  • 1. Data: 2015-03-09 10:11:28
    Temat: Całkowicie sprawny samochód nagle nie chce zapalić...
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Przydarzyło mi się coś dziwnego.
    Yaris w bardzo dobrym stanie technicznym, który nigdy nie sprawiał
    najmniejszych problemów - nagle nie chce zapalić.

    Rozrusznik ładnie kręci (jak zwykle). Zawsze silnik zaskakiwał niemal
    natychmiast, a dziś - wcale. W dodatku kręcił tym silnikiem jakby
    szybciej, jakby łatwiej mu się kręciło.

    W końcu po 5 próbach - każda po 10 sekund - silnik zaskoczył.

    Ale to było takie bardzo ociężałe. Brzmiało, jakby chodził na 1
    cylindrze na granicy zgaśnięcia. Po kilku sekundach zaczął pracować
    równiej aż na końcu - wrócił do pełnej formy. Teraz jeździ jakby nigdy
    nic, zapala znowu na dotyk.

    Ale co mu się rano stało? Podpowiedzcie.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-03-09 11:03:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Rozrusznik ładnie kręci (jak zwykle). Zawsze silnik zaskakiwał niemal
    > natychmiast, a dziś - wcale. W dodatku kręcił tym silnikiem jakby

    Rozrusznik kręcił silnikiem czy nie zazębiał się za silnik?

> [...]
    > końcu - wrócił do pełnej formy. Teraz jeździ jakby nigdy nic, zapala znowu

    Może po 50 sekundach kręcenia było pełno paliwa w cylindrach i musiał je
    wydmuchać?

    > Ale co mu się rano stało? Podpowiedzcie.

    Uszkodzony czujnik temperatury silnika? Dziś było cieplej, a on nadal
    wzbogacał mieszankę jak dla -30C.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-03-09 11:24:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 11:03, yabba pisze:
    > Uszkodzony czujnik temperatury silnika? Dziś było cieplej, a on nadal
    > wzbogacał mieszankę jak dla -30C.

    W mojej okolicy cieplej jest od jesieni.
    Plusowe temperatury są praktycznie przez całą zimę, a na pewno przez
    ostatnie kilka tygodni.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-03-09 11:35:08
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Mon, 09 Mar 2015 11:24:03 +0100, Marcin N napisał(a):

    > W mojej okolicy cieplej jest od jesieni.
    > Plusowe temperatury są praktycznie przez całą zimę, a na pewno przez
    > ostatnie kilka tygodni.

    Może zapowietrzenie przewodów paliwowych? Albo niedomagająca pompka paliwa?

  • 5. Data: 2015-03-09 11:36:03
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Może po 50 sekundach kręcenia było pełno paliwa w cylindrach i musiał je
    > wydmuchać?
    nierowna praca zaraz po zabraniu wskazuje ze tak moglo byc.
    ale moze teoria odwrotna - nie bylo paliwa wogole i trzeba bylo 'nabic' od
    baku do wtrysku....
    nieszczelnosc gdzies i powietrze lapie

  • 6. Data: 2015-03-09 11:37:31
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 10:11, Marcin N pisze:
    > Przydarzyło mi się coś dziwnego.
    > Yaris w bardzo dobrym stanie technicznym, który nigdy nie sprawiał
    > najmniejszych problemów - nagle nie chce zapalić.

    To benzyna czy diesel?

  • 7. Data: 2015-03-09 12:35:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin N pisze tak:

    > Przydarzyło mi się coś dziwnego.
    > Yaris w bardzo dobrym stanie technicznym, który nigdy nie sprawiał
    > najmniejszych problemów - nagle nie chce zapalić.

    Pompę paliwa słychać?

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 8. Data: 2015-03-09 12:38:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 12:35, PiteR pisze:

    > Pompę paliwa słychać?

    Nie słychać niczego nietypowego i słychać wszystko, co typowe.
    To silnik benzynowy 1.3.

    Teraz zachowuje się prawidłowo - zupełnie jakby nie było porannej przygody.

    --
    MN

  • 9. Data: 2015-03-09 13:00:13
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 12:38, Marcin N pisze:

    > Nie słychać niczego nietypowego i słychać wszystko, co typowe.
    > To silnik benzynowy 1.3.
    >
    > Teraz zachowuje się prawidłowo - zupełnie jakby nie było porannej przygody.

    Jeśli kręci to do zapłonu potrzebuje 2 rzeczy: paliwa i iskry.
    Wykręć i obejrzyj świece (kiedy wymieniałeś?. Jak nie chce zapalić to
    wtedy najlepiej zdiagnozować. Zdejmij kapturek ze świecy i zobacz czy
    masz iskrę. Jak jest, to albo nie ma paliwa albo świece zalane. A jak
    nie ma iskry to najczęściej czujnik położenia wału - często wystarcza
    zwykła regulacja położenia czujnika.
    No a przed tymi czynnościami jest sprawdzenie stanu kabli elektrycznych,
    bo może być tak, że rano wszystko jest wilgotne i sprawia kłopoty, potem
    wyschnie i jest OK.

  • 10. Data: 2015-03-09 13:31:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Mar 2015 12:38:35 +0100, Marcin N napisał(a):

    > To silnik benzynowy 1.3.

    No to objawy charakterystyczne dla zawilgocenia przewodów WN.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.