-
51. Data: 2015-03-23 09:26:34
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze:
> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> news:55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:
>>
>> No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny
>> do ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś
>> racjonalne uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od
>> benzyny?
>
> Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
>
Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich
czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat
temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach
często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.
-
52. Data: 2015-03-23 10:43:04
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:550fce1e$0$26101$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:
>>>
>>> No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do
>>> ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne
>>> uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?
>>
>> Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
>>
>
> Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich
> czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat temu
> w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach często
> ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.
Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają podatki, więc
rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły dodatkowe podatki na
zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT od akcyzy, opłata drogowa,
kolejowa, transportowa, ...
Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na taksówce),
teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar, Porsche. Popyt rósł
na potęgę.
Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich
maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
53. Data: 2015-03-27 15:31:34
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-23 o 10:43, yabba pisze:
>
>>> Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
>>>
>>
>> Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich
>> czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat
>> temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych
>> krajach często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.
>
> Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają
> podatki, więc rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły
> dodatkowe podatki na zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT
> od akcyzy, opłata drogowa, kolejowa, transportowa, ...
> Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na
> taksówce), teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar,
> Porsche. Popyt rósł na potęgę.
> Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich
> maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.
>
>
Chyba o to głównie chodzi, o możliwie największe przedrenowanie
podatkiem kieszeni właściciela pojazdu. Cena samego surowca i obróbka
to wcale nie najwieksza część ceny produktu na stacjach.