  • Data: 2020-10-30 15:18:59
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-30 o 14:30, J.F. pisze:

    > ale tak calkiem prosto, czy nie skrecilo tak mocno jak trzeba ?

    Nie po tym torze, co chciałem, to wystarczy.

    > Ten sam zakret, ale nie koniecznie ta sama rosa czy przymrozek ..

    Nie wiem czy nawet ta sama droga, po prostu czuć było zauważalną różnice
    w przyczepności na mokrym, w jeździe codziennej. Szczególnie, że rok
    później przesiadłem sie na inne opony i mogłem pozwolić sobie na więcej.
    Czy jak kto woli, przy tej samej prędkości, przy tych samych manewrach
    -> było bezpieczniej.
    Jeżdżąc kilkami autami na raz okazało się, że Iveco na lepiej trzyma sie
    drogi, niż Zafira. Po zmianie opon wszystko wróciło do normy, osobówka
    wróciła na 1sze miejsce.

    > Przy ruszaniu to sobie moga zrywac, nawet dobrze- dostane ostrzezenie :)

    Szczególnie, gdy chcesz włączyć sie do ruchu, kółka mielą i wiesz, że
    możesz nie zdążyć zrobić tego bezpiecznie...

    > Ale jak zrywaja przy ruszaniu, to pewnie przy hamowaniu tez, a moze i w
    > zakretach ...

    Hamowanie to inna bajka, ABS zaciera w jakimś stopniu różnicę w
    przyczepności. Gorzej jak nie masz ABSu, wtedy sanki dużo szybciej będą.
    Tak miałem w Thalli, do czasu wymiany czujnika ABS. Masakra, hamowanie
    na śliskim trzeba było sobie zaplanować, nauczyć utrzymywać sporo
    większy dystans, bo można było po prostu komuś zaparkować w bagażniku.

    > Jest to jakies uzasadnienie.

    :)

    --
    viktorius