-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Date: Mon, 21 Dec 2020 18:27:21 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rrqltq$kor$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <5fd69ef1$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<rr68d2$ef0$2$horizn@news.chmurka.net> <1acslmx2mfzlu$.dlg@myjk.org>
<rr7av2$7er$1$horizn@news.chmurka.net> <a...@m...org>
<5fd74675$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<5fd79767$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<rr9mn3$njm$2$Cav@news.chmurka.net>
<5fd875c6$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1camyfnowk9b8$.dlg@myjk.org>
<5fdcf0e3$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <v3wr7r3ujb85$.dlg@myjk.org>
<5fdd07c5$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5fddb6ca$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <9ux41k5epk56$.dlg@myjk.org>
<5fde75cf$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
<5fdf6e5d$0$540$65785112@news.neostrada.pl> <4x6yrmhnt84p$.dlg@myjk.org>
<5fe07440$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 21 Dec 2020 17:27:22 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
logging-data="21275";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
X-Antivirus: Avast (VPS 201221-4, 21.12.2020), Outbound message
In-Reply-To: <2...@m...org>
Content-Language: pl
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688973
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21-12-2020 o 18:14, Myjk pisze:
> Mon, 21 Dec 2020 11:09:03 +0100, cef
>
>> Widzę, że poszedłeś tu w piece.
>> Tutaj kompletnie nie mam porównania ani nie używam
>> niczego podobnego. Może nieuważnie czytałem - myślałem, że mianem
>> dziadostwa określiłeś spalinowe auta (ale i tak pewnie tak myślisz)
>
> Oczywiście, w końcu samochód to punkt wyjściowy, w sensie takim że tak
> spalinowe samochody tak samo jak kotły i piece domowe generują niską
> emisję, a rzekome normy to kompletny pic na wodę -- co pokazują badania
> takich kotłów (i samochodów) wraz z biegiem ich eksploatacji a w realnych
> warunkach domowych/drogowych. Kotły, nawet nówki sztuki, zazwyczaj tuż po
> pierwszym uruchomieniu (i "skonfigurowaniu") już mają wyniki gorsze o jeden
> stopień, im dłużej są w użytku tym gorzej wypadają bo paliwo nie takie --
> wiesz co ludzie np. w pellecie znajdują? Zmielone meble, wraz z klejami,
> foliami, itp., sklejki, a ostatnio nawet PIASEK. To wszystko ląduje na
> kotle, a to co się nie osadzi leci w atmosferę. Z samochodami jest
> podobnie, może skala jest mniejsza, ale za to emisja niższa i prosto w
> płuca swoich towarzyszy dorgowych.
>
>>>>> Miałem trzy samochody z salonu i dwa z drugiej ręki też po salonie, więc
>>>>> raczej wątpliwa jest twoja teza.
>>>> Czyli nie umiesz jeździć.
>>> Czyli ni umiesz czytać ze zrozumieniem, albo manipulujesz.
>> Ale już opcji, że wysłowiłeś się niespójnie nie przyjmiesz?
>
> Napisane było jasno, że sobie zacząłeś dorabiać coś czego nie napisałem to
> już nie moja wina. Mi żona zabiła sprzęgło, ale w tym samym modelu ludziom
> padały nie tylko sprzęgła (wraz z dwumasą) ale także zajeżdżali silniki.
> Winna była wadliwa konstrukcja, konkretnie nieszczęsne podkładki pod
> wtryskami i takie ułożenie smoka olejowego, że ten się w wyniku przedmuchów
> zatykał, silnikowi brakło smarowania i korba wychodziła bokiem. Ja, mimio
> że miałem auto od nowości, zadbane, prawie też tego doświadczyłem, choć
> problem znałem jako forumowy moderator działu m.in. tego silnika, gdy w
> międzyczasie przeczytałem dziesiątki, setki sytuacji gdy ludzie silnik
> stracili (a ilu tego nie opisało tylko płakali i płacili, to już tylko
> słodka tajemnica wszechwiedzącego).
>
>> Bo ja napisałem, że jak się komuś psują nowe auta
>> (i to nie jedno przypadkiem), to wskazuje na nieumiejętne użytkowanie.
>
> Nawet nowy silnik można przy niewielkim wysiłku zatrzeć, skrzynię i
> sprzęgło w mig zajechać. W EV tego nie zrobisz, choćbyś mocno chciał. Tak
> się zaczęło i tak skończmy, o ile już zrozumiałeś.
>
>> Mam sąsiada, który do czego nowego by nie wsiadł, to
>> sprzęgło trzeba robić po 50 tys km.
>
> W EV by nic nie trzeba było robić, bo nie ma skrzyni biegów, nie ma siłą
> rzeczy sprzęgła. Podobnie innych absurdalnie ruchomych części w silniku,
> zagrożenia utraty smarowania itd.
>
>> Nie uważam, że jest w idealnym stanie.
>> Nawet uważam, że tak około 250tys może wymagać
>> interwencji, ale to już nowy użytkownik niech się martwi.
>
> Jeśli ma się martwić nowy użytkownik, to będziesz musiał cenę obniżyć.
> Będziesz miał z czego schodzić? :P
>
>>> Przecież napisałem wyraźnie, że nie jestem ideałem, w przeciwieństwie do
>>> ciebie.
>> Kolejny konsensus :-)
>
> Poważnie? No bo to Ty założyłeś że ICE są idiotoodporne. Nie są. Aą mocno
> skomplikowane konstrukcyjnie, i jak widać na przykładzie mojego tylko
> modelu, inżynierowie mogą coś przegapić co doprowadza do katastrofy.
>
>> Dokładnie to chciałem napisać.
>
> Sądzę że nie chciałeś w tej dyskusji napisać że jesteś uprzedzony do EV, no
> ale skoro tak twierdzisz... :P
>
>> Wprawdzie bateria trakcyjna niewiele ma wspólnego
>> z akumulatorem rozruchowym, ale chodzi o sam fakt uprzedzenia
>> do najbardziej zawodnego podzespołu w spaliniaku.
>
> Nadal to porównanie nijak ma się do EV, kiedy to w końcu zrozumiesz?
>
>> Ja też ponawiam: czy Twój słownik uznaje to za zwroty standardowe
>> w języku polskim czy są one opisane jako wulgarne?
>> Od biedy pewnie wyrażenia pochodzące od smród, smrodzić
>> będą uznane w słowniku za neutralne, ale to drugie już raczej nie.
>
> Wydawanie dźwięków kojarzonych z pierdzeniem jest wg ciebie wulgarne? Już
> abstrahując że mówimy o SAMOCHODZIE, tego da się w ogóle jakkolwiek
> obrazić?
>
>>> Jeśli już, ignorancie, to muszą je sprzedać do końca tego roku. W
>>> przyszłym, jeśli nie zostaną teraz zarejestrowane, nie będą mogły być
>>> sprzedane, bo nie spełnią tych twoich ukochanych norm emisji.
>> Dlaczego ignorancie? Przecież jak sprzedawcy porejestrują, to spadną na
>> nich obowiązki ubezpieczeniowe ale i tak sądzę, że się dogadają z
>> ubezpieczycielami na jakieś warunki, albo ustawodawca da im jakąś
>> furtkę. Nie zmienia to faktu, że będa się chcieli tych aut jeszcze
>> szybciej pozbyć, więc zjazd cenowy jest nieunikniony. A elektryki będa
>> szły cenowo swoim trybem - bez takiej presji.
>
> Już widzę jak salon rejestruje swoje stoki. Przecież to są często grube
> miliony złotych. Ja wiem że oni dobrze zarabiają, ale nie aż tak.
> Ubezpieczenie to akurat pikuś, ale zakup i ew. sprzedaż, zwłaszcza w
> obecnych warunkach "sanitarnych", to już inna bajka.
>
>> Też nie jest to do końca prawdziwe - bo ja bym chętnie popróbował,
>> czyli akurat mentalność u mnie nie ma znaczenia tylko brak oferty.
>
> Oferta jest, tylko ty wolisz trupkiem za 1000 euro jeździć, a to dlatego że
> masz zwyczajnie nisko postawioną poprzeczkę.
>
>> No i ja nie torpeduję Waszych samochodwoych upodobań,
>> które zresztą też zbudowały się na użytkowaniu elektryka.
>> Nieczytany przez Ciebie troll C. jeszcze kilka lat temu twierdził,
>> że elektryk to wielka ściema i tak samo truje jak spaliniak
>> na etapie produkcji i przy zmianie baterii
Zacytujesz to niby twierdzenie?
Jedyne co się u mnie zmieniło przez kilka lat, to przekonanie że na
wodór będzie lepiej.
Teraz wiem, że nie będzie, a bateryjki już dają radę.
Generalnie kilka lat temu to w ogóle elektryki mnie nie zajmowały,
głównie z powodu zasięgów zbliżonych do roweru i podobnej przydatności.
> Ależ ja o tym wiem, dlatego nie raz się z nim o technikę jazdy spierałem,
> za co byłem przezeń nazwany kapeluszem
Nic się nie zmieniło - elektrykiem też można jeździć jak kapelusz, można
dynamicznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.20 20:14 cef
- 21.12.20 21:19 cef
- 22.12.20 13:47 J.F.
- 26.12.20 17:06 Myjk
- 26.12.20 17:50 Myjk
- 26.12.20 18:48 cef
- 26.12.20 20:13 Myjk
- 27.12.20 00:12 ii
- 27.12.20 09:07 cef
- 27.12.20 11:53 ąćęłńóśźż
- 27.12.20 11:56 ąćęłńóśźż
- 27.12.20 14:34 ii
- 29.12.20 15:06 J.F.
- 29.12.20 15:19 Cavallino
- 29.12.20 16:08 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg