eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Sun, 13 Aug 2017 20:56:21 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 57
    Message-ID: <omq7cl$ltj$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
    <598c1695$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    <omjhhk$tin$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1502650581 22451 83.15.205.22 (13 Aug 2017 18:56:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Aug 2017 18:56:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <omjhhk$tin$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612791
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-11 o 08:06, Wiesiaczek pisze:
    > W dniu 10.08.2017 o 10:17, T. pisze:
    >> W dniu 2017-08-09 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Wed, 9 Aug 2017 22:19:57 +0200, Marcin napisał(a):
    >>>
    >>>> Witam
    >>>>
    >>>> Czy ktoś wie co było przyczyną, że w PRL nie wyprodukowano polskiego
    >>>> silnika diesla do samochodu osobowego? Czy to problem zbyt
    >>>> skomplikowanej konstrukcji czy może braku odpowiednich materiałów? Z
    >>>> tego co udało mi się na szybko ustalić to także w innych KDLach
    >>>> (Krajach
    >>>> Demokracji Ludowej) nie były produkowane samochody osobowe z silnikami
    >>>> diesla. A gdy FSO wypuściło krótką serię dużych fiatów z silnikami
    >>>> diesla to były to silniki volkswagena. Pamiętam jakim pożądaniem było
    >>>> auto z silnikiem diesla w latach 80 i jak łatwo można było kupić olej
    >>>> napędowy w porównaniu do benzyny więc dlaczego w Polsce nie produkowano
    >>>> takich aut?
    >>>
    >>> Trudno powiedzieć - była Andoria, robili co potrafili i ile potrafili.
    >>> Może nie było mocy przerobowych, a diesle bardziej potrzebne były w
    >>> dostawczakach?
    >>> Bo technicznie to ten diesel z Żuka pewnie by się i nawet zmieścił do
    >>> 125p/Poloneza.
    >>>
    >>> A może po prostu taka polityka, że państwowy transport jeździł na
    >>> ropę, a
    >>> prywatny na benzynę - mogło to ograniczać "wycieki" paliwa we flocie
    >>> przedsiębiorstw, a jednocześnie zapewniać bezproblemowe zaopatrzenie
    >>> przedsiębiorstw w ropę pomimo kryzysu benzynowego.
    >>>
    >>> A gdyby rzucić na rynek dużo prywatnych diesli, to zaraz by się
    >>> okazało że
    >>> ON też musi być na kartki, jak wszystko co ludzie kupowali :)
    >>>
    >>
    >> Trochę OT - ja pracowałem w czasie tzw. praktyk robotniczych przy
    >> produkcji diesli, ale nieco większych. Miało to chyba ze 12 cylindrów
    >> i było przeznaczone do agregatów prądotwórczych, zapewne kaliber 75
    >> mm. :-)
    >> Zakłady im. Nowotki w Warszawie, rok ok. 1980.
    >> T.
    >
    > Jasne! A agregaty prądotwórcze np. w szpitalach to miały nawet kaliber 90!
    > Co ta propaganda robi z ludźmi?!
    >

    Ale o co Ci chodzi?
    Ja widziałem u kolegi tłok o wielkości wiadra, używany był w charakterze
    stołka. A na okrętach bywają jeszcze większe. I cały czas mam na myśli
    silniki spalinowe, nie parowe.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: