  • Data: 2015-06-09 11:14:05
    Temat: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Od: Iglo <I...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:47:57 UTC+2 użytkownik RD napisał:
    > Hej,
    >
    > Myślę o zakupie nowych opon letnich 195/60/15. Czytałem jednak trochę
    > nt. całorocznych - również starsze wątki z grupy i biorąc pod uwagę
    > jeszcze ostatnie zimy, chyba przekonuję się do całorocznych.
    > Czy ktoś ujeżdża całoroczne w tym/lub podobnym/ rozmiarze? Może coś
    > polecicie w klasie ekonomicznej-średniej? Dotychczas byłem wierny
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny
    > pomysł? ;)
    >
    > Pozdr,

    W zeszłym sezonie kupiłem Nexen N'Priz w rozmiarze 205/55/16. Budżetowa opona, nie
    wiem czy nie najtańsza. Lekko głośniejsza niż wcześniejsze Good Year 4 Seasons. Na
    mokrym tylko trzeba uważać, nie to, że jest niebezpiecznie, ale trzeba mieć na uwadze
    w jakich butach się chodzi. Na tej odrobinie śniegu co była w tym roku udało się
    potestować dojazd na działkę, bez problemu z kierunkiem jazdy, hamowaniem czy
    ruszaniem. Ale były zupełnie nowe więc i sama grubość bieżnika robi swoje, kto wie,
    jak trochę się zetrą.
    Wszystko zależy od warunków, zresztą to oczywiste. Ja jak zasypie (a nie bierz
    ostatnich zim bez zimy za dobrą monetę, w końcu posypie) mogę sobie pozwolić nie
    jechać. Sprawa indywidualna.