-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.185.15.0.152!not-
for-mail
From: sirapacz <n...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Date: Wed, 15 Jun 2016 16:40:29 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
Message-ID: <njrpd1$3mb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@4...net>
<njqve3$82g$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 Jun 2016 14:40:34 +0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl; posting-host="185.15.0.152";
logging-data="3787"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.1
In-Reply-To: <1...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583812
[ ukryj nagłówki ]
> Zastanawiam się też z czego to wynika.
> Może z tego że kiedyś jak był silnik, każdy cylinder wychodził z minimalnie
> inną średnicą i były np. 4 grupy pasowania o różnych średnicach różniących
> się o 1/100mm.
ale dalej tak jest - przynajmniej w silniku fiata 1.2 75km '97 było
> Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco dłuższe,
> potem regulacja grubości szczeliny. A teraz wszystko się kupuje już
> pasujące.
> Dziś się tego nie spotyka - jeden wymian nominalny, ewentualnie jeden
> nadwymiarowy i wszystko.
bo kiedyś w zyciu silnika były przewidziane regularne remonty. Dla
warczyburga 90kkm bez remontu to był wyczyn
dla przeciętnego silnika obecnie produkowanego remont nie jest planowany
bo prędzej podwozie zgnije niż silnik się zużyje. Jak już jest
remontowany to zazwyczaj po awariach typu pęknięcie pierścienia czy
koljzja tłoków.
> Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już niewymagane, czy
> może po precyzja jak dawniej, tyle że wszystko na błędy w bezpieczną stronę
> i po prostu jak się ma pecha to trafia się silnik z za małym tłokiem i za
> wielkimi szczelinami w pierścieniach, który będzie chlał olej?
precyzja większa. rezerwę sobie robią pod kątem potencjalnych błędów
pracowników przy selekcji części.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.16 18:50 J.F.
- 15.06.16 20:36 re
- 15.06.16 20:41 sirapacz
- 17.06.16 11:44 Vlad The Ripper
- 17.06.16 13:08 sirapacz
- 17.06.16 13:13 Marcin Kiciński
- 17.06.16 14:20 Vlad The Ripper
- 18.06.16 01:00 Tomasz Pyra
- 20.06.16 21:21 janusz_k
- 04.07.16 09:27 Vlad The Ripper
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie