  • Data: 2017-08-17 12:34:10
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-15 o 17:31, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    >
    > Nikt nie mówi, że Polska była najbardziej rozwiniętym krajem w ówczesnym
    > świecie.
    > Niemniej mieliśmy swój przemysł, swoją armię, swoje szkoły, potrafiliśmy
    > budować szkoły szpitale, domu, drogi...
    > Zbudowaliśmy własne komputery, samoloty, samochody...
    >
    > Teraz też nie przegoniliśmy zachodu lecz musimy wszystko od nich
    > kupować. W zamian nie mamy nic swojego.
    > Podoba Ci się taki plan?

    > Bo nie nastawieni na konsumpcję?
    > To akurat było bardzo dobrym kierunkiem.
    > Mieliśmy doskonałych aktorów, piosenkarzy, pisarzy, i wielu innych

    Jak to mówią - na bezrybiu i rak ryba. Ile to razy nasi artyści coś
    zawalczyli za granicą? Przypomnij... To Twój odbiór rzeczywistości.

    Tu się zgodzę - oświata stała na wyższym poziomie, bo komercja zabiła
    nauczanie. Teraz nauczyciel nie może nic, żeby się nie narazić.

    > Nic nie zrobiła. Praca czekała na każdego. Sam zmieniałem pracę
    > wielokrotnie i bez najmniejszych problemów.
    > Na własne oczy widziałem elektrownię Bełchatów, a powiedz ile elektrowni
    > wybudowano "za kapitalizmu"?

    W tamtych czasach projektant obrabiarki dostawał kasę nie od wartości
    projektu, ale od jej wagi :-) Mieliśmy wiele inwestycji, bo próbowaliśmy
    doganiać Zachód. Zbudowaliśmy Bełchatów... A teraz popatrz, ile na
    Zachodzie się wybudowało elektrowni w ciągu ostatnich 25 lat? Chyba
    jakieś pojedyncze przypadki, bo nie ma takiej potrzeby. Podobnie jest z
    drogami - jak się je pobuduje, nie ma potrzeby budowania na siłę nowych.
    A co z wydajnością pracy? porównaj PKB wytworzone nasze z każdym innym i
    zobaczysz, gdzie jest pies pogrzebany. Problem w tym, że nasze PKB
    wytworzone bardzo daleko odbiega od tego podzielonego - bo kasa idzie za
    granicę, bo nie ma polskich przedsiębiorstw. Wszystko sprzedali i
    zostało Ch... dupa i kamieni kupa.

    > No coś Ty?! Znasz osobiście Perkinsa? Tylko pogratulować. Szkoda tylko,
    > że nie wspomniał Ci, jak to się robi :)

    Wielu ludziom tęskniącym do komuny proponuję proste doświadczenie - żyj
    jak za komuny. To naprawdę możliwe. Z wędlin kupuj tylko pasztetową i
    salceson - lepszą wędlinę raz na jakiś czas. Jeżdzij tylko zbiorkomem, z
    mebli wybieraj tylko meblościanki (mogą być z Ikei). Naprawdę wychodzi
    tanie takie życie, ale kto by tak chciał?
    T.