  • 11. Data: 2011-06-05 23:29:20
    Temat: Re: Olek XZ-1 jednak kiepski w sekwencjach filmowych
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-05 18:34, Pszemol pisze:
    > Ciekawe zatem skąd tak duża różnica w wydajności AF w XZ-1
    > na minus w porownaniu do innych aparatów tej samej klasy...
    > Czyżby rzeczywiście firmware w XZ-1 pozostawiał wiele do życzenia?

    Na to wygląda, ktoś tam urlop wziął w złą godzinę... I żeby tylko to.

    > Nie wiem - ja jestem laikiem, więc ciężko mi określić przyczynę,
    > ale efekty widać nawet gołym okiem laika że coś jest nie tak.
    > Pomijając już kwestię samej jakości filmów HD w XZ-1, gdzie
    > obraz jest rozmyty i brakuje mu szczegółów nawet gdy AF zrobi
    > swoje i obraz jest ostry, jakby coś było nie tak z rozdzielczością
    > i te Olkowe video 720P jest trochę oszukane w stosunku do 720P
    > u Canona w G12 czy u Panasonica w LX5. Też masz takie obserwacje?

    Czy nawet Olkowego EP1, dwa lata starszego.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../

  • 12. Data: 2011-06-06 04:04:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Na to wygląda, ktoś tam urlop wziął w złą godzinę... I żeby tylko to.

    > Czy nawet Olkowego EP1, dwa lata starszego.

    Zastanawiam się czy nie wrócić do swojego oryginalnego pomysłu
    z kupieniem zestawu PAN E-PL2 z kitowym obiektywem z obudową
    do nurkowania PT-EP03. Nie mogę jednak nigdzie znaleźć instrukcji
    obsługi do tej obudowy aby sprawdzić co i jak się obsługuje...

    Co możesz złego powiedzieć o E-PL2? Miałeś ten aparat w ręce?
    Ma wprawdzie ciemniejszy obiektyw, dlatego mi doradziłeś XZ1,
    ale ma większy sensor 4/3... Powinien się sprawdzić lepiej pod
    wodą niż mój G9... a z tego co widzę z opinii, dużo lepiej niż XZ1.
    Piszą że jakość obrazu poprawiona nawet w stosunku do E-PL1.

  • 13. Data: 2011-06-06 15:27:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 06:04, Pszemol pisze:
> [...]
    > wodą niż mój G9... a z tego co widzę z opinii, dużo lepiej niż XZ1.
    > Piszą że jakość obrazu poprawiona nawet w stosunku do E-PL1.

    EPx dysponują dość dobrym sensorem, choć bez szaleństw - 400iso, potem
    już ograniczenia. EPLx dadzą wiele z naprawdę dobrym obiektywem (których
    obecnie wiele nie ma, właściwie tylko stałki panasonika). Obsługa...
    taka średnia, zdecydowanie lepiej (mnie) się obsługiwało G9. No, ale
    jakość ujęć jednak zauważalnie lepsza, nawet z podstawowym zoomem.

    --
    pozdrawia Adam
    /a jutro pod sejmem gwizdniemy gwizdek, zbijemy bęben i spalimy gumę do

  • 14. Data: 2011-06-06 20:26:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > średnia, zdecydowanie lepiej (mnie) się obsługiwało G9. No, ale jakość
    > ujęć jednak zauważalnie lepsza, nawet z podstawowym zoomem.

    Chyba zatem warto się wstrzymać, bo jakkolwiek aparat+obudowa
    pod wodę dla XZ-1 to ciut ponad 600 dolców to ten sam komplet dla
    PEN E-PL2 już mowa jest o jakimś $1100 i więcej... Prawie 2x tyle.
    To się panie nie kalkuluje, niestety :-) Poczekam do następnego roku
    na nowego Olympusa XZ-2 z poprawionymi bugami w firmware :-)