-
Data: 2019-02-06 12:58:39
Temat: Re: Opony Kormoran Snow
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3cpgr$nvt$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-04 o 20:48, J.F. pisze:
>> Jakos tak, tylko ze zakres w mazdze byl pewnie troche wiekszy, a w
>> dieselku moze mniejszy.
>> W koncu to do diesli zaczeli wstawiac 7-biegowe skrzynie, benzynkom
>> wystarczalo 5 :-)
>W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio biegowe.
Ale to juz automaty.
>Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres obrotów
>mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.
widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)
Fakt, ze w fordowskim 1.8TD to bylo ~2000-4000, teraz dieselek od opla
przyjemnie ciagnie od ~1500.
>> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
>Ale pasażerowie już nie.
3000 w benzynie to przyjemny pomruk.
>>> No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
>>> spadającego momentu, moc rośnie.
>
>> Ale wyciales - moment 10% mniejszy, przyspieszenie 30% mniejsze.
>Oki, ale to kwestia modelu. Ja mam stosunkowo mało koni pod maską a
>moment 560Nm jeśli pamiętam. Asfalt się zwija jak depnę i to przy
>niskich obrotach (od 1800).
Na jedynce. Zobacz przy 150km/h :-)
>> Po prostu - jak sobie jedziesz z jakas predkoscia v, i nagle masz
>> ochote przyspieszyc, to potrzebujesz duzej sily F.
>> P=F*v
>
>> Jak moc mala, to i sila mala. A moment silnika jest drugorzedny,
>> zeby
>> nie powiedziec - nieistotny.
>No i tego pojąć nie mogę. Proste równanie a inaczej działa w
>benzynówkach. Z punku widzenia posiadacza paru aut benzynowych, turbo
>i nie turbo, małych i dużych pojemnościach, gdy pierwszy raz w życiu
>diesla kupiłem (z dużą początkową awersją, ale namówiono mnie), to
>powstał efekt wow.
Bo jest pare niuansow.
Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc opon.
Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi dac
silnik.
A to zalezy od obrotow.
Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.
Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
benzyne bez laga.
Dieselki potrafia miec stałą moc w szerokim zakresie obrotow - benzyna
raczej wymaga wysokich.
>Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali, jest
>ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był cichszy
>na wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)
Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)
Z moich doswiadczen, to dieselek jest niestety glosniejszy na wolnych
obrotach,
troche bardziej wibruje (ale nie mialem V6 czy R6).
Akurat nie lubie jak nie slysze silnika, wiec mi to bardzo nie
przeszkadza.
> a _przede_wszystkim_: przyspiesza bez wcześniejszego przygotowania.
> Wciskam i wyrywa mimo bardzo niskiej mocy na małych obrotach. Czemu
> tak jest? Nie wiem.
Masz automat ?
Ale jednak te obroty musza odpowiednie byc.
Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym) biegu.
benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.19 14:59 Budzik
- 06.02.19 15:11 J.F.
- 06.02.19 17:23 kk
- 06.02.19 18:42 Cavallino
- 06.02.19 19:59 Budzik
- 06.02.19 21:43 Marek S
- 06.02.19 21:45 Marek S
- 06.02.19 22:14 kk
- 06.02.19 22:19 Marek S
- 06.02.19 22:54 Marek S
- 06.02.19 23:02 Marek S
- 06.02.19 23:05 Marek S
- 07.02.19 07:15 kk
- 07.02.19 09:21 J.F.
- 07.02.19 09:37 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=