  • 11. Data: 2011-07-07 14:27:06
    Temat: Re: Ostrzeganie światłami drogowymi - niezgodne z PoRD?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    > Swobodna to ona jest dla kombinatorów grzebiących przy interpretacji. Dla
    > mnie jest jasna jak słońce. Ostrzeganie przed patrolem policji to jest
    > nadużywanie sygnału świetlnego.

    Jesteś policjantem czy skrajnym kapelusznikiem?

    > Jeśli przed sądem zeznałby, że faktycznie ostrzegał kogoś przed patrolem
    > policyjnym, w zamian za ściemnianie, że ostrzegał kogoś przed _faktycznym_
    > niebezpieczeństwem, źle ustawionymi światłami czy kapciem? Wątpię.

    Ostrzega, że jadący wcześniej niedlugo będą bez widocznego
    uzasadnienia gwałtownie hamować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-07-07 14:36:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 07 Jul 2011 13:39:59 +0200, Jarek Andrzejewski

    > ja nigdy nie ostrzegam przed patrolem. Ale ostrzegam przed ewentualną
    > niebezpieczną sytuacją, czyli gwałtownym hamowaniem na widok patrolu
    > :-)

    Jak z takim tłumaczeniem wygrasz w sądzie, to Ci pogratuluję. hehe

    > Albo przed dużym psem w pobliżu drogi, który przecież może wyjść :-)

    To już odwracanie kota ogonem i nie ma nic wspólnego z omawianą sytuacją.
    Oczywiście przed psem ostrzegać innych jak najbardziej możesz i nikt Ci za
    to mandatu nie wlepi, a jak będzie próbować, to sąd Cię z pewnością
    uniewinni.

    > A czy samo ostrzeganie przed kontrolą jest ujęte w przepisach?

    Jest, czyt. patrol policyjny nie stanowi żadnego zagrożenia.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 13. Data: 2011-07-07 14:41:15
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 7 Jul 2011, Myjk wrote:

    > Jest, czyt. patrol policyjny nie stanowi żadnego zagrożenia.

    Patrol nie stanowi, ale przekraczanie predkości w miejscu, w którym ten
    patrol (oczywiście wyłącznie w trosce o Twoje bezpieczeństwo... ;-) ) się
    ustawił - jak najbardziej! :)

    W.

  • 14. Data: 2011-07-07 14:45:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Jul 2011 14:25:41 +0200, Wojtek Borczyk

    > Gdzie w przepisach masz klarowną definicję które przypadki zastosowania
    > świateł drogowych są, a które nie są "nadużywaniem"?

    Naprawdę potrzeba do tego idealnie wyłożonej definicji? Nic dziwnego, że
    jest jak jest, skoro ludzie nie potrafią mózgu używać. Tzn. jak widać,
    używają go do kombinowania, zamiast do rzeczowego myślenia.

    > Czy "mrugnięcie" w celu przypomnienia komuś, że zapomniał włączyć
    > światła też jest "nadużywaniem sygnałów świetlnych"?

    Nie, ponieważ obowiązek włączonych świateł z założenia wprowadzono by
    poprawić bezpieczeństwo -- ergo, dajesz komuś znak sygnał, by poprawić to
    bezpieczeństwo.

    > A jeśli nie, to dlaczego miałoby nim być takie samo "mruganie"
    > w celu ostrzeżenia przed patrolem?

    Ponieważ patrol eliminuje niebezpieczeństwo, tj. jadących z nadmierną
    prędkością, bez świateł, etc., a nie je stwarza. Tłumaczenie jak w
    pierwszym akapicie, jest w moim przekonaniu poniżej godności.

    > No wiesz, przynajmniej w teorii patrol ustawia się tam, gdzie
    > przekroczenie dozwolonej predkości powoduje zagrożenie dla kierującego,
    > więc migając ostrzegamy go przed niebezpieczeństwem wynikającym ze szbyt
    > szybkiej jazdy... :)

    Możesz tak podnosić w sądzie. Ale wątpie, by sędzia okazał się aż takim
    idiotą, by w ten sposób interpretować Twoje zachowanie. Naturalnie nadal
    przy założeniu, że zeznasz w sądzie o ostrzeganiu innych kierowców przed
    patrolem policji.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 15. Data: 2011-07-07 14:46:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Jul 2011 14:27:06 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Jesteś policjantem czy skrajnym kapelusznikiem?

    Dwa razy przestrzeliłeś.

    > Ostrzega, że jadący wcześniej niedlugo będą bez widocznego
    > uzasadnienia gwałtownie hamować.

    Idź z tym lepiej na http://żal.pl bo ja nie zamierzam z takimi argumentami
    dyskutować. KD

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 16. Data: 2011-07-07 14:51:41
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Nigdy nie ostrzegam przed patrolem. Ale przed niebezpieczeństwem
    płynącym ze zbyt szybkiej jazdy - owszem. Zresztą, patrol też jest dla
    zapewnienia bezpieczeństwa, a nie na*ebania od groma mandatów, prawda?
    Więce działam w oparciu o taką samą logikę.

  • 17. Data: 2011-07-07 14:59:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    > Dwa razy przestrzeliłeś.

    Myślę, że jednak nie.

    > Idź z tym lepiej na http://żal.pl bo ja nie zamierzam z takimi argumentami
    > dyskutować. KD

    Ale dlaczego? Spróbuj _merytorycznie_ zbić ten argument.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-07-07 14:59:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Jul 2011 14:41:15 +0200, Wojtek Borczyk

    > Patrol nie stanowi, ale przekraczanie predkości w miejscu, w którym ten
    > patrol (oczywiście wyłącznie w trosce o Twoje bezpieczeństwo... ;-) ) się
    > ustawił - jak najbardziej! :)

    To jest właśnie kombinatorstwo i naginanie prawa do swoich widzimisię, o
    którym wcześniej wspominałem. Z takim podejściem do tematu nie da się
    powaznie dyskutować.

    Nie ostrzegam innych przed patrolami policyjnymi i nie wymagam tego od
    innych. ergo, jak zasuwam ponad normatywnie, to biorę na siebie za to
    odpowiedzialność. Za zagrożenie, które mogę stwarzać i za ewentualny
    mandat.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 19. Data: 2011-07-07 15:03:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    [...]

    > Ponieważ patrol eliminuje niebezpieczeństwo, tj. jadących z nadmierną
    > prędkością, bez świateł, etc., a nie je stwarza.

    Nie, robaczku. Patrole zazwyczaj ustawiają się tam, gdzie jakiś idiota
    postawił nieadekwatne do rzeczywistości ograniczenie prędkości. Ich
    celem nie jest poprawa bezpieczeństwa, tylko - w najlepszym razie -
    poprawa budżetu - lokalnego lub własnego.

    Ponieważ zbyt często zdarza się, że jest to jednak wymuszanie
    łapówek, to nie mam zamiaru im w tym pomagać i zapobiegam
    przestępstwom ostrzegając przed potencjalnymi łapówkarzami.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-07-07 15:44:41

    > Albo przed dużym psem w pobliżu drogi, który przecież może wyjść :-)

    Ale w sensie pies=policjant? ;)