-
Data: 2016-07-04 09:27:55
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:alf4r425afkh.1d73qadszgj4r.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 14 Jun 2016 12:34:56 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
>> Witam
>> Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w
>> pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą
>> szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny?
>> Na internetach niby coś się znajduje, ale jak poszedłem do 2 różnych
>> sklepów to wpierają mi, że 10W40 to półsyntetyk i tyle.
>> Mechanik poradził mi przejść na olej 10W40 z zastrzeżeniem, że musi być
>> syntetyk. Ma to w założeniu zmniejszyć branie oleju. Stosowany był dotąd
>> 5W30 syntetyk - na oko rzadkie siuśki, wolałbym coś gęstszego.
>> Według instrukcji do auta mozna stosować 0W30 5W30, 0W40 5W40 i 10W40
>> z tym, ze te 2 pierwsze zalecane są na kraje o zimnym klimacie.
> Mechanik to chyba znachor jakiś.
> Jak silnik bierze olej to należy go naprawić... Bo idąc tym tokiem
> myślenia to można go motodoktorem leczyć.
> Najczęściej problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych - taniej i prostej
> naprawy (ale raczej poszukałbym do tego jakiegoś innego mechanika).
> Oleje syntetyczne 10W40 jak najbardziej są, ale taki olej podczas pracy
> generalnie nie będzie gęstszy niż 5W40 czy 0W40.
> Bo ta pierwsza liczba to klasa zimowa, czyli w pewnym uproszczeniu
> charakteryzująca olej na zimno.
> To ta druga liczba charakteryzuje olej na gorąco i jakoś tam może wpływać
> na zużycie tego oleju.
> Czyli to czego szukasz to może 5W50 czy 10W60.
> Ale jak Twój silnik zachowa się na takim oleju to już nikt nie wie. Pewnie
> nic się nie stanie, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije ;)
> Natomiast tak naprawdę powinieneś po prostu naprawić silnik, a jak zużywa
> olej to zużywa - lej taki jak masz lać, a nie jakieś wynalazki które
> raczej nigdzie Cię nie zaprowadzą.
Wrócę do tematu
Chyba jednak mój mechanik miał rację. Jako, że 10W40 syntetyk był
niedostępny przy wymianie zalali mi valvoline 5W40 syntetyka do benzyn i po
przejechaniu prawie 2kkm nie widać ubytku na bagnecie. Dotąd używałem
hydrokrakowanego (tak to się chyba po polsku pisze:) 5W30 - chyba jednak
mają trochę racji z tym polecaniem syntetyków. Olej droższy ale brak
konieczności dolewek pewnie zrekompensuje różnicę w cenie.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy