  • Data: 2015-06-09 10:29:33
    Temat: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:47:57 UTC+2 użytkownik RD napisał:
    > Hej,
    >
    > Myślę o zakupie nowych opon letnich 195/60/15. Czytałem jednak trochę
    > nt. całorocznych - również starsze wątki z grupy i biorąc pod uwagę
    > jeszcze ostatnie zimy, chyba przekonuję się do całorocznych.
    > Czy ktoś ujeżdża całoroczne w tym/lub podobnym/ rozmiarze? Może coś
    > polecicie w klasie ekonomicznej-średniej? Dotychczas byłem wierny
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny
    > pomysł? ;)

    To jest dobry pomysł jak wiesz że będziesz jeździć po mieście i raczej po czarnym lub
    ewentualnie po błocie pośniegowym.
    Jesli masz na swojej trasie biały śnieg to może nie być dobry pomysł ale też raczej
    nie będzie to zły wybór.

    Całoroczne są bliższe osiągom zimówek niż letniówek.

    U siebie właśnie dojeżdzam jeden komplet całorocznych - kleber quadraxer.
    Zachowują się przewidywalnie i nie mam z nimi problemu ani w zimie ani w lato ani na
    mokrym.
    W sumie zrobilem na nich juz ponad 90kkm.
    Korzystam z nich w fokusie mkII.

    Zalety całorocznych z grubsza są takie:
    Nie wymieniasz i nie martwisz sie czy już wymieniać czy jeszcze nie.
    Nie dziwisz sie że nie zmieniles i spadł śnieg a trzeba dojechać do roboty.
    Nie ponosisz kosztów wymiany (pi*oko 400-600PLN per dwa komplety opon).
    Nie blokujesz sobie 1000PLN w oponach których nie uzywasz.
    Nie musisz trzymać opon gdzieś tam.

    Wady:
    Jednak troche gorzej się prowadzi auto na całorocznych niż na zimówkach w zimie.
    Gorzej sie prowadzi na mokrym niż letniówka.
    Zazwyczaj są troche droższe od zimówek/letniówek.

    Od czasu jak w polsce mamy non stop sypanie solą i raczej ciepłe zimy, nie widzę
    sensu w kupowaniu zimówek jak sie nie jeżdzi gdzieś po górkach lub w trudnym lokalnym
    terenie.
    Ale trzeba pamiętać że zachcianka wyjazdu w góry w zime może sie okazać
    problematyczna jak zimówek nie ma...

    --
    Lukasz Sczygiel.