eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran SnowRe: Opony Kormoran Snow
  • Data: 2019-02-06 12:58:39
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q3cpgr$nvt$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-02-04 o 20:48, J.F. pisze:
    >> Jakos tak, tylko ze zakres w mazdze byl pewnie troche wiekszy, a w
    >> dieselku moze mniejszy.
    >> W koncu to do diesli zaczeli wstawiac 7-biegowe skrzynie, benzynkom
    >> wystarczalo 5 :-)

    >W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio biegowe.

    Ale to juz automaty.

    >Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres obrotów
    >mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.

    widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)

    Fakt, ze w fordowskim 1.8TD to bylo ~2000-4000, teraz dieselek od opla
    przyjemnie ciagnie od ~1500.

    >> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
    >Ale pasażerowie już nie.

    3000 w benzynie to przyjemny pomruk.

    >>> No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
    >>> spadającego momentu, moc rośnie.
    >
    >> Ale wyciales - moment 10% mniejszy, przyspieszenie 30% mniejsze.

    >Oki, ale to kwestia modelu. Ja mam stosunkowo mało koni pod maską a
    >moment 560Nm jeśli pamiętam. Asfalt się zwija jak depnę i to przy
    >niskich obrotach (od 1800).

    Na jedynce. Zobacz przy 150km/h :-)

    >> Po prostu - jak sobie jedziesz z jakas predkoscia v, i nagle masz
    >> ochote przyspieszyc, to potrzebujesz duzej sily F.
    >> P=F*v
    >
    >> Jak moc mala, to i sila mala. A moment silnika jest drugorzedny,
    >> zeby
    >> nie powiedziec - nieistotny.

    >No i tego pojąć nie mogę. Proste równanie a inaczej działa w
    >benzynówkach. Z punku widzenia posiadacza paru aut benzynowych, turbo
    >i nie turbo, małych i dużych pojemnościach, gdy pierwszy raz w życiu
    >diesla kupiłem (z dużą początkową awersją, ale namówiono mnie), to
    >powstał efekt wow.

    Bo jest pare niuansow.
    Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc opon.

    Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi dac
    silnik.
    A to zalezy od obrotow.
    Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.

    Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
    benzyne bez laga.

    Dieselki potrafia miec stałą moc w szerokim zakresie obrotow - benzyna
    raczej wymaga wysokich.

    >Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali, jest
    >ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był cichszy
    >na wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)

    Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)

    Z moich doswiadczen, to dieselek jest niestety glosniejszy na wolnych
    obrotach,
    troche bardziej wibruje (ale nie mialem V6 czy R6).
    Akurat nie lubie jak nie slysze silnika, wiec mi to bardzo nie
    przeszkadza.

    > a _przede_wszystkim_: przyspiesza bez wcześniejszego przygotowania.
    > Wciskam i wyrywa mimo bardzo niskiej mocy na małych obrotach. Czemu
    > tak jest? Nie wiem.

    Masz automat ?

    Ale jednak te obroty musza odpowiednie byc.

    Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
    Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym) biegu.

    benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
    JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: