  • Data: 2017-08-14 21:45:42
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-14 o 11:49, J.F. pisze:

    >Nie było.

    >Nie zawaliła, przygotowała zakład do przejęcia za grosze.
    >Znane są u nas przypadki kiedy za "nierentowny" zakład zapłacono
    >mniej niż wartość towaru w magazynach.

    A to znow wina ministerstwa skarbu, gdzie jego nadzor wlascicielski.

    >Stan wojenny nas odciął na kilka lat od świata.
    >A jak wróciliśmy to dawni kontrahenci sprawdzali co oferujemy
    >i dziękowali.

    Nie bylismy tak calkiem odcieci.
    No i byl jeszcze rynek krajowy.
    Nie we wszystkich branzach byl tez szalony postep.

    Tym niemniej - to trzeba bylo wtedy reagowac. Wiele zakladow imo
    przespalo.

    Tylko sie nagle okazalo, ze robotnik nie zarabia 20$, a 200.
    I produkcja sie zrobila nieoplacalna.
    A dyrekcja dalej nie reagowala.

    >Były takie które były lepsze a były i takie które lepsze nie były.
    >Ale były zagraniczne, miały ładniejsze kolory, opakowanie, pilota
    >i co najważniejsze były zagraniczne.

    Powiem tak - tato akurat chcial kupic telewizor. Opakowanie nie mialo
    znaczenia, krajowe tez mialy pilota, porownywalne produkty, byly nieco
    tansze.
    Tylko Unimor mial jakies takie mdłe kolory.
    No i padlo na Grundiga. Solidna, niemiecka robota ... okazala sie
    naprawde solidna.

    Ale minelo 20 lat ... Grundig tez zbankrutowal :-)

    >To za komunizmu wtłoczyli nam do głowy że to co nasze jest gorsze
    >od tego z zachodu.

    Bo tez i bylo.

    J.