    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osły na letnich oponach
    Date: Sat, 7 Dec 2013 10:32:39 +0000 (UTC)

    On Sat, 07 Dec 2013 10:14:46 +0100, jerzu wrote:

    > Ale
    > superzajebiste Navigatory dają radę. Tylko jak długo?

    Nie mogę... Mam to gówno (navigatory) w jednym złomwozie. Przyczepność w
    skali od 0 do 5 oceniam na 0,5. W zimie praktycznie nie da się na tym
    jeździć. Letem niestety też jest dramat. Kupowane oczywiście nowe, teraz
    mają trzeci sezon. Przebieg znikomy, bo około 15k do tej pory. Po prostu
    masakra. Nigdy więcej nie kupię tego gówna. Okeślenie używane z całą
    premedytacją. To są najgorsze opony jakie kiedykolwiek miałem.

    Jeśli już jesteśmy przy Dębicy, to w drugim złomwozie mam zestaw Frigo/
    Passio i jest o niebo lepiej. Frigo zimą są dramatycznie lepsze od
    navigatorów. Dałbym im powiedzmy 3/5. Passio latem spokojnie 4/5 jak na
    potrzeby złomwozu podczas gdy navigatory najwyżej 2,5/5.

    W jeszcze innym złomwozie mam Nokiany WR, też kupione nowe, przejechały
    może z 10k. To ich trzeci sezon i wczoraj o 16:30 po śnieżycy na lodzie
    był dramat, bałem się rozpędzać do 20km/h. Oczywiście zjazd z lodowych
    kolein na świerzy nieubity śnieg dawał dramatyczna różnicę przyczepności.
    Te Nokiany generalnie są niezłe. Powiedzmy 4/5 z jednym zastrzeżeniem. W
    porównaniu do Yokohamy AVS dB na których jeżdzę latem, są znacznie
    głośniejsze - ale tego chyba nie da się przeskoczyć.

    Tomek