  • Data: 2010-04-25 09:20:29
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OK. To podam Ci jeszcze jedną wersję tzw. "wesja kupojada".

    Zupełnie niepotrzebnie mnożysz te wersje, zamiast choć raz
    wysilić się i przeymyśleć argumenty, które Robakksie zostały
    przedstawione.

    W twoim wyobrażeniu Achilles wykonuje skończoną ilość
    kroków. Po przedostatnim kroku żółw zatrzymuje się, robi
    2 kupy w tym samym miejscu i czeka aż Achilles go dogoni.

    W orginalnej wersji nie ma czegoś takiego jak ostatni krok
    Achillesa. To wyobrażenie odpowiada euklidesowemu
    _modelowi_ przestrzeni. Bez problemu jednak w tym
    modelu można odzwierciedlić to, że Achilles żółwia dogania,
    mimo, iż coś takiego jak ostatni krok w tym modelu nie
    istnieje. Ciągle Robakksie mylisz _model_ z rzeczywistością.
    Sam np używasz modelu przedstawiając żółwia jako "punkt",
    a przecież pysk żółwia jest w innym miejscu niż ogon.

    I znów, zamiast w/w argumenty przemyślesz odpiszesz tylko
    coś o "bełkocie nowomowy"...

    syzyf

> [...]
    > z prędkością 2. W tym samym momencie żółw także wystartował, ale
    > porusza się z prędkością 1, a więc dwa razy wolniej od Achillesa.
    > Gdy Achilles dobiegł do kupki znajdującej się od niego w odległości
    > 1/2 wiorsty to w tym samym momencie żółw zrobił drugą kupkę
    > wielkości punktu.
    > Obaj biegli cały czas nie zmieniając swojej prędkości a Achilles
    > pożerał kupy żółwia w locie, które żółw robił za każdym razem
    > gdy Achilles pożerał poprzednią.
    > Bieg skończył się gdy Achilles zrównał się z żółwiem i klepnął go w
    &t=2&p=58#p58