  • Data: 2017-08-15 17:31:07
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.08.2017 o 12:53, cef pisze:

    > Nie sądzisz chyba, że jeśli Ty nie dodasz takiej uwagi,
    > to będę przyjmował to co napiszesz (np o przemyśle w PRL)
    > jako prawdę absolutną.

    Weryfikuj!

    > Być może, nie analizowałem danych GUS.
    > Obecnie tez uważam, że nie mamy przemysłu w ogóle.

    Analizuj!

    > Wielu rzeczy nie było, a sami produkowaliśmy tak niewiele, że każde
    > byle co, co ten rynek wyprodukował znikało błyskawicznie.
    > To nie znaczy, że było świetne. Potrafisz porównać ówczesną jakość
    > produktów
    > krajowych i tych z Zachodu?

    Nikt nie mówi, że Polska była najbardziej rozwiniętym krajem w ówczesnym
    świecie.
    Niemniej mieliśmy swój przemysł, swoją armię, swoje szkoły, potrafiliśmy
    budować szkoły szpitale, domu, drogi...
    Zbudowaliśmy własne komputery, samoloty, samochody...

    Teraz też nie przegoniliśmy zachodu lecz musimy wszystko od nich
    kupować. W zamian nie mamy nic swojego.
    Podoba Ci się taki plan?

    > Z tym rozwojem to już pojechałeś po bandzie.
    > Szliśmy chyba w złym kierunku :-).

    Bo nie nastawieni na konsumpcję?
    To akurat było bardzo dobrym kierunkiem.
    Mieliśmy doskonałych aktorów, piosenkarzy, pisarzy, i wielu innych
    wybitnych ludzi.
    Dziś mamy... ech... szkoda gadać.

    > Wszystko to było, tylko nie można było o tym pisać, informować itd,
    > żebyś mógł teraz napisać, że kiedyś "gospodarka była spójna
    > i jako całość rozwijała się doskonale". Jak widać propaganda swoje zrobiła.

    Nic nie zrobiła. Praca czekała na każdego. Sam zmieniałem pracę
    wielokrotnie i bez najmniejszych problemów.
    Na własne oczy widziałem elektrownię Bełchatów, a powiedz ile elektrowni
    wybudowano "za kapitalizmu"?

    > Żartujesz chyba? Mam oglądać jakieś filmiki, żeby się dowiedzieć
    > czegoś o tym co znam z autopsji?

    No coś Ty?! Znasz osobiście Perkinsa? Tylko pogratulować. Szkoda tylko,
    że nie wspomniał Ci, jak to się robi :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: