  • Data: 2019-02-06 22:19:06
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-06 o 12:58, J.F. pisze:

    > Ale to juz automaty.

    W zasadzie je miałem na myśli.

    > widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)

    Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki. M.in. dlatego jestem
    zwolennikiem elektryków. Choć jeszcze nie teraz, może za 10 lat, gdy coś
    z akumulatorami zrobią.

    Zastanawiam mnie, co się stało z benzynowymi silnikami. Kiedyś to one
    miały szeroki zakres użytecznych obrotów.

    > 3000 w benzynie to przyjemny pomruk.

    Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot. W Mercu prawie
    kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było słychać o wiele
    głośniej :-)

    > Na jedynce. Zobacz przy 150km/h :-)

    No też fajnie wciska w fotel, choć oczywiście nie aż do tego stopnia.
    Zresztą z uwagi na dużą masę, przyspieszenie na niskich biegach i małych
    prędkościach jest nią ograniczone. Można powiedzieć, że względem lekkich
    aut nierzadko bywa ono znacząco gorsze. Przy 150+ sytuacja odwraca się.
    Tam bezwładność ma mniejsze znaczenie. Opływowość auta plus mocny silnik
    robią swoje. Od 210+ jest już słabo. Przy 250 elektroniczne ograniczenie.

    > Bo jest pare niuansow.
    > Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc opon.

    Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy suchym
    asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z wyjątkiem
    ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.

    > Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi dac
    > silnik.
    > A to zalezy od obrotow.
    > Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.

    Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
    odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.

    > Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
    > benzyne bez laga.

    Nie generalizowałbym. Nie wiem tego, ale w Passacie 180KM v6 miałem
    turbinę maciupką w porównaniu z tą w dieslu. Logika podpowiada, że
    rozkręcenie dużej turbiny musi być kosztowniejsze czasowo. Ale też jest
    kontrargument: tą dużą turbiną steruje elektronika a nie logika
    pneumatyczna. Gdy depnę, to na chwilę sterownik daje na turbinę pełen
    strumień by ją rozbujać szybko a potem płynnie reguluje.

    > Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)

    Wyższe modele Merca tak mają. Niższe, zwykle bywają gorsze od
    konkurencji pod względem akustycznym. Nie ma pakietu "komfort", który
    powie -20dB hałasu.

    > Z moich doswiadczen, to dieselek jest niestety glosniejszy na wolnych
    > obrotach,
    > troche bardziej wibruje (ale nie mialem V6 czy R6).
    > Akurat nie lubie jak nie slysze silnika, wiec mi to bardzo nie przeszkadza.

    Hehe. Wiem coś o tym. Zanim się nie przyzwyczaiłem, to zdarzało mi się
    na skrzyżowaniu uruchamiać pracujący silnik :-D Byłem przekonany, że
    zdechł. Ale to kwestia przyzwyczajenia się.

    > Masz automat ?

    Oczywiście.

    > Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
    > Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym) biegu.
    >
    > benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
    > JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)

    U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca ciągnie
    mocno.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek