  • Data: 2020-12-19 23:27:20
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.12.2020 o 22:51, cef pisze:
    > W dniu 2020-12-19 o 17:28, Myjk pisze:
    >> Sat, 19 Dec 2020 09:16:11 +0100, cef
    > Nie zatarłem nigdy silnika,

    Ostatnio mi RS napisał "dalsza jazda grozi uszkodzeniem silnika". I tak
    sobie chwilę jechałem szukając na wskaźnikach wyjaśnienia. Mógłbym
    jechać i jechać. Niechybnie zatarłbym silnik. Szczęśliwie dostrzegłem,
    co było powodem. Jakoś mało inteligentny ten samochód.

    > ani nie spaliłem sprzęgła - za to zużyło mi się
    > kilka akumulatorów - czasem w najmniej odpowiednim momencie.
    > Może stąd takie nastawienie do baterii :-)

    Całkiem możliwe. Nie wysnuwałbym jednak z tego wniosku, że naprawdę jest
    czego się obawiać. Jest ogólnie zdecydowanie lepiej z szacowaniem
    zasięgu pod koniec niż w spalinowych.

    > O komforcie już ktoś dopisał.
    > Na dłuższe trasy nawet nie pomyślałęm, żeby się katować elektrykiem.
    > Do jazdy w koło komina elektryk by się sprawdził, ale na razie przegrywa
    > cenowo.

    Kiedy właśnie problem jest w tym, że z tym żyje się na codzień. Zapewne
    im droższy samochód tym mniej trzeba się liczyć z ograniczonym
    zasięgiem, ale ciągle pozostaje, że trzeba do ładowarki dotrzeć i trochę
    więcej zaczekać niż trwa tankowanie. Sporadyczne wyjazdy w dłuższe trasy
    dałoby się akurat ścierpieć o ile naprawdę będą sporadyczne. Jeśli nie
    da się przejechać 170km i z powrotem to ... nie mogę w sezonie robić
    cotygodniowego wypadu nad morze.

    > Jechałem kiedyś autem EV z wypożyczalni, ale jego
    > elektryczność mnie nie urzekła. Może zaabsorbowany byłem czym
    > innym a nie odbieraniem wrażeń z jazdy.
    > Słaba ta różnica, skoro sam piszesz, że trzeba pojeździć miesiąc, żeby
    > ją odczuć.

    Nie sądzę by trzeba było miesiąca by zauważyć różnicę. Tylko ... gdzie
    ten komfort. Dwa samochody trzeba mieć. Od początku twierdzę, że to
    samochody miejskie. Już trochę czasu minęło i to nie zmieniło się.
    Pojawiło się wiele samochodów elektrycznych, ale wszystkie mają takie
    ograniczenia, że nie można o nich myśleć inaczej. Problem, że wszystkie
    niemal elektryki oprócz zasięgu nie mają w sobie nic miejskiego. Mały
    samochód miejski taki jak Twizy ma jakiś sens.

    > I znowu argument z d...
    > Mój samochód spełnia wszystkie normy.
    > Nie wiem czym Ty jeździłeś ale radzę Ci zadbać o stan techniczny swojego
    > samochodu, bo jak spalinowe auto kojarzy Ci się tylko negatywnie,
    > to musiałeś mieć złe doświadczenia. Moje auta są ciche i ekologiczne.

    Hahaha