eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Data: 2017-08-17 12:37:00
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > Tylko dlatego że obecnej praktycznie nie ma.
    > Jeśli chodzi o przemysł to byliśmy potentatem w obróbce skrawaniem.
    > Nawet USA nie miało tyle tokarek co my.
    > I po zmianie ustroju te tokarki poszły na złom, były niepotrzebne.
    > W cywilizowanym kraju robiło się odkuwkę którą potem się szlifowało.
    > Do huty wracało 5% materiału po takiej obróbce.
    > A u nas się toczyło w efekcie czego do huty wracało 70% materiału.
    > Ale w ilości tokarek byliśmy bez wątpienia światowym potentatem. :-)
    >
    Podobnie było z transportem kolejowym - byliśmy potentatem na skalę
    europejską. Z dwóch przyczyn - fabryki i fabryczki powstawały tam, gdzie
    poleciał palec jakiegoś towarzysza (dokładnie jak na filmie Poszukiwany,
    poszukiwana), a nie tam, gdzie to było racjonalne. I po drugie - nie
    było rozwiniętego transportu samochodowego.
    T.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: