  • Data: 2020-10-30 16:25:18
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2020-10-30 o 14:30, J.F. pisze:

    >Nie po tym torze, co chciałem, to wystarczy.

    >Nie wiem czy nawet ta sama droga, po prostu czuć było zauważalną
    >różnice w przyczepności na mokrym, w jeździe codziennej.

    Oj, to wkraczamy w sfere odczuc subiektywnych.

    >Szczególnie, że rok później przesiadłem sie na inne opony i mogłem
    >pozwolić sobie na więcej. Czy jak kto woli, przy tej samej prędkości,
    >przy tych samych manewrach -> było bezpieczniej.

    No, po dluzszym okresie, na wielu trasach i w wielu deszczach, to cos
    podobnego mozna powiedziec.

    >Szczególnie, gdy chcesz włączyć sie do ruchu, kółka mielą i wiesz, że
    >możesz nie zdążyć zrobić tego bezpiecznie...

    Bylo ostrzezenie przy ruszaniu z parkingu, zeby nie szarzowac :)

    >Hamowanie to inna bajka, ABS zaciera w jakimś stopniu różnicę w
    >przyczepności.

    Ale nie zaciera drogi hamownia.

    >Gorzej jak nie masz ABSu,

    To juz sie praktycznie nie zdarza. Obowiazkowy od wielu lat.

    >wtedy sanki dużo szybciej będą.

    To wtedy trzeba miec ABS w stopie i glowie.

    >Tak miałem w Thalli, do czasu wymiany czujnika ABS. Masakra,
    >hamowanie na śliskim trzeba było sobie zaplanować, nauczyć utrzymywać
    >sporo większy dystans, bo można było po prostu komuś zaparkować w
    >bagażniku.

    Ale to dlatego, ze kola sie blokowaly, czy na odwrot - odpuszczal
    hamowanie bez potrzeby ?

    Jezdzilem samochodami bez ABS, i hamowanie to akurat nie problem.

    J.