eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej 10W40 syntetyczny?Re: Olej 10W40 syntetyczny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.185.15.0.152!not-
    for-mail
    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Date: Wed, 15 Jun 2016 16:40:29 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
    Message-ID: <njrpd1$3mb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@4...net>
    <njqve3$82g$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 15 Jun 2016 14:40:34 +0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl; posting-host="185.15.0.152";
    logging-data="3787"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.1.1
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583812
    [ ukryj nagłówki ]


    > Zastanawiam się też z czego to wynika.
    > Może z tego że kiedyś jak był silnik, każdy cylinder wychodził z minimalnie
    > inną średnicą i były np. 4 grupy pasowania o różnych średnicach różniących
    > się o 1/100mm.

    ale dalej tak jest - przynajmniej w silniku fiata 1.2 75km '97 było

    > Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco dłuższe,
    > potem regulacja grubości szczeliny. A teraz wszystko się kupuje już
    > pasujące.
    > Dziś się tego nie spotyka - jeden wymian nominalny, ewentualnie jeden
    > nadwymiarowy i wszystko.

    bo kiedyś w zyciu silnika były przewidziane regularne remonty. Dla
    warczyburga 90kkm bez remontu to był wyczyn
    dla przeciętnego silnika obecnie produkowanego remont nie jest planowany
    bo prędzej podwozie zgnije niż silnik się zużyje. Jak już jest
    remontowany to zazwyczaj po awariach typu pęknięcie pierścienia czy
    koljzja tłoków.

    > Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już niewymagane, czy
    > może po precyzja jak dawniej, tyle że wszystko na błędy w bezpieczną stronę
    > i po prostu jak się ma pecha to trafia się silnik z za małym tłokiem i za
    > wielkimi szczelinami w pierścieniach, który będzie chlał olej?

    precyzja większa. rezerwę sobie robią pod kątem potencjalnych błędów
    pracowników przy selekcji części.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: