-
Data: 2019-02-06 22:19:06
Temat: Re: Opony Kormoran Snow
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-06 o 12:58, J.F. pisze:
>
>> W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio biegowe.
>
> Ale to juz automaty.
W zasadzie je miałem na myśli.
>> Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres obrotów
>> mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.
>
> widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)
Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki. M.in. dlatego jestem
zwolennikiem elektryków. Choć jeszcze nie teraz, może za 10 lat, gdy coś
z akumulatorami zrobią.
Zastanawiam mnie, co się stało z benzynowymi silnikami. Kiedyś to one
miały szeroki zakres użytecznych obrotów.
>>> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
>> Ale pasażerowie już nie.
>
> 3000 w benzynie to przyjemny pomruk.
Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot. W Mercu prawie
kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było słychać o wiele
głośniej :-)
>> Oki, ale to kwestia modelu. Ja mam stosunkowo mało koni pod maską a
>> moment 560Nm jeśli pamiętam. Asfalt się zwija jak depnę i to przy
>> niskich obrotach (od 1800).
>
> Na jedynce. Zobacz przy 150km/h :-)
>
No też fajnie wciska w fotel, choć oczywiście nie aż do tego stopnia.
Zresztą z uwagi na dużą masę, przyspieszenie na niskich biegach i małych
prędkościach jest nią ograniczone. Można powiedzieć, że względem lekkich
aut nierzadko bywa ono znacząco gorsze. Przy 150+ sytuacja odwraca się.
Tam bezwładność ma mniejsze znaczenie. Opływowość auta plus mocny silnik
robią swoje. Od 210+ jest już słabo. Przy 250 elektroniczne ograniczenie.
> Bo jest pare niuansow.
> Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc opon.
Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy suchym
asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z wyjątkiem
ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
> Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi dac
> silnik.
> A to zalezy od obrotow.
> Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.
Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
> Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
> benzyne bez laga.
Nie generalizowałbym. Nie wiem tego, ale w Passacie 180KM v6 miałem
turbinę maciupką w porównaniu z tą w dieslu. Logika podpowiada, że
rozkręcenie dużej turbiny musi być kosztowniejsze czasowo. Ale też jest
kontrargument: tą dużą turbiną steruje elektronika a nie logika
pneumatyczna. Gdy depnę, to na chwilę sterownik daje na turbinę pełen
strumień by ją rozbujać szybko a potem płynnie reguluje.
>> Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali, jest
>> ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był cichszy na
>> wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)
>
> Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)
Wyższe modele Merca tak mają. Niższe, zwykle bywają gorsze od
konkurencji pod względem akustycznym. Nie ma pakietu "komfort", który
powie -20dB hałasu.
> Z moich doswiadczen, to dieselek jest niestety glosniejszy na wolnych
> obrotach,
> troche bardziej wibruje (ale nie mialem V6 czy R6).
> Akurat nie lubie jak nie slysze silnika, wiec mi to bardzo nie przeszkadza.
Hehe. Wiem coś o tym. Zanim się nie przyzwyczaiłem, to zdarzało mi się
na skrzyżowaniu uruchamiać pracujący silnik :-D Byłem przekonany, że
zdechł. Ale to kwestia przyzwyczajenia się.
>> a _przede_wszystkim_: przyspiesza bez wcześniejszego przygotowania.
>> Wciskam i wyrywa mimo bardzo niskiej mocy na małych obrotach. Czemu
>> tak jest? Nie wiem.
>
> Masz automat ?
Oczywiście.
> Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
> Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym) biegu.
>
> benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
> JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)
U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca ciągnie
mocno.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.19 22:54 Marek S
- 06.02.19 23:02 Marek S
- 06.02.19 23:05 Marek S
- 07.02.19 07:15 kk
- 07.02.19 09:21 J.F.
- 07.02.19 09:37 J.F.
- 07.02.19 09:51 J.F.
- 07.02.19 09:52 J.F.
- 07.02.19 14:59 Budzik
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
Najnowsze wątki
- 2025-02-22 spalinki
- 2025-02-22 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-02-22 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S