eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOrlen idzie na rękę posiadaczom elektrykówRe: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
  • Data: 2020-12-17 10:41:42
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rrdpf0$civ$...@n...icm.edu.pl...
    W dniu 16.12.2020 o 15:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    >>>>>> No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana
    >>>>>> większość ludzi jest
    >>>>>> w stanie ładować EV w domach/pracy.
    >>>>> Zdecydowana ... mniejszość.
    >>>> Ale gdzie?
    >>>> Bo w Polsce większość mieszka w domach, a nie blokach.
    >
    >>> Na świecie. W Polsce też jest mniej więcej po równo a nie
    >>> zdecydowanie więcej. Nie wiadomo czy to w ogóle ma znaczenie. Czy
    >>> to np pokrywa się z tym, ile ludzi na wsi kupuje elektryki a ile w
    >>> mieście. To jest mniej więcej ta sama gadka co o 100km zasięgu, że
    >>> więcej nie potrzeba. Tylko jakoś nikt nie sprzedaje spalinowych z
    >>> takim zasięgiem
    >
    >> No bo akurat w spalinowym nie ma powodu dawac az tak malego
    >> zbiornika.

    >A jest powód by dawać większy?

    Jakby byly takie na 100km ... to tak.
    Ale te 50-70l starcza na 500-1000km, i wiekszego nie trzeba.

    No chyba, ze ktos w jakiejs dziczy jezdzi i ma w planach 2000 km bez
    stacji ...

    >> Musialbys na jakies mieszane gazowo-benzynowe modele popatrzec -
    >> tam chyba sie zdarzaly zbiorniki benzyny po 5-10 litrow.

    >Czego by to miało dowieść?

    Ze sprzedawali samochody z takim zasiegiem ... na benzynie.
    Czy sie sprawdzilo ... chyba raczej normy emisji wykonczyly.

    >> Albo na skuterki - jaki one maja zasieg?
    >> Tylko to prawie nikogo nie interesuje - paliwo sie skonczy, to sie
    >> zatankuje.

    >No chyba, że elektryczne. Mój skuterek osiągnął gdzieś 22km i okazało
    >się, że trzeba go pchać kilka km przez miasto bo nie wziąłem
    >ładowarki ani po prawdzie nie wiem kto by mi to podłączył do
    >gniazdka.

    A te spalinowe to jaki maja zasieg ?
    Nikt tym nie bedzie w dluga trase jechal, wiec wcale sie nie zdziwie,
    ze zasieg bedzie nieduzy.

    >>> a elektryki nie idą z powodu takiego zasięgu.
    >
    >> No i ten zasieg jednak rosnie ...

    >Przez dziesięciolecia niewątpliwie urósł i pewnie dalej będzie rósł.
    >Ale chcemy używać samochodów elektrycznych już dzisiaj. I zasadniczo
    >możemy ale nie jest to proste zastępstwo uniwersalnego samochodu
    >spalinowego.

    Ropa sie skonczy, i bedzie sie trzeba przyzwyczaic :-)

    A propos
    https://www.bankier.pl/moto/niemiecka-chadecja-obawi
    a-sie-skrytego-wprowadzenia-zakazu-aut-z-silnikami-s
    palinowymi-8643/

    "Frakcja niemieckiego chadeckiego bloku CDU/CSU w Bundestagu ostrzegła
    przed możliwością skrytego wprowadzenia zakazu używania samochodów z
    silnikami spalinowymi w efekcie zaostrzania unijnych norm emisyjnych

    również w przypadku nowego ustawodawstwa dotyczącego emisji spalin
    drogowskazem politycznego działania powinien być umiar". Dobrej
    polityce wolno być ambitną, ale by przynieść trwałe korzystne efekty,
    musi ona pozostać realistyczna, stawiając sobie godne akceptacji i
    możliwe do sfinansowania cele

    Nowoczesny silnik spalinowy będzie potrzebny także w przyszłości. Nie
    pozostawimy samych sobie ludzi na terenach wiejskich, podejmujących
    dalsze podróże lub dojeżdżających regularnie do pracy, lecz umożliwimy
    także w przyszłości nowoczesną komunikację indywidualną.
    Jesteśmy zdecydowanie przeciwni wprowadzaniu zakazu silników
    spalinowych tylnymi drzwiami. Na forum Unii Europejskiej angażować się
    będziemy na rzecz rozwijania naszego wytyczającego przyszłość
    przywództwa technologicznego

    Niemiecka chadecja zareagowała w ten sposób na prace przygotowawcze
    Komisji Europejskiej odnoszące się do przyszłych przepisów emisyjnych
    Euro 7. Określać one mają dozwolony poziom emisji szkodliwych
    substancji, jak tlenki azotu i pyły, przez samochody osobowe i
    ciężarowe. "

    Dbaja o obywatela, czy dbaja o niemiecki przemysl samochodowy ? :-)

    "Niemieccy chadecy opowiadają się natomiast za tym, by przy
    projektowaniu nowych silników samochodowych uwzględniać wymogi walki z
    globalnym ociepleniem.
    ,,Syntetyczne paliwa spalają się znacznie czyściej, wytwarzają mniej
    szkodliwych substancji takich jak drobne pyły oraz tlenki azotu i mogą
    w ten sposób wnieść wartościowy wkład w utrzymanie czystości powietrza
    w naszych miastach""

    Taa ... obawiam sie, ze te syntetyczne paliwa ... to taniej bedzie na
    bateriach jezdzic ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: