eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej 10W40 syntetyczny?Re: Olej 10W40 syntetyczny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer03.am1
    !peering.am1!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@4...net>
    <njqve3$82g$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Subject: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Date: Wed, 15 Jun 2016 18:50:32 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 55
    Message-ID: <57618759$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.171.20
    X-Trace: 1466009434 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22838 83.27.171.20:63001
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 1829983857
    X-Received-Bytes: 3084
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583840
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    >> To przy okazji mam pytanie: kiedy można uznać, że silnik bierze
    >> olej?
    >Jak staje się to uciążliwe w codziennej eksploatacji? :)
    >Znam auta gdzie jak właściciel na stacje podjeżdża zatankować do
    >pełna, to
    >w międzyczasie pod maskę wlewa 0.5l oleju - zużycie na tyle stałe że
    >nawet
    >nie na każdym tankowaniu sprawdza ilość oleju bagnetem :)

    Ale czy to jest uciazliwe ? :-)

    Moja sierra jakos tak brala, po 100kkm brala ciagle tyle samo, ale
    zaslona dymna byla juz jakby solidniejsza.

    >> Czy to jest więcej niż przewiduje instrukcja, czy może jeszcze inna
    >> wartość? Kiedyś w jakiejś instrukcji widziałem jako normę 1l/1000km
    >> ale
    >> to wydaje mi się ilością trochę za dużą...

    >Trochę tak, a trochę nie.
    >Zdarzają się egzemplarze nowych aut które biorą po 0.5l/1000km i
    >faktycznie
    >niby tak ma być.

    Nie mow, ze tak ma byc, skoro inne sztuki "nic nie biora" :-)

    Ja bym z takim autem do ambitnego diagnosty pojechal - ciekawe czy
    normy emisji spalin spelnia :-)

    >Zastanawiam się też z czego to wynika.
    >Może z tego że kiedyś jak był silnik, każdy cylinder wychodził z
    >minimalnie
    >inną średnicą i były np. 4 grupy pasowania o różnych średnicach
    >różniących
    >się o 1/100mm.
    >Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco
    >dłuższe,
    >potem regulacja grubości szczeliny. A teraz wszystko się kupuje już
    >pasujące.

    Za olej to jeden pierscien odpowiada.

    >Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już
    >niewymagane, czy

    Produkcja sie chyba podciagnela - patrz chocby czas docierania
    silnikow - kiedys 5kkm, dzis "fabrycznie dotarty".
    Ale selekcje wymiarow moga robic w fabryce.

    Ktoredy moja sierra brala olej to nie wiem - ale to jakies dziwne
    bylo, potrafila dymic ambitnie, a potrafila malutko ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: