-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 27 Mar 2015 15:31:34 +0100
From: Trybun <i...@j...ru>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Olej do dwusuwów w ON
References: <54fd8b1a$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
<54fdb418$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<54fdb8c9$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
<54fdd560$0$10332$65785112@news.neostrada.pl>
<5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl>
<55041239$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
<55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
<5508b448$0$2211$65785112@news.neostrada.pl>
<550fce1e$0$26101$65785112@news.neostrada.pl>
<550fdff0$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <550fdff0$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 25
Message-ID: <551569c1$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-74-109.play-internet.pl
X-Trace: 1427466690 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2187 5.173.74.109:1087
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558583
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-03-23 o 10:43, yabba pisze:
>
>>> Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
>>>
>>
>> Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich
>> czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat
>> temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych
>> krajach często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.
>
> Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają
> podatki, więc rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły
> dodatkowe podatki na zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT
> od akcyzy, opłata drogowa, kolejowa, transportowa, ...
> Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na
> taksówce), teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar,
> Porsche. Popyt rósł na potęgę.
> Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich
> maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.
>
>
Chyba o to głównie chodzi, o możliwie największe przedrenowanie
podatkiem kieszeni właściciela pojazdu. Cena samego surowca i obróbka
to wcale nie najwieksza część ceny produktu na stacjach.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=