  • 1. Data: 2011-06-05 11:01:36
    Temat: COKIN - gdzie zakupic pelny zestaw?
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Chcialbym zakupic caly zestaw COKIN - 2 holdery + szkielka + filtr
    polaryzacyjny. Czy moglibyscie polecic dobrego sprawdzeonego dostawce?
    Fotografuje amatorsko - czy warto doplacic do oryginalu? Czy bedzie
    zauwazalna roznica w jakosci szkla pomiedzy oryginalem i zamiennikiem?
    Obiektywy canona 17-55 i 70-200.

    pozdr. K.

  • 2. Data: 2011-06-05 14:16:55
    Temat: Re: COKIN - gdzie zakupic pelny zestaw?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-05 13:01:36 +0200, "kyte" <k...@n...com> said:

> [...]
    > bedzie zauwazalna roznica w jakosci szkla pomiedzy oryginalem i
    > zamiennikiem? Obiektywy canona 17-55 i 70-200.

    A po co Ci cały zestaw?
    Kup za te pieniądze dwa najlepsze polaryzacyjne jakie trafisz i ze dwa
    ND typu 4 i 16.
    To zupełnie wystarczy do wszystkiego.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-05 18:48:25
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    A po co Ci cały zestaw?
    Kup za te pieniądze dwa najlepsze polaryzacyjne jakie trafisz i ze dwa
    ND typu 4 i 16.
    To zupełnie wystarczy do wszystkiego.

    czesc,

    wlasnie o to chodzilo tzn - chcialbym zakupic polaryzacyjny i 3 szkielka
    polowkowe

    jakie filtry polaryzacyjne wybrac?

  • 4. Data: 2011-06-05 21:31:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-05 20:48:25 +0200, "kyte" <k...@n...com> said:

    > czesc,
    >
    > wlasnie o to chodzilo tzn - chcialbym zakupic polaryzacyjny i 3
    > szkielka polowkowe
    No to nie jest zestaw. I to zmienia postać rzeczy.

    > jakie filtry polaryzacyjne wybrac?
    Hoya B+W. Normalnie nakręcane. Połówkowe tylko cokino podobne, lub cokin.

  • 5. Data: 2011-06-06 19:31:36
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    > jakie filtry polaryzacyjne wybrac?
    Hoya B+W. Normalnie nakręcane. Połówkowe tylko cokino podobne, lub cokin.

    Witam,. Aktualnie mam wkrecone jakies filtry UV. Czy mam do niech kupic HOYE
    polaryzacyjna i do tego wkrecic holder z i... szkielkami w zamienniku? Jesli
    zamiennik to jakies firmy najlepszy?

    pozdr.
    K.

  • 6. Data: 2011-06-07 12:59:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-05 13:01:36 +0200, "kyte" <k...@n...com> said:

> [...]
    > bedzie zauwazalna roznica w jakosci szkla pomiedzy oryginalem i
    > zamiennikiem? Obiektywy canona 17-55 i 70-200.

    Holder - jakąś chińszczyznę, nie widać specjalnej różnicy.
    Polar - osobiście wolę tradycyjne (np. Marumi z serii (Super)DHG),
    Cokina są słabe
    Filtry do holdera - NDki i połówkowe Hi-Tech (lepsze od Cokina,
    kosztują podobnie), kolorowe można brać byle chińskie.

    de Fresz

  • 7. Data: 2011-06-07 16:22:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Holder - jakąś chińszczyznę, nie widać specjalnej różnicy.

    Różnica czasem polega na spasowaniu.
    Ustawiasz określony kąt, a holder go nie trzyma, bo za luźny.

> [...]
    > Filtry do holdera - NDki i połówkowe Hi-Tech (lepsze od Cokina, kosztują
    > podobnie), kolorowe można brać byle chińskie.

    Z praktycznego punktu widzenia dodam, że istotne jest również opakowanie (pudełko
    lepsze niż torebka foliowa).
    Paradoksalnie chyba tańsze filtry są często lepiej pakowane, co ułatwia
    przechowywanie i transport bez
    narażenia ich na porysowanie.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-06-08 07:46:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-07 18:22:27 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Różnica czasem polega na spasowaniu.
    > Ustawiasz określony kąt, a holder go nie trzyma, bo za luźny.

    Masz rację, czasem ;-) Oryginały to też nie jest mistrzostwo mechaniki
    precyzyjnej, część chińczyków jest trudna do odróżnienia, jeśli pominąć
    logo. Ale pewnie zdarzają się i tandetne.

    de Fresz

  • 9. Data: 2011-06-09 16:23:39
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    >Polar - osobiście wolę tradycyjne (np. Marumi z serii (Super)DHG),

    ok czyli wkrecic mam polaryzacyjny i w niego holder?

    k.

  • 10. Data: 2011-06-10 13:33:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-09 18:23:39 +0200, "kyte" <k...@n...com> said:

    > ok czyli wkrecic mam polaryzacyjny i w niego holder?

    Tak będzie najsensowniej w tych rzadkich sytuacjach. gdy potrzeba
    jednego i drugiego.

    de Fresz