  • Data: 2016-06-15 18:50:32
    Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    >Jak staje się to uciążliwe w codziennej eksploatacji? :)
    >Znam auta gdzie jak właściciel na stacje podjeżdża zatankować do
    >pełna, to
    >w międzyczasie pod maskę wlewa 0.5l oleju - zużycie na tyle stałe że
    >nawet
    >nie na każdym tankowaniu sprawdza ilość oleju bagnetem :)

    Ale czy to jest uciazliwe ? :-)

    Moja sierra jakos tak brala, po 100kkm brala ciagle tyle samo, ale
    zaslona dymna byla juz jakby solidniejsza.

    >Trochę tak, a trochę nie.
    >Zdarzają się egzemplarze nowych aut które biorą po 0.5l/1000km i
    >faktycznie
    >niby tak ma być.

    Nie mow, ze tak ma byc, skoro inne sztuki "nic nie biora" :-)

    Ja bym z takim autem do ambitnego diagnosty pojechal - ciekawe czy
    normy emisji spalin spelnia :-)

    >Zastanawiam się też z czego to wynika.
    >Może z tego że kiedyś jak był silnik, każdy cylinder wychodził z
    >minimalnie
    >inną średnicą i były np. 4 grupy pasowania o różnych średnicach
    >różniących
    >się o 1/100mm.
    >Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco
    >dłuższe,
    >potem regulacja grubości szczeliny. A teraz wszystko się kupuje już
    >pasujące.

    Za olej to jeden pierscien odpowiada.

    >Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już
    >niewymagane, czy

    Produkcja sie chyba podciagnela - patrz chocby czas docierania
    silnikow - kiedys 5kkm, dzis "fabrycznie dotarty".
    Ale selekcje wymiarow moga robic w fabryce.

    Ktoredy moja sierra brala olej to nie wiem - ale to jakies dziwne
    bylo, potrafila dymic ambitnie, a potrafila malutko ..

    J.