eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej 10W40 syntetyczny?Re: Olej 10W40 syntetyczny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@4...net>
    <njqve3$82g$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 15 Jun 2016 14:01:06 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1465992116 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 663 89.77.179.152:14366
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583793
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 15 Jun 2016 09:17:26 +0200, Big Jack napisał(a):

    > W wiadomości
    > news://news-archive.icm.edu.pl/alf4r425afkh.1d73qads
    z...@4...net
    > *Tomasz Pyra* napisał(-a):
    >
    >> Jak silnik bierze olej to należy go naprawić
    >
    > To przy okazji mam pytanie: kiedy można uznać, że silnik bierze olej?

    Jak staje się to uciążliwe w codziennej eksploatacji? :)

    Znam auta gdzie jak właściciel na stacje podjeżdża zatankować do pełna, to
    w międzyczasie pod maskę wlewa 0.5l oleju - zużycie na tyle stałe że nawet
    nie na każdym tankowaniu sprawdza ilość oleju bagnetem :)

    > Czy to jest więcej niż przewiduje instrukcja, czy może jeszcze inna
    > wartość? Kiedyś w jakiejś instrukcji widziałem jako normę 1l/1000km ale
    > to wydaje mi się ilością trochę za dużą...

    Trochę tak, a trochę nie.
    Zdarzają się egzemplarze nowych aut które biorą po 0.5l/1000km i faktycznie
    niby tak ma być.

    Zastanawiam się też z czego to wynika.
    Może z tego że kiedyś jak był silnik, każdy cylinder wychodził z minimalnie
    inną średnicą i były np. 4 grupy pasowania o różnych średnicach różniących
    się o 1/100mm.
    Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco dłuższe,
    potem regulacja grubości szczeliny. A teraz wszystko się kupuje już
    pasujące.

    Dziś się tego nie spotyka - jeden wymian nominalny, ewentualnie jeden
    nadwymiarowy i wszystko.

    Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już niewymagane, czy
    może po precyzja jak dawniej, tyle że wszystko na błędy w bezpieczną stronę
    i po prostu jak się ma pecha to trafia się silnik z za małym tłokiem i za
    wielkimi szczelinami w pierścieniach, który będzie chlał olej?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: