  • 21. Data: 2013-12-07 10:16:54
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 7 Dec 2013 09:52:51 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Zresztą jak sobie to wyobrażasz, że policja z helikoptera wyłapuje każdego
    >kto jedzie 20 km/h i sprawdza jakie ma opony?

    Skoro Ty potrafisz bez mrugnięcia okiem określić opony w jadących koło
    Cioebie autach, to policja nie potrafi?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2013-12-07 10:27:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.12.2013 09:45, Marcin N pisze:

    > Lepiej zamiast nakazu wprowadzić ODPOWIEDZIALNOŚĆ za swoje decyzje i
    > karać tych, którzy zablokowali drogę przez jazdę w takich warunkach na
    > niewłaściwych oponach. Decyzje zostawić ludziom, ale rozliczać ich z
    > podjętych decyzji.

    Sęk w tym, że dla tego matoła "blokowanie" to jest każda jazda wolniej
    od niego.

    Uwierzysz w rzetelność wypowiedzi kogoś, kto sugeruje że podczas jazdy w
    taką pogodę miał możliwość (bez zatrzymywania) sprawdzenia, jakie kto ma
    opony??

    Ja akurat się przyznam, że z przodu miałem letnie (ciągle nie było czasu
    na zmianę - warsztat permanentnie zajęty poza godzinami mojej pracy;
    planowałem pojechać na wymianę w przyszłym tygodniu, bo mam wolne), a
    jechało mi się zupełne OK. I to raczej mnie blokowali różni normalnie
    zapierdalający (audi, pseudoterenówy).

    Największy problem miałem na trasie katowickiej... bo ciężko było
    stwierdzić, gdzie są pasy ;)

    Tak czy inaczej przy następnej wymianie opon olewam marketing oraz
    publiczną mitologię i z przodu także zakładam wielosezonowe. Nie chce mi
    się pieprzyć z rytuałem wymian co pół roku.

  • 23. Data: 2013-12-07 10:36:51
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-12-07 09:52, Cavallino pisze:
> [...]

    zgadza się

    > Akurat w tym przypadku ma być automatyzm, a nie myślenie.
    > Jest zima = nie jeżdżę na letnich, albo nie jeżdże w ogóle.

    po prostu niektórzy za zimę uważają czas w którym jest odpowiednia
    pogoda i +15st. w listopadzie zimą nie nazywają

    > Na żadne myślenie nie ma tu miejsca.

    niektórym nie sprawia to takiego problemu

    > Ale nie w tym kraju niestety.
    > Zresztą jak sobie to wyobrażasz, że policja z helikoptera wyłapuje
    > każdego kto jedzie 20 km/h i sprawdza jakie ma opony?

    że blokujesz ruch to widać. Wtedy sprawdzamy na jakich oponach jedziesz
    i gotowe.

    p.s.
    koła na zimowe zmieniłem w zeszłą sobotę, bo wyjeżdżałem na cały
    tydzień. Zmiana kół zajęła mi jakąś godzinę - zgubiłem 'klucz'
    zabezpieczający i musiałem podjechać do wulkanizatora żeby wykręcił mi
    te śruby i sprzedał nowe standardowe. Normalnie to jakieś 20 minut.

    Łukasz

  • 24. Data: 2013-12-07 10:43:07
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Artur Maśląg" wrote in message

    > Na południe od DC i w DC też, ale armagiedon się zrobił po 14 :(

    W DC o 6:30 jeździło się bez problemu, po południu największy problem robili
    'sparaliżowani padającym śniegiem", bo stan jezdni był OK, a na
    Jerozolimskich koło Reduty pełno było 'ostrożnie jadących' lewym pasem
    40km/h - na szczęście dało się ich wyprzedzać prawym. Potem utknąłem w
    wielkim korku na Woronicza, którego przyczyną były - jak się okazało - zbyt
    krótkie światła przy Wołoskiej i 'ostrożne' ruszanie na światłach - zamiast
    10 samochodów przejeżdżały 4.... A z nawierzchnią nie miałem nigdzie żadnych
    problemów - przynajmniej w samochodzie, bo jak wysiedliśmy przy
    Idzikowskiego, to się okazało, że najbezpieczniej iść jezdnią.

    --
    Axel

  • 25. Data: 2013-12-07 10:57:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-12-07 10:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Ja akurat się przyznam, że z przodu miałem letnie
    > I to raczej mnie blokowali różni normalnie
    > zapierdalający (audi, pseudoterenówy).

    bo w 90% tak to wygląda. Jak kiedyś nie zdążyły dotrzeć do mnie opony
    zimowe to i tak na słabych letnich spod świateł ruszałem szybciej niż ci
    obok na zimówkach i ruchu nie blokowałem (ale w tamtych czasach poza
    miasto się za często nie wybierałem).
    Niestety, korki często nie są generowane przez opony, a przez kierowców...

    Łukasz

  • 26. Data: 2013-12-07 10:59:53
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 7 Dec 2013 10:43:07 +0100, "Axel" <a...@o...pl> wrote:

    > A z nawierzchnią nie miałem nigdzie żadnych
    >problemów

    Trzeba było w boczne uliczki zjechać :) Tam był Rajd Finlandii :)
    A tak na poważnie, koło 14 wpadłem w śnieżycę na Woli. W 20 minut
    nawaliło dość sporo śniegu, ale jechać się dało. Za to na podjeździe
    do Połczyńskiej od Dźwigowej jedynym autem, jakie miało problem z
    podjazdem pod wzniesienie, był Jag S-Type, RWD, a jak :) Nie wiem czy
    miał letnie opony, czy zimowe, nie jestem w stanie dostrzec z daleka
    :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 27. Data: 2013-12-07 11:32:39
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 07 Dec 2013 10:14:46 +0100, jerzu wrote:

    > Ale
    > superzajebiste Navigatory dają radę. Tylko jak długo?

    Nie mogę... Mam to gówno (navigatory) w jednym złomwozie. Przyczepność w
    skali od 0 do 5 oceniam na 0,5. W zimie praktycznie nie da się na tym
    jeździć. Letem niestety też jest dramat. Kupowane oczywiście nowe, teraz
    mają trzeci sezon. Przebieg znikomy, bo około 15k do tej pory. Po prostu
    masakra. Nigdy więcej nie kupię tego gówna. Okeślenie używane z całą
    premedytacją. To są najgorsze opony jakie kiedykolwiek miałem.

    Jeśli już jesteśmy przy Dębicy, to w drugim złomwozie mam zestaw Frigo/
    Passio i jest o niebo lepiej. Frigo zimą są dramatycznie lepsze od
    navigatorów. Dałbym im powiedzmy 3/5. Passio latem spokojnie 4/5 jak na
    potrzeby złomwozu podczas gdy navigatory najwyżej 2,5/5.

    W jeszcze innym złomwozie mam Nokiany WR, też kupione nowe, przejechały
    może z 10k. To ich trzeci sezon i wczoraj o 16:30 po śnieżycy na lodzie
    był dramat, bałem się rozpędzać do 20km/h. Oczywiście zjazd z lodowych
    kolein na świerzy nieubity śnieg dawał dramatyczna różnicę przyczepności.
    Te Nokiany generalnie są niezłe. Powiedzmy 4/5 z jednym zastrzeżeniem. W
    porównaniu do Yokohamy AVS dB na których jeżdzę latem, są znacznie
    głośniejsze - ale tego chyba nie da się przeskoczyć.

    Tomek

  • 28. Data: 2013-12-07 11:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Dec 2013 09:35:35 +0100, WW napisał(a):

    > Właśnie wróciłem z trasy.
    > Problemem jest brak opon zimowych, ale w tirach.
    > To one w głównej mierze blokują trasy, zwłaszcza na wolnych podjazdach.

    Ale kolega pisze o Poznaniu, tam tirow pewnie malo, a podjazdow
    jeszcze mniej.

    > O ile osobówkę w kilku kierowców da się zepchnąć na bok, to takiego
    > mastodonta nikt nie ruszy.

    Oj tam, podjedzie tico na zimowkach i przeciagnie :-)

    J.

  • 29. Data: 2013-12-07 12:20:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:52a231c5$0$2140$65785112@news.neostrada.pl...

    > Skoro jemu koła się ślizgały w miejscu, a moje (nie zimówki) nie, to
    > chyba coś jest na rzeczy, nie uważasz?

    Jesteś durny.
    To czy się koła ślizgają czy też nie zależy głównie od umiejętności
    jazdy po śniegu.
    Ja dla przykładu jeżdżę na zimówkach i bardzo często celowo wykorzystuję
    poślizgi, które w zimie po prostu ułatwiają mi jazdę. Zdarzało mi się
    także jeździć na oponach letnich po śniegu i lodzie i bez największego
    problemu wyprzedzać osoby jadące bardzo wolno na oponach zimowych.
    Tak więc to co piszesz, że jeżdżący wolno to osły, które jeżdżą na
    oponach letnich w zimie jest typową z d.... wyssaną opowiastką. Niestety
    nie dopuszczasz do świadomości, że ludzie mogą się bać i starają się
    jechać ostrożnie.
    Uszanuj to, bo każdy z nich ma takie samo prawo do poruszania się po
    drogach publicznych jak i Ty, pomimo, że wielu z nich nie dorównuje
    "umiejentnościom takich miszczuf jak Ty" :)

  • 30. Data: 2013-12-07 12:23:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale kolega pisze o Poznaniu, tam tirow pewnie malo, a podjazdow
    > jeszcze mniej.

    W Poznaniu równiez blokowały tiry w mieście. Nie tylko ale w wielu
    przypadkach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać