-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <7...@g...com>
<54857e0b$0$2647$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5486cf41$0$21560$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@p...pl.invalid>
<e...@g...com>
In-Reply-To: <e...@g...com>
Subject: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
Date: Tue, 9 Dec 2014 16:14:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 63
Message-ID: <548711bd$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.80.239
X-Trace: 1418138045 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 21561 83.27.80.239:50544
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551573
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik napisał w wiadomości grup
W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 13:26:43 UTC+1 użytkownik RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello Trybun,
>> >> Że akumulatorowi trzeba dać z prostownika 16V bo on to lubi i go
>> >> to
>> >> konserwuje. Do tego jeszcze kilka ogólnie powtarzanych bzdur.
>> > Właśnie, chodzi też o te bzdury(?) wypisywane przez niektórych,
>> > co to za
>> > prostownik dający 16V, czy jakimkolwiek prąd o napięciu innym niż
>> > 6,12
>> > albo 24V?
>> Końcowe napięcie ładowania cyklicznego akumulatora ołowiowego o
>> napięciu znamionowym 12V to 15.6-16.2V. I nie są to żadne bzdury,
>> choć
>> osobiście jednak wolałbym pozostać przy 15.6V.
>Dwadzieścia lat temu doznałem olśnienia. Kupiłem akumulator centry i
>była instrukcja obsługi. Wytłuszczonym drukiem było napisane że
>napięcie na zaciskach akumulatora w czasie ładowania nie może
> >przekroczyć 15V. Bo jeśli przekroczy to spowoduje to spłynięcie masy
>czynnej i w takiej sytuacji jeśli bym reklamował ro reklamacja nie
>zostanie uznana. Tak mnie to zaciekawiło że zdoktoryzowałem się z
> >akumulatorów rozruchowych. Wyszło że wszystkie akumulatory jakie
>miałem sam rozpierdoliłem ładując według jakiejś przedwojennej szkoły
>falenickiej. Oczywiście nic mi do tego jak ktoś się uprze żeby
> >elektrolit w czasie ładowania zagotować. Do napięcia jakie podałeś a
>nawet trochę wyższego ładuje się akumulatory trakcyjne. Jak masz
>elektryczny samochód z akumulatorami trakcyjnymi to spokojnie do 17V
> >możesz dojść i nic z wyjątkiem tego że go do pełna naładujesz nie
>będzie. W przypadku akumulatora rozruchowego autor artykułu napisał
>szkodliwe bzdury.
Czas koledzy, czas.
15V jest szkodliwe, jak za dlugo przylaczone. RoMan doskonale o tym
wie, bo sam jeden aumulator tak zalatwil :-)
Jak jest krotko przylaczone to tez szkodliwe, ale krotko.
Moj "zwykly prostownik" ma transformator i dwie diody. Szczytowe
napiecie bez obciazenia cos 19V.
Z przylaczonym akumulatorem ... musialbym oscyloskop podlaczyc,
podejrzewam ze jakies 15V.
Po naladowaniu akumulatora prad spada, ale w szczytach nadal plynie.
Dwa tygodnie pod pradem i po akumulatorze. Ktos, kto laduje
rozladowany aku przez caly dzien szkodzi niewiele, ktos, kto
doladowuje profilaktycznie przez cala noc tez niewiele, chyba ze robi
to za czesto.
Alternator utrzymuje napiecie srednie rzedu 14.0-14.5V. W szczytach ma
troche wiecej, ale to maszynka trojfazowa, szczyty mniejsze. I takie
napiecia akumulator rozruchowy swietnie znosi.
Zapis z Twojej instrukcji mogl sie tyczyc napiecia w instalacji
samochodu - czyli nie jedno ladowanie z rzadka, ale w miare stale. 15V
faktycznie za duzo.
Odkad mamy polprzewodnikowe regulatory w zasadzie nie ma problemu -
trzymaja napiecie wystarczajaco dokladnie, 15V nie grozi.
Z praktyki ... kiedys mialem w samochodzie 19V. Akumulator to przezyl,
choc musial wytrzymac ok 1.5h ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.14 16:56 k...@g...com
- 09.12.14 18:30 J.F.
- 09.12.14 18:39 Bolko
- 09.12.14 19:07 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 19:11 k...@g...com
- 09.12.14 19:11 Bolko
- 09.12.14 19:15 k...@g...com
- 09.12.14 19:45 J.F.
- 09.12.14 19:48 J.F.
- 09.12.14 19:59 re
- 09.12.14 20:40 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:45 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:55 re
- 09.12.14 22:15 k...@g...com
- 10.12.14 13:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800