-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!news.uzoreto.com!news.redato
mik.org!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01
.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media
.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.p
l!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
<q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
<1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
<q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
<149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
<q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...net>
<q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Wed, 6 Feb 2019 12:58:39 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 92
Message-ID: <5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.122.221
X-Trace: 1549454395 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 83.26.122.221:59017
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5078
X-Received-Body-CRC: 2757989135
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649564
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3cpgr$nvt$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-04 o 20:48, J.F. pisze:
>> Jakos tak, tylko ze zakres w mazdze byl pewnie troche wiekszy, a w
>> dieselku moze mniejszy.
>> W koncu to do diesli zaczeli wstawiac 7-biegowe skrzynie, benzynkom
>> wystarczalo 5 :-)
>W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio biegowe.
Ale to juz automaty.
>Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres obrotów
>mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.
widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)
Fakt, ze w fordowskim 1.8TD to bylo ~2000-4000, teraz dieselek od opla
przyjemnie ciagnie od ~1500.
>> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
>Ale pasażerowie już nie.
3000 w benzynie to przyjemny pomruk.
>>> No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
>>> spadającego momentu, moc rośnie.
>
>> Ale wyciales - moment 10% mniejszy, przyspieszenie 30% mniejsze.
>Oki, ale to kwestia modelu. Ja mam stosunkowo mało koni pod maską a
>moment 560Nm jeśli pamiętam. Asfalt się zwija jak depnę i to przy
>niskich obrotach (od 1800).
Na jedynce. Zobacz przy 150km/h :-)
>> Po prostu - jak sobie jedziesz z jakas predkoscia v, i nagle masz
>> ochote przyspieszyc, to potrzebujesz duzej sily F.
>> P=F*v
>
>> Jak moc mala, to i sila mala. A moment silnika jest drugorzedny,
>> zeby
>> nie powiedziec - nieistotny.
>No i tego pojąć nie mogę. Proste równanie a inaczej działa w
>benzynówkach. Z punku widzenia posiadacza paru aut benzynowych, turbo
>i nie turbo, małych i dużych pojemnościach, gdy pierwszy raz w życiu
>diesla kupiłem (z dużą początkową awersją, ale namówiono mnie), to
>powstał efekt wow.
Bo jest pare niuansow.
Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc opon.
Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi dac
silnik.
A to zalezy od obrotow.
Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.
Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
benzyne bez laga.
Dieselki potrafia miec stałą moc w szerokim zakresie obrotow - benzyna
raczej wymaga wysokich.
>Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali, jest
>ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był cichszy
>na wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)
Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)
Z moich doswiadczen, to dieselek jest niestety glosniejszy na wolnych
obrotach,
troche bardziej wibruje (ale nie mialem V6 czy R6).
Akurat nie lubie jak nie slysze silnika, wiec mi to bardzo nie
przeszkadza.
> a _przede_wszystkim_: przyspiesza bez wcześniejszego przygotowania.
> Wciskam i wyrywa mimo bardzo niskiej mocy na małych obrotach. Czemu
> tak jest? Nie wiem.
Masz automat ?
Ale jednak te obroty musza odpowiednie byc.
Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym) biegu.
benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.19 14:59 Budzik
- 06.02.19 15:11 J.F.
- 06.02.19 17:23 kk
- 06.02.19 18:42 Cavallino
- 06.02.19 19:59 Budzik
- 06.02.19 21:43 Marek S
- 06.02.19 21:45 Marek S
- 06.02.19 22:14 kk
- 06.02.19 22:19 Marek S
- 06.02.19 22:54 Marek S
- 06.02.19 23:02 Marek S
- 06.02.19 23:05 Marek S
- 07.02.19 07:15 kk
- 07.02.19 09:21 J.F.
- 07.02.19 09:37 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=