-
Data: 2019-02-06 22:54:25
Temat: Re: Opony Kormoran Snow
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-06 o 00:59, Budzik pisze:
>> Oki, a dasz komuś przestrzeń wjechania przed maskę?
>>
> Oczywiście. Kapelusz mi z głowy nie spadnie :))))
Chyba kwiaty Ci kupię :-D
>> Wreszcie zabiorą się za kapeluszników. Nie tylko prędkość zabija -
>> kapelusz jest moim zdaniem bardziej niebezpieczny.
>>
> Byc moze bardziej denerwujacy. Ale raczje nie bardziej niebezpieczny.
Sam pisałeś, że widujesz szaleńców za kółkiem, którzy rozpoczynają
wyprzedzanie nie wiedząc czy zdążą. Czy jeśli nie mają się gdzie schować
bo kapelusznicy trzymają po 3m odstępu, to sytuacja jest bezpieczna
Twoim zdaniem?
Jeśli dojdzie do czołówki, to nie tylko ten szaleniec ucierpi, ale
pewnie paru kapeluszników też.
Tu mam przypowieść z życia wziętą. Droga poza terenem zabudowanym.
Jechał za TIRem kapelusznik pokroju Krisa. Za nim jeszcze jeden czy
dwóch. Każdy z nich wisiał na zderzaku poprzednika. Za nimi jakiś
dostawczak i ja. Gość w dostawczaku nie wydolił wiielominutowego
wleczenia się 70/90 i zaczął wyprzedzać. Gdy dobrnął do "Krisa",
stwierdził, że musi zaprzestać wyprzedzania. Włączył prawy
kierunkowskaz, ale "Kris" nie przejął się tym zupełnie, nie zrobił mu
miejsca. Nie przyhamował. Zamiast tego trąbił i zjeżdżał powolutku do
pobocza by dostawczak go nie porysował. Nie chciał go za żadne skarby
wpuścić. Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące kawałki
roztrzaskanego lusterka, które rozwaliły przednią szybę wiszącemu na
moim zderzaku. Ten gwałtownie zahamował i powstał z tego karambol.
Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak i
kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym celowe działanie.
>> Ale odstępy są obligatoryjne a pustość dróg nie.
>>
> No ale własnie - czy sa obligatoryjne?
> Wiem ze np w Niemczech sa dokładnie podane w zaleznosci od predkosci.
> Ale u nas?
U nas jak zwykle byle jak.
4. Poza obszarem zabudowanym, w tunelach o długości przekraczającej 500
m, kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymać odstęp od poprzedzającego
pojazdu nie mniejszy niż:
4.1. 50 m - jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem;
4.2. 80 m - jeżeli kieruje zespołem pojazdów lub pojazdem niewymienionym
w pkt. 4.1.
Pamiętajmy, że bezpieczna odległość między pojazdami zależy od wielu
czynników, między innymi od prędkości z jaką jedziemy, od warunków
atmosferycznych, a nawet od samopoczucia kierowcy. Dlatego czasami
należy zwiększyć odległość, aby uniknąć zdarzenia drogowego.
> Chyba tylko tyle ze ma byc bezpieczny.
3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
> Ja jezeli jade w takim ruchu ze jedzie auto za autem to zakładam, ze po
> prostu jest duzy ruch i kapulesz mi z głowy nie spadnie jak pojade 10 czy
> 20km wolniej niz bym chcxiał w warunkach idealnych.
> A czasem i 50. Trudno.
Pamiętaj, że nie jesteś sam. Są i szarżujący - ich też trzeba
uwzględniać. Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie
flegmatycznie, by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam
kawałek dalej czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów, przejadą 4
na zmianie świateł. To konkret jaki codziennie obserwuję na jednym z
3-miejskich skrzyżowań.
>> Podstawy przepisów drogowych raczej. Zdasz na prawko i co? Uzasadnia
>> to wiszenie na zderzaku poprzednika? Uzasadnia zmniejszanie
>> odległości widząc wyprzedzającego w lusterku?
>>
> Czyli znów idealizujesz przypisujac wszystkim uczestnikom ruchu dobre
> umiejetnosci, dobry refleks, idealny wzrok, wypoczety organizm etc.
> Ja zakładam przewaznie dokładnie odwrotnie.
Jeśli gość nie widzi TIRa i potrzebuje zmniejszyć odległość do 5m by go
zobaczyć, to natychmiast powinien stracić prawo jazdy.
Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach /
prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest to w
paru krajach UE. Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących
szybciej.
>> A teraz na poważnie: jak należy jeździć, by nigdy nie doświadczyć
>> zagrożenia w żadnej sytuacji?
>>
> Z duzym buforem bezpieczenstwa.
No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.19 23:02 Marek S
- 06.02.19 23:05 Marek S
- 07.02.19 07:15 kk
- 07.02.19 09:21 J.F.
- 07.02.19 09:37 J.F.
- 07.02.19 09:51 J.F.
- 07.02.19 09:52 J.F.
- 07.02.19 14:59 Budzik
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
- 07.02.19 20:38 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=