  • 21. Data: 2009-02-28 23:08:29
    Temat: Re: Ostrzenie na oczy przy portrecie - wskazowki?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kryhu wrote:
    > Janko Muzykant pisze:
    >
    > Hej

    > Reporterka jasnym szkłem przy centralnym punkcie AF z rekadrowaniem?
    > Nie chce tu nowej wojny systemowej ale ja chyba w jakimś innym
    > świecie żyję ;)

    ile masz lat? robiłeś keidyś czymś bez AFa?

  • 22. Data: 2009-02-28 23:11:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w
    > wiadomości news:go97pi$rl0$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > przecież to jest maxymalne otwarcie tych obiektywów, a nie sa one
    > zbyt ostre, 50mm na 1.8 i 17-55 na 2.8 pewnie daje mocno nieostry
    > obraz,

    no nikon daje całkiem ostry obraz na 2.8 :)

  • 23. Data: 2009-02-28 23:16:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
    > potem

    > jesli przejdziesz na pomiar odleglosc za pomoca LV to problem
    > ostrosci w portrecie sie zasadniczo rozwiaze.
    >
    > w kazdym innym przypadku to wieksza lub mniejsza loteria.

    tjaaaaaa

    coraz czesciej mam wrazenie ze fotografia powstala jakis rok temu,

    ale ale jest kupa startych zdjec portretowych gdzie ostrosc jest tam gdzie
    trzeba, pewnie te zdjecia zrobily zielone ludziki z UFO.

    a co do uzytecznosci LV do dynamicznego portretu to rotfl. AF z kontrastu
    jest moze i dokladny ale niezbyt szybki, albo nawet gorzej jest strasznie
    wolny.

  • 24. Data: 2009-03-01 10:47:30
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    > AF to zawsze pewnego rodzaju loteria.
    > na otwartej przyslonie na porzadku dziennym jest odchylka rzedu nawet
    > do kilku cm co sie juz przenosci widocznie na ostrosc. Wplyw bledu af
    > na ostrosc mozna ograniczyc zwiekszajac przyslone .
    > gdzies od przyslony 5,6 glebia ostrosci jest na tyle duza , ze
    > niweluje blad AF.

    Hmm... No wlasnie. Mam dostac do pracy 1D z 24-70, potestowalem przy 2.8
    i zastanawialem sie czemu niektore zdjecia mniej ostre niz pozostale (
    albo na odwrot). Wychodzi na to, ze bede sie musial od nowa uczyc
    uzywania aparatu :(

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 25. Data: 2009-03-01 17:00:54
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    Hej

    > Żonglowanie wyborem sensora trwa znacznie dłużej niż przekadrowanie
    > środkowego.

    Jest to oczywiście pewne utrudnienie ale z drugiej strony jak chcesz
    przekadrowywać ze środkowego punktu przy ruchomych obiektach i jasnym
    szkle? Takie np. 85/1.4.
    Inna kwestia to kształt płaszczyzny ostrości która wcele nie jest
    płaska, ostrzenie centralnym i przekadrowywanie może nie dawać
    właściwego rezultatu nawet przy statycznej scenie.

    http://visual-vacations.com/Photography/focus-recomp
    ose_sucks.htm

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 26. Data: 2009-03-01 17:03:14
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    Hej

    > ile masz lat?

    Niestety sporo ;)

    robiłeś keidyś czymś bez AFa?

    Pentax SuperA
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 27. Data: 2009-03-01 18:08:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kryhu pisze:
    > Jest to oczywiście pewne utrudnienie ale z drugiej strony jak chcesz
    > przekadrowywać ze środkowego punktu przy ruchomych obiektach i jasnym
    > szkle? Takie np. 85/1.4.

    No... na pewno szybciej przekadrować niż szukać kółkiem punktu af.

> [...]
    > płaska, ostrzenie centralnym i przekadrowywanie może nie dawać
    > właściwego rezultatu nawet przy statycznej scenie.

    No to już kwestia wyczucia, w określonych warunkach można wybrać
    wstępnie inny punkt. Tylko jak w przykładzie - w studiu ok, w reporterce
    to już nie za bardzo jest kiedy. Chyba, że zakładasz, że ostrzenie ma
    wszędzie objąć górę kadru (jak w przykładzie). Dla mnie osobiście to
    dodatkowe utrudnienie, bo trzeba uważać nad aktywnym punktem - ustawiam
    środkowy i zapominam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-03-01 19:06:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kryhu wrote:
    > Marek Dyjor pisze:
    >
    > Hej

    > Niestety sporo ;)
    >
    > robiłeś keidyś czymś bez AFa?
    >
    > Pentax SuperA

    no to kurna nie rozumiem twojego stwierdzenia.

    przy manualnym ostreniu też miałes klin na środku i musiałeś po ostrzeniu
    przekadrować.

  • 29. Data: 2009-03-01 19:14:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > No... na pewno szybciej przekadrować niż szukać kółkiem punktu af.

    No u mnie prosto się wybiera, więc to chyba też kwestia rozwiązania
    sposobu wyboru tego punktu.

    > Tylko jak w przykładzie - w studiu ok, w reporterce
    > to już nie za bardzo jest kiedy. Chyba, że zakładasz, że ostrzenie ma
    > wszędzie objąć górę kadru (jak w przykładzie).

    Ale w reporterce chyba nie stosuje się małej GO? Ona raczej przeszkadza
    i do tego ryzykuje się nietrafieniem w ważnym momencie. Mi się wydawało,
    że reporterka to hiperfokalna i okolice.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 30. Data: 2009-03-01 21:23:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Ale w reporterce chyba nie stosuje się małej GO?

    W ślubnej się stosuje (tam się z reguły przegina w obie strony :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/