  • Data: 2017-08-15 10:17:00
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-14 o 21:45, J.F. pisze:

    > A to znow wina ministerstwa skarbu, gdzie jego nadzor wlascicielski.

    Widać mieli interes aby nadzór tego nei dostrzegł.

    > Nie bylismy tak calkiem odcieci.

    Szary obywatel był.
    A jak ten obywatel był konstruktorem, projektantem, dyrektorem
    w fabryce to i fabryka była odcięta.

    > No i byl jeszcze rynek krajowy.

    Ładniejszy wyroby zallały w końcu nasz rynek krajowy.

    > Nie we wszystkich branzach byl tez szalony postep.

    Oczywiście że nie. Ale jak rozpatrujemy towary dla prywatnego
    nabywcy to ładny wygląd i pilot zdalnego sterowania załatwia
    że nabywca kupi nie lepsze pod względem parametrów a lepszy
    pod względem wyglądu i wygody obsługi.
    A lepsze pod względem wyglądu to nie jest żaden postęp, ale wygrywa.

    > Tym niemniej - to trzeba bylo wtedy reagowac. Wiele zakladow imo przespalo.
    >
    > Tylko sie nagle okazalo, ze robotnik nie zarabia 20$, a 200.
    > I produkcja sie zrobila nieoplacalna.
    > A dyrekcja dalej nie reagowala.

    > Powiem tak - tato akurat chcial kupic telewizor. Opakowanie nie mialo
    > znaczenia, krajowe tez mialy pilota, porownywalne produkty, byly nieco
    > tansze.
    > Tylko Unimor mial jakies takie mdłe kolory.
    > No i padlo na Grundiga. Solidna, niemiecka robota ... okazala sie
    > naprawde solidna.

    Trzeba było obejrzeć elemisa.

    > Ale minelo 20 lat ... Grundig tez zbankrutowal :-)

    > Bo tez i bylo.

    Nie zawsze i nie do końca.
    Ale zachłysnęliśmy się że po dekadach odcięcia nagle możemy
    kupić znane zagraniczne marki. Dla większości tylko z filmów.