  • 81. Data: 2009-07-15 08:36:35
    Temat: Re: Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <m...@w...kurczak.one.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:18:26 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Błąd w atlasie to stracone paliwo ( powiedzmy 100 zł ) przy nadrobionej
    > drodze, wkurzona obok kobieta;) itp. Umowa z operatorem to już trochę
    > droższa impreza. Nie sądzisz?

    No droższa, ale błąd na mapie pozostaje błędem na mapie niezależnie od
    konsekwencji.
    A jak się tirem wpakujesz w most, który wysadzono w 45 roku, a w atlasie
    ktoś go wrysował, to może być droższa impreza od abonamentu ;)
    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki

  • 82. Data: 2009-07-15 08:37:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:32:28 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Żadne mury nie
    > przeszkadzają już falom radiowym w dotarciu do podziemia,

    Bo pewnie stacje są na stacjach, a nie nad.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 83. Data: 2009-07-15 09:21:05
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Tomaszek pisze:

    > Zmiana regulaminu jest doskonałym pretekstem do zerwania umowy ze
    > złodziejami.

    Abstrahując od terminu "złodziej" (złodziejem może być nazwany ktoś, na
    kim ciąży wyrok za kradzież), zapominasz, że od 6 lipca obowiązuje nowe
    prawo telekomunikacyjne: jeżeli zmiana wynika z dostosowania regulaminu
    do wymogów prawa (bądź usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych przez
    UKE/UOKiK), zmiana regulaminu nie jest podstawą do rozwiązania umowy bez
    konsekwencji. Nie sądzę, by operator sam z siebie zmieniał regulamin, bo
    ma akurat taki kaprys...

    Marek

  • 84. Data: 2009-07-15 09:43:14
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 07:50:07 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > A czy w umowie masz napisane, że będziesz miał dostęp w salonie swojego
    > domu na posesji takiej i takiej w mieście takim i takim? Chyba nie.
    > Przecież nikt nie gwarantuje zasięgu w każdym miejscu w kraju. To po prostu
    > niemożliwe.

    Zwróć uwagę, że Szczepan nie domaga się odszkodowania w wysokości
    miliona $ za niedotrzymanie przez operatora warunków umowy, a tylko i
    wyłącznie rozwiązania umowy, z której operator nie jest w stanie się
    wywiązać!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 85. Data: 2009-07-15 09:50:35
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 06:51:23 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Ale tu walnąłeś ;-D

    W USA jest to bardzo często stosowane rozwiązanie, sądzę, że u nas z
    czasem też się rozpowszechni.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 86. Data: 2009-07-15 10:05:22
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <m...@w...kurczak.one.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 13:19:59 +0200, op23 napisał(a):

    > <ROTFL>

    jak sobie życzysz ;)

    > No to walcz o drogę, czyli o to by postawili kolejny BTS

    Dokładnie. Walcz o drogę, a nie wyzywaj sprzedawcy auta (czy innego rejonu
    dróg) od złodziei.

    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki

  • 87. Data: 2009-07-15 10:23:08
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    Tomaszek napisał(a):

    > Doskonale to rozumiem, tylko jest jeden problem. Era i Orange mają w
    > tych miejscach zasięg i to pełny!! Czyli jednak można. Decathlon jest
    > bardzo wysoki, więc mała kubatura pomieszczeń odpada. To jest ogromna
    > hala, ma klimatyzatory, a więc przerwy w dachu(fale mają którędy się
    > dostać ) Problem w sieci Plus wydaje się leżeć gdzie indziej...

    Fale, to nie zapach. Nie "wchodzą" każdą możliwą dziurą w dachu.
    Poczytaj o propagacji.

    > Jak szukałem rozwiązania słabego zasięgu i to w tylu miejscach
    > jednego z największych miast Polski to natrafiłem na
    > przedstawiciela handlowego, który twierdzi, że w Warszawie w
    > niektórych miejscach technicy po prostu spieprzyli sprawę źle
    > konfigurując BTS-y i teraz jest klops, bo nie wiadomo, kto ma pokryć
    > koszty naprawy tego błędu. Oczywiście abonenci;) Ponieważ mam tą
    > informację nieoficjalnie, to nie mogę podać źródła. Traktuj to tylko
    > jako ciekawostkę, która daje do myślenia;)

    Uwirz PH, to Cię czeka chodzenie zimą w trampkach... Urbal legends i tyle.

    > Na kolejny dowód, że jednak można jest zasięg wszystkich sieci na
    > stacjach metra w Warszawie. Trochę to włażenie w d....ę klientowi, bo
    > za pewne wymaga postawienia stacji bazowych specjalnie tylko po to,
    > żeby w podziemiu był zasięg, ale jest to dowód na to, że można. Żadne
    > mury nie przeszkadzają już falom radiowym w dotarciu do podziemia,
    > gdy w grę wchodzi ileś tysięcy wykonanych połączeń dziennie ludzi
    > czekających na coraz gorzej jeżdżące metro;)

    No widzisz - metro też sie psuje.

    Ile czasu spędzasz w miejscach o słabym zasięgu? Jest to związane z Twoja
    praca?

    Traktuj telefon jako narzędzie, a nie jako wychuchany gadżet, to zobaczysz,
    że wiele sie zmieni...
    --
    Mariano Italiano

  • 88. Data: 2009-07-15 11:42:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 11:50:35 +0200, Chris napisał(a):

    > W USA jest to bardzo często stosowane rozwiązanie, sądzę, że u nas z
    > czasem też się rozpowszechni.

    Wynagrodzenie wypłacane na zasadach success fee mnie nie dziwi. Dziwi
    mnie przypuszczenie, że taki adwokat weźmie na siebie koszty w przypadku
    przegranej.

  • 89. Data: 2009-07-15 15:34:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.07.2009 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał/a:

> [...]
    > miliona $ za niedotrzymanie przez operatora warunków umowy, a tylko i
    > wyłącznie rozwiązania umowy, z której operator nie jest w stanie się

    A czy ja gdzieś pisałem o milionie dolarów odszkodowania?

    Jestem pewny, że w umowie nie jest napisane, że gwarantują zasięg nawet na
    księżycu oraz, oczywiście, w samym środku jądra Ziemi. Są miejsca, gdzie po
    prostu zasięgu nie ma, bo nie. Nikt nie ma zasięgu 100% terytorium kraju
    nawet w terenie otwartym - jest to technologicznie niemożliwe. Jeśli
    Szczepan o tym nie wiedział, pozostaje mi tylko zdziwić się i mu współczuć.
    Poza miastem o zasięgu trzeba po prostu przekonać się empirycznie. Jeśli
    się nie zna nikogo z telefonem w konkretnej sieci, to kosztuje to 10 zł za
    starter prepaid. Jeśli dla kogoś stanowi to problem, to chyba nie powinien
    mieć telefonu w ogóle - trzeba płacić rachunki, uważać, żeby nie zadzwonić
    na 0700 i kupa innych rzeczy, dla których głowa jest za mała...

    P.S. Każdą umowę da się wypowiedzieć. Szczepan prawdopodobnie jest związany
    cyrografem, bo w zamian za umowę na czas określony wziął sobie tanio
    aparat. Niech zatem zapłaci karę umowną i rozwiąże sobie tę umowę. Nie
    należy się również dziwić, że operator nie chce przyjąć używanego aparatu i
    rozwiązać umowy 'za porozumieniem stron' - nie widzę powodu, dla którego
    miałby być tak wspaniałomyślny.
    --
    Samotnik

  • 90. Data: 2009-07-15 16:30:35
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 15:34:52 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > A czy ja gdzieś pisałem o milionie dolarów odszkodowania?

    Nie, nie pisałeś, ale swoje stanowisko argumentowałeś w taki sposób, jak
    gdyby Szczepan domagał się jakiegoś bardzo wysokiego odszkodowania za
    to, że operator nie wywiązał się z umowy.

    > Jestem pewny, że w umowie nie jest napisane, że gwarantują zasięg nawet na
    > księżycu oraz, oczywiście, w samym środku jądra Ziemi.

    Ale Szczepan nie reklamuje braku zasięgu w jądrze ziemi, lecz na jej
    powierzchni, i to w obszarze, w którym zgodnie z mapą operatora ten
    zasięg powinien być!

    > Są miejsca, gdzie po
    > prostu zasięgu nie ma, bo nie. Nikt nie ma zasięgu 100% terytorium kraju
    > nawet w terenie otwartym - jest to technologicznie niemożliwe.

    I dlatego też Szczepan nie skarży operatora o złamanie umowy, co w innym
    przypadku mogłoby mieć miejsce!
    Bo niby dlaczego tylko operator ma mieć prawo do skarżenia kontrahenta o
    niedotrzymanie warunków umowy?
    Prawa stron umowy powinny być symetryczne!

> [...]
    > się nie zna nikogo z telefonem w konkretnej sieci, to kosztuje to 10 zł za

    Więc podaj podstawę prawną, która nakłada na potencjalnego klienta taki
    obowiązek.

    > P.S. Każdą umowę da się wypowiedzieć. Szczepan prawdopodobnie jest związany
    > cyrografem, bo w zamian za umowę na czas określony wziął sobie tanio
    > aparat. Niech zatem zapłaci karę umowną i rozwiąże sobie tę umowę.

    Nie "rozwiąże sobie tę umowę", ale może ewentualnie od niej odstąpić, z
    powodu nie wywiązywania się przez operatora z jego obowiązków.
    Z powodu zaszłości historycznych w świadomości niektórych utrwaliło się
    przekonanie, że operatorów komórkowych, sieci telewizji kablowych lub
    cyfrowych nie obowiązują te same przepisy, które obowiązują wszystkich
    innych przedsiębiorców.

> [...]
    > rozwiązać umowy 'za porozumieniem stron' - nie widzę powodu, dla którego

    Wcale nie musi przyjmować tego używanego aparatu!
    Powinien go odsprzedać klientowi po cenie rynkowej pomniejszonej o jego
    amortyzację.
    I nie zapominaj, że cały problem wynikł stąd, ze operator na swoich
    mapach przedstawił nieprawdziwy obszar zasięgu !

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof