-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer0
2.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony na zimę
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<rmfkrh$c8i$3$Janusz@news.chmurka.net>
<1...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<rn21pu$btk$1$Janusz@news.chmurka.net>
<3...@g...com>
<5f9523b0$0$11933$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<k5ozyfp5u9x.12qpgyov5xopa$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<5f993fb9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f997235$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f999f79$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f9aac4e$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 30 Oct 2020 10:41:44 GMT
Lines: 199
NNTP-Posting-Host: 77.65.101.87
X-Trace: 1604054504 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 77.65.101.87:27942
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8941
X-Received-Body-CRC: 756378655
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687153
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>> [...]
>>>>> Ja tam wiem, ze poslizg na rozne sposoby mozna wywolac, a
>>>>> kolega nie sprecyzowal o jakie chodzi.
>>
>>>>Bez urazy ale jak ktos wpada w jakis boczny poslizg,
>>>>nadsterownosc etc
>>>>na mokrym asfalcie to musi byc po prostu debilem...
>>
>>> Zachodzi pytanie - jestes geniuszem kierownicy, czy podwojnym
>>> kapelusznikiem ? :-)
>>
>>Po prostu nie zapierdalam.
>>Margines błędu jest ogromny. To nie F1...
>
> Na suchym asfalcie. Bo na mokrym to juz nie.
>
Tez.
>>>>> Dobre przyzwyczajenie to po pierwsze mialo okreslac
>>>>> umiejetnosc porownania osiaganych przyspieszen/opoznien, bo
>>>>> "na oko" to wcale nie jest takie proste.
>>
>>>>Ale nikt nie broni wyprobowac opon w kontrolowanych warunkach.
>>>>Podnoszenie swoich umiejetnosci to super sprawa i jestem jak
>>>>najbardziej za. Tez nie raz bawiłem sie autem w ten sposób.
>>>>Ale tutaj mowa o normalnym ruchu.
>>
>>> Przecietny kierowca ma male szanse zrobic to w kontrolowamych
>>> warunkach.
>>
>>Dlaczego? Mało to pustych parkingów, zwłaszcza wieczorami?
>>Myslisz ze ja jezdze na tor?
>
> Malo to kontrolowane warunki, skoro przypadkowy deszcz leje, ale
> lepsze to niz nic.
>
> Ale jak tak sobie pomysle o parkingu bez przeszkod, bez ochrony
> wzywajacej policje, na ktorym moglbym rozpedzic do 80 i wykonac
> szeroki skret ... to mi jakos malo parkingow wychodzi ...
>
> A jeszcze trzeba poczekac na deszcz, albo co gorsza na snieg ...
>
Nie widze problemu skoro mi sie udało i wielokrotnie sie tak na sniegu
bawiłem.
Ale mozesz zrobic to prosciej - w nocy drogi sa puste, jedz i hamuj,
raz słabiej, raz mocniej - szybko zauwazysz gdzie jest granica
przyczepnosci.
Dodatkowo majac auto z ABSem zrobisz to bardzo bezpiecznie.
Jak wyczujesz ze pedał zaczyna ci "chrobotac" to jestes tam gdzie
chciałes być.
>>>>> Po drugie - jak ktos stale jezdzi i hamuje "na pol gwizdka",
>>>>> to owszem - informacja ze opony mu sie slizgaja zle o nich
>>>>> swiadczy ... ale kto wie, czy stare by mu sie nie slizgaly
>>>>> przy 0.55 gwizdka, wiec moze te nowe wcale nie sa takie zle
>>>>> :-)
>>>
>>>>j.w.
>>
>>> A kiedy ostatnio byles na torze czy innej plycie posligowej ?
>>
>>Nigdy
>
>>> Czyzbys wiec tak naprawde nie wiedzial co potrafia twoje opony ?
>
>>Pytasz czy umiałbym je wykorzystac równie dobrze w rajdzie co
>>Hołowczyc? Zapewne nie. I co w zwiazku z tym? Droga to nie tor,
>>jazda do pracy to nie wyscig.
>
> Nie, pytam, czy te "lepsze opony" nie sa przypadkiem 10% lepsze od
> tych "gorszych", bo jesli na lepszych nigdy nie zapierdales, to
> nie wiesz jaki mialy zapas parametrow :-)
A to prawda.
Dlatego nie kupuje tych najlepszych bo mam wrazenie ze przy normalnej
jezdzie nie zauwazy sie roznicy.
Kiedys kupiłem zimowe nalewkowe i mam wrazenie ze te opony trzymały się
najlepiej asfaltu. tyle ze były podatne na uszkodzenia i wiecej do tego
eksperymentu nie wrociłem zwłaszcza ze oszczednosc jest coraz mniejsza.
>
>>>> Ale z drugiej strony, podobnie jak ja - tak naprawde to nie
>>>> masz pojecia na ile tu opony starcza.
>>>> Czyli - jezdzimy na wyczucie, na razie okazalo sie dobre, ale
>>>> gwarancji nie mamy zadnej.
>>>> Szczegolnie, ze to czesto jest zakret nieznany.
>>
>>>Jak droga jest nieznana to jade wolniej.
>>
>>> Deszcz, snieg - i znana droga robi sie nieznana.
>
>>Deszcz? Nie szczegolnie. Snieg - oczywiście. W ogole warunki kiedy
>>jest
>>mokro i spada mocno temperatura sa mocno nieprzewidywalne. A w
>>kazdym razie mogą byc.
>
> Moga byc - jade sobie np autostradą, ladnie utrzymana w zimie ...
> a pod przejsciem dla zwierzat widac sloneczko nie dogrzalo, i
> slisko.
>
Na autostradzie nigdy sie z czyms takim nie spotkałem.
Zreszta jak jedziesz prosto to nawet cos takiego nie jest az takie
grozne. Co innego wyjazd z jakiegoś lasu... Ale masz juz doswiadczenie
- wiesz na co uwazac.
>
>>>> Albo jakies prace drogowe.
>>Powinny być oznaczone jeżżeli sa w jakims niewidocznym miejscu.
>
> Nie tylko o widocznosc chodzi - mogli bloto naniesc na droge,
> przerobic sama droge ...
>
Albo ze dwa liscie i skórke od banana... Dramatyzujesz waść...
>>Ale to jest pułapka dla debili.
>>Kiedys jade przez Gniezno. Przelotówka, wiadukt, łuk i roboty
>>drogowe.
>>I słysze obok siebie ostre hamowanie bo za szybko jechał i w
>>ostatniej
>>chwili zauwazył. Wyhamował. Dzwonie do jakiegos zdmu zeby
>>oznaczyli lepiej. Jade nastepnego dnia. Nie oznaczyli - juz sie
>>ktos wjebał. Kapelusznicy jebani :)
>
> A jakby zablokowali prawy pas, to bys wystarczajaco wczesnie
> zauwazyl ?
Jakby oznaczyli ***przed lukiem*** to by kazdy zauwazył z daleka...
>
>>>>Natomiast to ze opona przestaje dawac rade czuc duzo wczesniej
>>>>niz w momencie kiedy wypadasz bokiem z drogi.
>>>>Naprawde nie umiesz tego okreslic wczesniej?
>>
>>> Nie/slabo/nie wiem.
>>> Za rzadko wypadam, zebym umial. Trzeba by faktycznie na jakis
>>> tor.
>>
>>Nie trzeba wypasc zeby czuc ze juz opona nie trzyma pewnie drogi.
>>Bedziesz czuł w troche szybszych łukach ze musisz delikatnie
>>poprawiac
>>kierownica, zaciesniac etc, moze zauwazysz ze dany zakret
>>bezpiecznie i
>>swobodnie przejzdzałes z predkoscia 60 a nagle przy 55 robi sie
>>jakos niepewnie. Do wypadniecia jeszcze pewnie daleko ale objawy
>>sie pojawiaja.
>
> A jak pojade 70 to jak sie skonczy ?
Musisz sie opierac na swojej inteligencji.
Spora grupa debili rok po roku nie zdaje tego egzaminu.
> 55 ... ja tak wolno nie jezdze :-)
>
Nigdy? wow...
>
> Tego ostrzeglo ? Ale zapier*, nalezalo mu sie :-0
> https://youtu.be/P0-SUhP8vEk?t=220
typowy przykład bezmyslnego zapierdalacza. widac ze nie umie ale wydaje
mu sie ze go auto uratuje...
>
> A tego ?
> https://youtu.be/jzFLr4b_Avw?t=43
>
> albo tego
> https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=194
>
> No bo tego to jakby ostrzeglo ... ale jechal jakby tak samo szybko
> jak ten z z tylu
> https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=335
>
> P.S. miala refleks
> https://www.youtube.com/watch?v=SMAJcjIfSPI
>
Ale skad ja mam wiedziec w jakim stanie technicznym były te samochody i
co czuli ich kierowcy?
>
>>>>> No i ... jesli opona nowa byla dobra ... to potem jakos trudno
>>>>> wyczuc kiedy staje sie kiepska ... wiec moze polowicznie
>>>>> zuzyta jest nadal dobra ?
>>
>>>>Naprawde trudno wyczuc? Hmm...
>>
>>> Jesli jezdzis na nich caly czas, i podswiadomie dopasowujesz sie
>>> do mozliwosci, to co sie dziwic, ze nie zauwazysz spadku
>>> przyczepnosci o 5%, potem o kolejne 5% ... i kiedy zauwazysz ?
>>
>>Wnioek jest jeden - jak nie czujesz to zmierz bieznik i wymieniaj
>>jak zostanie np 5mm.
>
> Ale moze jednak ciagle dobra ? :-)
>
To jest własnie ten kompromis.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.20 11:41 Budzik
- 30.10.20 12:09 Cavallino
- 30.10.20 12:44 zhbick
- 30.10.20 12:46 zhbick
- 30.10.20 13:36 viktorius
- 30.10.20 13:59 Budzik
- 30.10.20 14:23 J.F.
- 30.10.20 14:30 J.F.
- 30.10.20 14:33 J.F.
- 30.10.20 15:00 J.F.
- 30.10.20 15:18 viktorius
- 30.10.20 16:25 J.F.
- 30.10.20 17:16 Pete
- 30.10.20 18:59 Budzik
- 30.10.20 18:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
Najnowsze wątki
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 spalinki
- 2025-02-22 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-02-22 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=