  • 21. Data: 2011-07-07 16:01:18
    Temat: Re: Ostrzeganie światłami drogowymi - niezgodne z PoRD?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ponieważ patrol eliminuje niebezpieczeństwo, tj. jadących z nadmierną
    > prędkością, bez świateł, etc., a nie je stwarza.

    Aha.
    No to w sumie od dłuższego czasu się szykowało, ale wreszcie jest konkretna
    podstawa.
    KAPELUSZ PLONK

  • 22. Data: 2011-07-07 16:04:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-07 14:59, Myjk pisze:
    > Thu, 7 Jul 2011 14:41:15 +0200, Wojtek Borczyk

    > To jest właśnie kombinatorstwo i naginanie prawa do swoich widzimisię

    Udowodnij :)

    Prawo winno być jasne, tak aby żadne "widzimisię" nie dało się zastosować.
    Czyli, przykładowo albo dozwalamy na ostrzeganie jadących z naprzeciwka długimi
    w dzień, (przy czym powinno to być ściśle określone, ile max. sekund, ile razy/min),
    bez wnikania w to o czym akurat uważamy za stosowne ostrzegać, albo zabraniamy i już.
    Wnikanie to, czy zaistniało realne "niebezpieczeństwo", czy było to "nadużywanie"
    itp.
    czysto uznaniowe elementy, to typowe psucie prawa. Gotowe pole do nadużyć, pożywka
    dla biurokracji (która przepisy wydaje i interpretuje), prawników (gdy się z nimi
    nie zgadzasz), i generalnie powód dla kupy bezproduktywnej działalności...

  • 23. Data: 2011-07-07 16:13:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-07 14:45, Myjk pisze:

    > Nie, ponieważ obowiązek włączonych świateł z założenia wprowadzono by
    > poprawić bezpieczeństwo -- ergo, dajesz komuś znak sygnał, by poprawić to
    > bezpieczeństwo.

    O, widzę świetny punkt wyjścia do kolejnej dyskusji o wpływie świateł (za dnia)
    na bezpieczeństwo! No bo jesli ten wpływ jest wątpliwy (a już na pewno mniejszy
    niż ryzyko, jakim jest zbyt szybka jazda plus hamowanie w okolicy patrolu, hehe)
    to mrugnięcie w tej sytuacji jest tym bardziej nadużyciem ;)

  • 24. Data: 2011-07-07 16:42:29
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-07 14:51, M1SLQ pisze:
    > Nigdy nie ostrzegam przed patrolem. Ale przed niebezpieczeństwem
    > płynącym ze zbyt szybkiej jazdy - owszem. Zresztą, patrol też jest dla
    > zapewnienia bezpieczeństwa, a nie na*ebania od groma mandatów, prawda?
    > Więce działam w oparciu o taką samą logikę.

    Policja chciała swego czasu interpretować trzymania gruszki CB jako
    zabronione przez PoRD ponieważ jest to analogiczne niebezpieczeństwo jak
    trzymanie telefonu komórkowego w ręku. Chyba nawet parę mandatów się
    posypało dopiero KGP wydała oświadczenie w tej sprawie i temat umarł.
    Tak wiec nadinterpretacja wiecznie żywa...
    W końcu wiadomo po co 90% kierowców używa CB.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 25. Data: 2011-07-07 18:22:12
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie, robaczku. Patrole zazwyczaj ustawiają się tam, gdzie jakiś idiota
    > postawił nieadekwatne do rzeczywistości ograniczenie prędkości. Ich
    > celem nie jest poprawa bezpieczeństwa, tylko - w najlepszym razie -
    > poprawa budżetu - lokalnego lub własnego.

    Czy możesz wyjaśnić, w jaki sposób pieniądze z mandatów policyjnych mają
    zasilić budżet lokalny (rozumiem gminy) lub policji? Oczywiście pytam o
    bezpośrednie zasilenie, bo pośrednio zgoda, gmina dostaje różne subwencje,
    a policja jest finansowana z budżetu. Ale te pieniądze dostaną tak czy
    inaczej.

    Wg mnie nie wiesz, gdzie trafiają pieniądze z mandatów policyjnych i masz
    swoje wizje, które niestety, z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.

  • 26. Data: 2011-07-07 18:23:34
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    Myjk napisal:

    > Thu, 7 Jul 2011 14:25:41 +0200, Wojtek Borczyk

    > Naprawdę potrzeba do tego idealnie wyłożonej definicji? Nic dziwnego,
    > że jest jak jest, skoro ludzie nie potrafią mózgu używać. Tzn. jak
    > widać, używają go do kombinowania, zamiast do rzeczowego myślenia.

    Tak calkiem offtopicznie - kombinowanie jest wpisane w ludzką naturę i można
    tylko z tym żyć, czyli formułować wymagania precyzyjnie. Bardzo dużo
    przeróżnych projektów skończyło się katastrofą, bo przy nieprecyzyjnych
    wymaganiach wykonujący użyli "rzeczowego myślenia" inaczej, niż wyobrażali
    to sobie planujący... Jak widać w tym przypadku ustawodawca nie zna
    podstawowych praw natury (ludzkiej) ;-)...

    --
    dremka

  • 27. Data: 2011-07-07 19:16:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sympatyczna,

    > Czy możesz wyjaśnić, w jaki sposób pieniądze z mandatów policyjnych mają
    > zasilić budżet lokalny (rozumiem gminy)

    Wojewódzki to nie lokalny?

    > lub policji?

    Policji? Raczej policjanta. Trzeba było czytać do końca.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-07-07 21:54:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Jul 2011 18:23:34 +0200, dremka

    > Tak calkiem offtopicznie - kombinowanie jest wpisane w ludzką naturę

    Chciałeś chyba napisać w polską kulturę. ;p

    > i można tylko z tym żyć, czyli formułować wymagania precyzyjnie.

    Nie da się, bo nikomu by nie starczyło życia na przyswojenie tak
    skonstruowanego prawa jak to sobie wyobrażasz. Co więcej, jestem
    przekonany, że zawsze zostałaby jakaś dziura.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 29. Data: 2011-07-07 22:12:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 13:39:59 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > ja nigdy nie ostrzegam przed patrolem. Ale ostrzegam przed ewentualną
    > niebezpieczną sytuacją, czyli gwałtownym hamowaniem na widok patrolu
    > :-)

    Poza tym przezcież patrol ustawia sie w miejscu niebezpiecznym, czyż nie?
    ;)

    --
    ___________ (R)

  • 30. Data: 2011-07-07 22:13:47
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 12:48:30 +0200, The_EaGle napisał(a):

    > Kierujący pojazdem, używając świateł
    > drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie
    > zbliżania się:
    > 1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z
    > kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to
    > samo;

    A u ciebie jest sytuacja, że jeżeli nadjeżdża z przeciwka to włączasz
    drogowe zamiast je wyłączyć.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]