  • Data: 2016-07-04 09:27:55
    Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:alf4r425afkh.1d73qadszgj4r.dlg@40tude.net...
    > Mechanik to chyba znachor jakiś.
    > Jak silnik bierze olej to należy go naprawić... Bo idąc tym tokiem
    > myślenia to można go motodoktorem leczyć.
    > Najczęściej problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych - taniej i prostej
    > naprawy (ale raczej poszukałbym do tego jakiegoś innego mechanika).
    > Oleje syntetyczne 10W40 jak najbardziej są, ale taki olej podczas pracy
    > generalnie nie będzie gęstszy niż 5W40 czy 0W40.
    > Bo ta pierwsza liczba to klasa zimowa, czyli w pewnym uproszczeniu
    > charakteryzująca olej na zimno.
    > To ta druga liczba charakteryzuje olej na gorąco i jakoś tam może wpływać
> [...]

    Wrócę do tematu
    Chyba jednak mój mechanik miał rację. Jako, że 10W40 syntetyk był
    niedostępny przy wymianie zalali mi valvoline 5W40 syntetyka do benzyn i po
    przejechaniu prawie 2kkm nie widać ubytku na bagnecie. Dotąd używałem
    hydrokrakowanego (tak to się chyba po polsku pisze:) 5W30 - chyba jednak
    mają trochę racji z tym polecaniem syntetyków. Olej droższy ale brak
    konieczności dolewek pewnie zrekompensuje różnicę w cenie.