  • 1. Data: 2015-03-09 13:00:30
    Temat: Olej do dwusuwów w ON
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
    Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
    silnik auta, o którym tak głośno w necie?

  • 2. Data: 2015-03-09 13:09:46
    Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
    > Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
    > silnik auta, o którym tak głośno w necie?

    ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-03-09 15:04:00
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 09.03.2015 13:09, masti wrote:

    > ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

    Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyś. Dlatego te dolewki.
    Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2015-03-09 15:06:50
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-09 o 13:09, masti pisze:

    > ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

    Tak właściwie to nie wiem. Diesel to dla mnie czarna karta. Ale
    użytkownicy w necie chwalą sobie takie dolewki m.in z powodu spadku
    zużycia paliwa, podobno FAP się nie zapycha, także zawór EGR podobno
    jest czysty jak łza, to tylko niektóre z wykazywanych przez nich pozytywów.

  • 5. Data: 2015-03-09 15:25:36
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał

    > użytkownicy w necie chwalą sobie takie dolewki m.in z powodu spadku
    > zużycia paliwa, podobno FAP się nie zapycha, także zawór EGR podobno jest
    > czysty jak łza,

    Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olej
    spala się zanieczyszczając cały układ wylotowy. Może to natomiast
    przedłużyć żywotność układu paliwowego czyli czyli pompy podającej,
    pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy dzięki opóźnieniu łuszczenia...

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2015-03-09 15:44:37
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olej
    > spala się zanieczyszczając cały układ wylotowy. Może to natomiast
    nie mam takich dylematow, ale wlasnie przez to czy nie lepiej lac
    syntetyk silnikowy? ten sie i tak spala, w czesci oczywiscie, wiec moze tak?
    i co oni leja? nadal poczciwy miksol?

  • 7. Data: 2015-03-09 15:55:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyś. Dlatego te dolewki.
    > Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR.

    ale olej do dwusuwów służy do smarowania panewek i części silnikowych
    nie pompy. Ta jest przystosowana do smarowania paliwem.

  • 8. Data: 2015-03-09 15:57:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    > Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Na
    > ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam silnik
    > auta, o którym tak głośno w necie?

    Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania ON
    zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50% benzyny i
    denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało sie Miksolu.

    Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-03-09 16:13:37
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-09 o 15:25, Hinek pisze:
> [...]
    > przedłużyć żywotność układu paliwowego czyli czyli pompy podającej,
    > pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy dzięki opóźnieniu łuszczenia...

    Teoretycznie oczywiście masz rację, ale jednak może taka domieszka oleju
    podnosi lub obniża trochę temperaturą spalania, a to może być dobre dla
    FAPu i EGR...

  • 10. Data: 2015-03-09 16:14:29
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze:
> [...]
    > sie Miksolu.
    >
    > Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.

    Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?