eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej do dwusuwów w ON › Re: Olej do dwusuwów w ON
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 27 Mar 2015 15:31:34 +0100
    From: Trybun <i...@j...ru>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Olej do dwusuwów w ON
    References: <54fd8b1a$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fdb418$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fdb8c9$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fdd560$0$10332$65785112@news.neostrada.pl>
    <5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl>
    <55041239$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    <55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <5508b448$0$2211$65785112@news.neostrada.pl>
    <550fce1e$0$26101$65785112@news.neostrada.pl>
    <550fdff0$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <550fdff0$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <551569c1$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-74-109.play-internet.pl
    X-Trace: 1427466690 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2187 5.173.74.109:1087
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558583
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-23 o 10:43, yabba pisze:
    >
    >>> Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
    >>>
    >>
    >> Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich
    >> czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat
    >> temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych
    >> krajach często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.
    >
    > Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają
    > podatki, więc rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły
    > dodatkowe podatki na zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT
    > od akcyzy, opłata drogowa, kolejowa, transportowa, ...
    > Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na
    > taksówce), teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar,
    > Porsche. Popyt rósł na potęgę.
    > Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich
    > maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.
    >
    >

    Chyba o to głównie chodzi, o możliwie największe przedrenowanie
    podatkiem kieszeni właściciela pojazdu. Cena samego surowca i obróbka
    to wcale nie najwieksza część ceny produktu na stacjach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: