-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <54fd8b1a$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
<54fdb418$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<54fdb8c9$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
<54fdd560$0$10332$65785112@news.neostrada.pl>
<5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl>
<55041239$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
<55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
<5508b448$0$2211$65785112@news.neostrada.pl>
<550fce1e$0$26101$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Olej do dwusuwów w ON
Date: Mon, 23 Mar 2015 10:43:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150322-1, 22.03.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 35
Message-ID: <550fdff0$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1427103728 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 30004 89.72.242.154:4705
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558174
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:550fce1e$0$26101$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:
>>>
>>> No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do
>>> ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne
>>> uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?
>>
>> Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
>>
>
> Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich
> czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat temu
> w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach często
> ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.
Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają podatki, więc
rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły dodatkowe podatki na
zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT od akcyzy, opłata drogowa,
kolejowa, transportowa, ...
Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na taksówce),
teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar, Porsche. Popyt rósł
na potęgę.
Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich
maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.15 15:31 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=