-
Data: 2020-12-27 00:12:46
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 26.12.2020 o 17:50, Myjk pisze:
> Mon, 21 Dec 2020 20:14:41 +0100, cef
>
...
>
>> to, żeby tę ilość upchnąć/sprzedać na rynku, trzeba będzie zejść z ceną.
>> To zejście z ceny odbędzie się kosztem jakości. Wsadzą jakiś cieńszy
>> drucik do silnika, gorsze łożysko i oczywiście silnik się nie zatrze,
>> tylko się coś spali czy łożysko skończy szybciej. Nawet widzę, że to sam
>> zauważyłeś w rozmowie z J.F. - tzn, że EV nie będzie mógł byc drogi (ze
>> wszystkimi tego konsekwencjami).
>
> Kompletny napęd elektryczny jest tańszy niż silnik spalinowy + skrzynia
> biegów pomimo znacznie wyższej prostoty, wytrzymałości i osiągów. Wyższa
> cena wynika z kosztów "baku" vel akumulatorów, ale to już niedługo, o ile
> już ceny są na tyle niskie że EV może konkurować ze spaliniakiem.
No i czemu wyższa cena silnika spalinowego z osprzętem niż silnika
elektrycznego nie jest kompensowana ceną akumulatorów? Moim zdaniem
producenci pomyśleli, że będą mogli na tych elektrykach zarabić więcej
niż na spalinowych i odpowiednio wyższą cenę ustalii.
> Ale tak
> długo jak będzie można, ceny EV będą podbijane, patrz kary za spaliniaki
> oraz za osiągi EV niedostępne dla spaliniaków.
No tak, oni wierzą, że elektryki można trwale sprzedawać drożej niż
spalinowe.
..
>
>> Ja sprzedam za cenę rynkową, bo auto jest zadbane.
>
> Hah, oczyyyywiście.Ale nadal z większą stratą niż byś sprzedał EV.
Przecież cena EV zależy głównie od stanu akumulatorów, którą ocenia się
głównie z lat, które mają. 10-letni a może 8 albo 6-letni elektryk musi
polecieć na łeb na szyję bo jego akumulator najpewniej jest skończony i
jego wymiana nie ma sensu. Z tego też powodu może mieć sens wynajem
akumulatorów, gdzie dostawca akumulatora jest 3-cią stroną dającą
transakcji sens.
...
>
>> Tutaj masz dużo racji - opiszę to dokładniej, ale proszę już mnie nie
>> dobijaj po tych tłumaczeniach :-)
>> Kiedyś też uważałem, że elektryczne szyby nie są mi potrzebne, przez
>> wiele lat jeżdziłem
>> też autem bez klimatyzacji i jakoś się dało. Mój ojciec nadal uważa, że
>> mu elektryczne szyby do niczego nie były by potrzebne a klima to już
>> zbytek totalny, bo nie ma tego w swoim aucie i nie korzysta. Ja
>> jeździłem kolejnymi autami, w których te dodatki były w standardzie i
>> trudno mi bez tego wyobrazić sobie eksploatację a chciałbym
>> mieć podgrzewane przednie siedzenia, bo doświadczyłem w służbowym i
>> wiem, że to fajne :-)
>> Dlatego masz sporo racji twierdząc, że gdybym pojeździł, to bym doświadczył,
>> docenił i oprócz zasięgu zapragnął bym tez komfortu trakcyjnego.
>> Tutaj masz rację - brak wrażeń z jazdy istotnie zakłóca odbiór i ocenę EV.
>
> No więc sugeruję jednak pojeździć non-stop EV z miesiąc, przesiądziesz się
> do spaliniaka to przeżyjesz autentyczny szok jakościowy. Zaraz zabraknie
> grzania/chłodzenia na postoju,
Który spalinowy tego nie ma?
> hamowania rekuperacyjnego,
Po co to komu?
> momentalnej
> reakcji na "gaz" itd.
To się napęd na 4 koła robi i silnik większy wkłada.
Elektryk jest ideologiczny: nie kopci w mieście, nie hałasuje na każdych
światłach, może się mniej psuć ale pewnie więcej kosztować.
>
>> No niestety przelot dom-praca-dom to jest 20km, ale takie spokojne dni
>> to nie jest reguła. Raz w tygodniu wypada nagle w ciągu dnia kilka kursów -
>> zdarza mi się, że robię wtedy często lekko 100km a czasem ponad 200.
>> I np konieczność powrotu do domu i strata ponad godziny i podmiana EV
>> na starego diesla, żeby wszystko oblecieć w jeden dzien to byłby
>> dyskomfort.
>> Mogę się trochę ponaginać, przystosować i jeżdzić w niektóre dni EV do pracy
>
> Ale są EV które mają 200km zasięgu, co zdajesz się ignorować. Jest też PHEV
> -- na którego się ja zdecydowałem, bo przy mojej jeździe często a mało, w
> ponad 90% jeżdżę na prądzie.
Boś skąpy ;-)
Przeciętny ludzik, którego stać na elektryka jednak nie zawsze ma gdzie
go ładować więc nie osiągnie twoich 90%.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.20 09:07 cef
- 27.12.20 11:53 ąćęłńóśźż
- 27.12.20 11:56 ąćęłńóśźż
- 27.12.20 14:34 ii
- 29.12.20 15:06 J.F.
- 29.12.20 15:19 Cavallino
- 29.12.20 16:08 Myjk
- 29.12.20 16:16 Jacek Maciejewski
- 29.12.20 20:07 ąćęłńóśźż
- 29.12.20 20:30 J.F.
- 30.12.20 08:21 Cavallino
- 02.01.21 14:59 Budzik
- 02.01.21 14:59 Budzik
- 02.01.21 17:35 J.F.
- 02.01.21 19:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=