa nabazgrał:
    >
    > A u Nikona jak z tym jest?

    no nikony teraz mają sporo punktów (51) rozstrzelone po całej klatce w
    FXach są troszkębardziej skupione w centrum kadru