-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!peer03
.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fd69ef1$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<rr68d2$ef0$2$horizn@news.chmurka.net> <1acslmx2mfzlu$.dlg@myjk.org>
<rr7av2$7er$1$horizn@news.chmurka.net> <a...@m...org>
<5fd74675$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<5fd79767$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<rr9mn3$njm$2$Cav@news.chmurka.net>
<5fd875c6$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1camyfnowk9b8$.dlg@myjk.org>
<5fdcf0e3$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <v3wr7r3ujb85$.dlg@myjk.org>
<5fdd07c5$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5fddb6ca$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <9ux41k5epk56$.dlg@myjk.org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 19 Dec 2020 22:51:13 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <9ux41k5epk56$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 134
Message-ID: <5fde75cf$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1608414671 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 80.53.118.49:57113
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7689
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688909
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-12-19 o 17:28, Myjk pisze:
> Sat, 19 Dec 2020 09:16:11 +0100, cef
>
>> Akurat ten za tysiąc euro to jest benzyna.
>
> Ale jednak jest spalinowy, hałaśliwy i trujący ludzi niską emisją.
Użytkowania nie zabrania żaden przepis.
>> Jest funkcjonalny, zaspokaja wszystkie potrzeby i cena ciekawsza.
>> Trwałość to akurat nie jest argument, który powienieneś podnosić.
>
> Nie bierzesz tego pod uwagę przy zakupie? Bo EV jest ZNACZNIE mniej
> obsługowy, siłą rzeczy znacznie bardziej trwały, chciałoby się rzec,
> idiotoodporny. Silnika nie zatrzesz, sprzęgła nie spalisz, żeby zepsuć
> baterie też trzeba się BARDZO mocno postarać. Serwisów w zasadzie, poza
> wymianą klocków i ew. wymianą płynu chłodniczego i hamulcowego raz na parę
> lat, nie wymaga.
Może jeździłeś jakimiś trupami spalinowymi i dlatego wydaje Ci się,
wszystko się psuje. Albo jeździć nie umiesz i wszystkie auta niszczysz.
Nie zatarłem nigdy silnika, ani nie spaliłem sprzęgła - za to zużyło mi się
kilka akumulatorów - czasem w najmniej odpowiednim momencie.
Może stąd takie nastawienie do baterii :-)
>> Po prostu Ty akceptujesz komfort z ciszy użytkowania a oni komfort z
>> wygody użytkowania - nawet za większe (w tym momencie) pieniądze.
>
> Po raz kolejny powtarzam, większość by go doceniła gdyby pojeździli z
> miesiąc elektrykiem, a potem musieli znowu wsiąść do pierdziawki
> spalinowej. Ale mają jak ty, klepią bez elementarnej wiedzy.
W sumie nie mam nic przeciwko Twojemu wyborowi,
najbardziej denerwuje mnie to używanie określeń typu
pierdziawka, smrodowóz itp
Równie dobrze można by postawić w ten sposób kwestię używania
plastiku w życiu codziennym czy sposobu odżywiania,
ale staram się nie przenosić tutaj takich argumentów.
>>> Wcale nie gwałtownie -- dlatego się rok czeka na Tesle.
>> Ale to czeka ten margines a nie statystyczny kierowca.
>
> Ale jednak czeka, czyli twoja teza, że nie jest to gwałtowne, jest
> nieprawdziwa.
No właśnie jest - są elektryki dostępne praktycznie od ręki,
ale nikt ich nie wykupuje czyli przesiadka nie jest gwałtowna,
tylko powolna i przemyślana. Tak jak w moim przypadku.
>> "Komfort nieosiągalny dla" to obusieczny miecz.
>> Ludzie wolą zapłacić więcej za użytkowanie, ale żeby było ono bezproblemowe
>> a nie na siłę szukać filozofii, ze jak sobie zrobię dodatkowe trzy
>> przerwy w podróży, to jest cool. Tak jak bym nie mógł zjeść czy zrobić
>> zakupów przed podróżą.
>
> Praktyka pokazuje jednak, że jak ktoś pojeździ EV to już nie zechce
> spaliniaka -- wszystkie te wyrzeczenia które tak tutaj wyolbrzymiasz ty,
> jak i inni, schodzą na drugi, a może nawet na trzeci plan. Ale jak pisałem,
> nie pojmiesz tego póki nie pojeździsz takim samochodem, gdy nie zobaczysz
> różnicy w komforcie w codziennym użytkowaniu, gdy się przekonasz że rzekomy
> brak zasięgu to nie jest problem i gdy nie spróbujesz wrócić do spaliniaka.
O komforcie już ktoś dopisał.
Na dłuższe trasy nawet nie pomyślałęm, żeby się katować elektrykiem.
Do jazdy w koło komina elektryk by się sprawdził, ale na razie przegrywa
cenowo.
Jechałem kiedyś autem EV z wypożyczalni, ale jego
elektryczność mnie nie urzekła. Może zaabsorbowany byłem czym
innym a nie odbieraniem wrażeń z jazdy.
Słaba ta różnica, skoro sam piszesz, że trzeba pojeździć miesiąc, żeby
ją odczuć.
>> Nie rozumiem tego przekazu?
>> Że nie ma jeszcze trupów EV na rynku?
>> Przecież piszę wyraźnie, że elektryk miałby być u mnie dodatkowym autem,
>> więc nie dokładaj mi argumentów, które nie pasują tutaj.
>
> Przecież to był twój koronny argument, że kupiłeś trupa spalinowego za
> bezcen, i że za taką kwotę to można tylko elektryczny wóżek kupić. To twoje
> słowa, nie moje.
No ale Twój przekaz dalej nie czytelny
(w odniesieniu do tego co wyciałeś)
Nie wiem o co chodzi, ale to i tak nieistotne.
>> Jeszcze nic nie wiadomo, bo nie ma na rynku tyle używek,
>> żeby cokolwiek było wiadome i do porównania.
>> Jak będzie dużo, to będzie się porównywać koszty eksploatacji
>> i koszt wymiany baterii, bo nienapędowe elementy będą się psuły tak samo.
>
> O czym Ty rozmwiasz, przecież pierwsze Tesle wychodziły od 2014 roku, takie
> I-MiEVy od 2012. Są Tesle co mają ponad 500 tys. km przejechane (po taxi),
> hgw jak traktowane (pewnie niezbyt fajnie) i jeżdżą, ba, spadek pojemności
> baterii mają nie więcej niż 15%. Jak to zestawić ze średnimi moimi
> przelotami (22000km) to musiałbym takie auto katować przez 22 lata.
Ja mówię o rynku aut używanych.
Jak klikniesz opcję napęd elektryczny - przykładowo na mobile.de to
dostaniesz
jakieś 20tys ofert (nie zaglądam do szczegółów) a wszystkich ofert jest
1,5mln
To rynek aut elektrycznych stanowi jakiś 1% na rynku aut używanych.
O czym Ty rozmawiasz?
>> A ja nie jeździłem takimi i mi nie żal.
>
> No i to w zasadzie kończy dyskusję. Nie używałeś, a się wypowiadasz.
Najlepsi krytycy muzyczni nie grali na żadnym instrumencie,
podobnie krytycy literaccy czy teatralni czy sztuki nie tworzą gatunków,
o których piszą czy poddaja ocenie.
Więc ten argument też jest z d...
Ogólne zagłebiając się w dyskusję z Tobą co chwilę stwierdzam, że używasz
argumentów z d...
>> Jak będzie tanio, to się przesiądę.
>> Planowałem na przyszły rok trasę z PL do Grecji, powrót przez Włochy, Niemcy
>> (ale z powodów pandemii to chyba pomysł na kolejne lata)
>> Od biedy zapakowałbym się do czegoś mniejszego czyli EV, ale wtedy to
>> nie będzie tramping tylko niewolnictwo :-)
>
> Ależ jeździj sobie tym swoim rozklekotanym śmierdzielem.
I znowu argument z d...
Mój samochód spełnia wszystkie normy.
Nie wiem czym Ty jeździłeś ale radzę Ci zadbać o stan techniczny swojego
samochodu, bo jak spalinowe auto kojarzy Ci się tylko negatywnie,
to musiałeś mieć złe doświadczenia. Moje auta są ciche i ekologiczne.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.12.20 23:07 RoMan Mandziejewicz
- 19.12.20 23:27 ii
- 20.12.20 07:44 Cavallino
- 20.12.20 07:49 Cavallino
- 20.12.20 09:16 cef
- 20.12.20 14:48 Myjk
- 20.12.20 16:31 cef
- 20.12.20 19:57 ii
- 20.12.20 20:00 ii
- 20.12.20 22:32 Cavallino
- 20.12.20 23:16 ii
- 21.12.20 08:00 Cavallino
- 21.12.20 09:57 Myjk
- 21.12.20 11:09 cef
- 21.12.20 11:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=