  • 1. Data: 2011-06-04 17:10:01
    Temat: Olek XZ-1 jednak kiepski w sekwencjach filmowych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Tak patrzę na to:
    http://www.youtube.com/watch?v=A9ezjOXEBBc&feature=r
    elated
    i trochę wygląda mi to na bezużyteczny aparat do filmów, niestety.
    Co o tym myślicie? Czy Canon G12 byłby lepszy z tą pływającą ostrością?

  • 2. Data: 2011-06-04 17:25:04
    Od: defaultmail <d...@w...pl>

    W dniu 2011-06-04 19:10, Pszemol pisze:
> [...]
    > i trochę wygląda mi to na bezużyteczny aparat do filmów, niestety.
    > Co o tym myślicie? Czy Canon G12 byłby lepszy z tą pływającą ostrością?

    Większość af nie do pracy firmowej kiepsko pracuje. AF po prostu wyłącza
    się (w olku też można, choć wyjątkowo wrednie ten proces przebiega).
    Inna sprawa, że w XZ1 film jest kiepski w ogóle (rozmemłany mocno).

    --
    pozdrawia Adam
    /zarabiam jedyne/

  • 3. Data: 2011-06-04 17:26:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

  • 4. Data: 2011-06-04 20:22:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > się (w olku też można, choć wyjątkowo wrednie ten proces przebiega).
    > Inna sprawa, że w XZ1 film jest kiepski w ogóle (rozmemłany mocno).

    Wiesz, kręciłem sporo sekwencji filmowych w G9 i muszę powiedzieć
    że nie zwracałem uwagi na coś takiego. Nie wiem czy to wina tej
    dużej rozdzielczości 720P czy coś innego, ale w G9 te filmy ładniejsze są.
    Za to fotografie robi bezbłędne... tu się z Tobą zgadzam w 100%.

    Zastanawiam się właśnie czy to jest problem wrodzony i nieuchronny
    w tego typu aparatach czy wina leży po stronie trochę niedopracowanych
    firmware - w końcu ta obsługa HD dopiero w tym roku wchodzi w nowych
    modelach aparatów - G11 jeszcze tego nie miał, G12 jako pierwszy ma.
    Olek XZ-1 też jest niejako pierwszą wersją w swojej serii - może nowsze
    wersje, następne modele będą lepsze?

    Zastanawiam się właśnie czy nie powinienem jeszcze ten sezon wakacyjny
    ponurkować ze swoim starym G9 i wstrzymać się z zakupem aparatu do
    przyszłego roku... Może Olek wypuści XZ-2 z lepszym video, może nawet 1080P?

  • 5. Data: 2011-06-04 21:07:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > się (w olku też można, choć wyjątkowo wrednie ten proces przebiega).
    > Inna sprawa, że w XZ1 film jest kiepski w ogóle (rozmemłany mocno).

    Czy myslisz Adamie ze w tym LX5 mieli AF wyłączony:
    http://www.youtube.com/watch?v=hsS4t91zeKA&feature=r
    elated
    albo tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=AAKua8FZ0GU&NR=1
    czy moze po prostu lepiej sobie aparat radzi z AF od XZ-1?

    Acha, już sobie przypomniałem czemu nie zwróciłem uwagi w G9
    na problemy z AF przy kręceniu zoomem - G9 nie pozwala na
    kręcenie zoomem w czasie nagrywania w max rozdzielczości :-)

  • 6. Data: 2011-06-05 08:53:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-04 22:22, Pszemol pisze:
    > Olek XZ-1 też jest niejako pierwszą wersją w swojej serii - może nowsze
    > wersje, następne modele będą lepsze?

    Pod względem elektroniki i mocy jest dojrzałą wersją ep. Film w tamtych
    aparatach wygląda jednak nieporównywalnie lepiej. Problemem jest
    najprawdopodobniej pośpiech (sugerowałoby to ogólne niedopracowanie menu).

> [...]
    > ponurkować ze swoim starym G9 i wstrzymać się z zakupem aparatu do
    > przyszłego roku... Może Olek wypuści XZ-2 z lepszym video, może nawet

    Przede wszystkim niech wypuści takie video, jakie już wypuszczał
    wcześniej. A rozdzielczość tak naprawdę jest jednym z czynników tylko,
    nie najistotniejszym. Poza tym rzadko odpowiada prawdzie.
    Ja bym - dla video - zaczekał :)

    --
    pozdrawia Adam
    /ostatnio słyszałem, że wszystko bierze się z... a, nieważne/

  • 7. Data: 2011-06-05 08:55:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-04 23:07, Pszemol pisze:
> [...]
    > albo tu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=AAKua8FZ0GU&NR=1
    > czy moze po prostu lepiej sobie aparat radzi z AF od XZ-1?

    AF raczej był włączony.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 8. Data: 2011-06-05 16:34:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    elated

    > AF raczej był włączony.

    Ciekawe zatem skąd tak duża różnica w wydajności AF w XZ-1
    na minus w porownaniu do innych aparatów tej samej klasy...
    Czyżby rzeczywiście firmware w XZ-1 pozostawiał wiele do życzenia?
    Nie wiem - ja jestem laikiem, więc ciężko mi określić przyczynę,
    ale efekty widać nawet gołym okiem laika że coś jest nie tak.
    Pomijając już kwestię samej jakości filmów HD w XZ-1, gdzie
    obraz jest rozmyty i brakuje mu szczegółów nawet gdy AF zrobi
    swoje i obraz jest ostry, jakby coś było nie tak z rozdzielczością
    i te Olkowe video 720P jest trochę oszukane w stosunku do 720P
    u Canona w G12 czy u Panasonica w LX5. Też masz takie obserwacje?

  • 9. Data: 2011-06-05 18:16:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czyżby rzeczywiście firmware w XZ-1 pozostawiał wiele do życzenia?

    Widzę na witrynie producenta że są dwie nowe wersje firmware:
    http://www.olympus-europa.com/consumer/29_digital-ca
    mera_xz-1_firmware_updates_24387.htm

    Version 1.2 - 13.04.2011
    "Pic Orientation" has been added to the camera menu.
    The orientation detection device may not operate as intended in some
    shooting conditions. This function can be turned off or on.
    In playback, the orientation of an image can be rotated by using the control
    ring. The desired orientation is then saved in the Exif file.

    Version 1.1 - 03.03.2011

    - Resolved issue that occurred when the POWER button of the dedicated flash
    units
    was operated.

    Żadna z tych wersji nie wspomina niestety ani słowem o jakości video czy AF
    :(

  • 10. Data: 2011-06-05 20:16:09
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > Żadna z tych wersji nie wspomina niestety ani słowem o jakości video czy
    > AF :(

    Że już nie wspomnę o braku AEL, czyli blokady ekspozycji. Przekadrowuję,
    naciskam spust do połowy, wracam do właściwego kadru i robię zdjęcie.
    Ten aparat ma AFL ale nie AEL. Nie ważne, czy pod spustem, czy osobnym
    przyciskiem. Nie da się i już a mi osobiście tego bardzo brakuje, bo
    często używam swoje aparaty właśnie w ten sposób. Nie wiem dlaczego tak
    oczywistej funkcji, obecnej w większości aparatów nie wstawili.
    Maciek